مشاوره زیبایی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی

یوسین بولت رژیم غذایی دویدن تغذیه

تغذیه یکی از مهم ترین ارکان سلامتی به شمار می آید. داشتن یک رژیم غذایی کامل می تواند تاثیرات زیادی را در حفظ سلامتی و افزایش تندرستی شما داشته باشد. قطعا تجربه می تواند بزرگ ترین مربی هر فردی باشد. در ادامه شما را با چند توصیه طلایی درباره تغذیه و حفظ سلامتی از یوسین بولت آشنا خواهیم کرد. با دکتر سلام همراه باشید.

یوسین بولت قهرمان دوی ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر و دارنده رکوردهای جهانی بولت در مصاحبه‌ای با تلگراف درباره رسیدن به آمادگی جسمانی و تغذیه و تمرین مناسب گفت.

یوسین بولت سریع‌ترین مرد جهان معتقد است که رسیدن به آمادگی جسمانی بالا برای هیچ فردی غیر ممکن نیست و محدودیتی وجود ندارد. فقط راه طولانی‌تری در پیش است. در این مصاحبه آمده است:

* چرا دویدن مهم است؟

دویدن بسیار مهم است. مردم به دلایل مختلفی می‌دوند. برای گرفتن مدال یا برای سلامتی. برای من، دویدن تمام زندگی‌ام است.

* بهترین راه برای دویدن یک آماتور چیست؟

بستگی به هدف فرد دارد. بیشتر مربیان پیشنهاد می‌کنند برای این که فرد در دویدن مهارت پیدا کند ترکیبی از دویدن، اینتروال و وزنه‌ زدن باید انجام شود. دوندگان سرعت، دویدن طولانی مدت انجام نمی‌دهند. کسانی که می‌خواهد دوی استقامت تمرین کنند بهتر است اینتروال و وزنه را نیز در برنامه خود داشته باشند.

* یک دونده آماتور باید چقدر تمرین کند؟

این باز هم به هدف فرد بستگی دارد. هیچ اندازه‌گیری خاصی وجود ندارد.

* آیا لباس‌های دویدن مهم هستند؟

کفش بسیار مهم است. کفش ورزشی مناسب، از آسیب دیدگی جلوگیری می‌کند. از نظر علمی ثابت شده کفش‌هایی که کفی‌های مارک Enertor دارند آسیب دیدگی را کاهش می‌دهند. کسی که آسیب دیدگی داشته باشد نمی‌تواند پیشرفت کند یا سریع بدود.

* تغذیه چقدر مهم است؟ آیا شما می‌توانید همه چیز بخورید؟

زمانی که جوان‌تر بودم بیشتر می‌توانستم هر چیزی که می‌خواهم بخورم اما با بالا رفتن سن، تغذیه را بهتر کردم. وجود گوشت، میوه و سبزیجات حتما در برنامه مهم است زیرا باید مطمئن شوم که انرژی کافی دارم و از اضافه وزن جلوگیری کنم.

یوسین بولت رژیم غذایی دویدن تغذیه

* آیا همه می‌توانند توانایی دویدن خود را افزایش دهند یا باید “سریع” به دنیا بیایند؟

هر کسی با استعدادی به دنیا می‌آید. همه نمی‌توانند در المپیک قهرمان شوند اما همه می‌توانند با تمرین زیاد، دونده‌های خوبی شوند.

* آیا تکنیک مهم است؟

در دوی سرعت، تکنیک بسیار مهم است. در دوی استقامت نیز همین طور است.

* آیا دوندگان آمادگی جسمانی بیشتری نسبت به شناگران و دوچرخه‌سواران دارند؟

سخت است که مقایسه کنیم. بدن دوندگان برای دویدن آماده‌تر است، بدن شناگران برای شنا.

* هنگامی که پیاده‌روی سریع انجام می‌دهیم، بهترین حالت نگه داشتن دست چیست؟

استایل‌های مختلفی وجود دارد. برخی زیاد حرکت دست و بازو انجام می‌دهند. برخی دست را تکان نمی‌دهند. بستگی به راحتی فرد دارد.

* آیا دوندگان استقامت باید دوی سرعت را در برنامه خود قرار دهند یا این که دوندگان سرعت، دوی استقامت را در برنامه خود داشته باشند.

نه، دوی سرعت و دوی استقامت با هم متفاوت هستند. من خیلی کم پیش می‌آید که در فواصل ۳۰۰ متری بدوم. یک جلسه تمرین من به صورت کلی اغلب کمتر از یک یا دو کیلومتر است. من در فواصل کم و سریع تمرین می‌کنم.

* آیا اگر حال ورزش کردن نداشته باشیم اشکالی دارد که تمرین نکنیم؟ چقدر ریکاوری مهم است؟

که یک روز استراحت کنم یا یک روز تمرین را کم کنم. ریکاوری بسیار مهم است.

* بعد از بازنشستگی می‌دوید؟

سعی می‌کنم آمادگی جسمانی خود را حفظ کنم. برخی ورزش‌ ها را انجام دهم و وزنه بزنم.

منبع: ایسنا

5 1000
ارسال شده در 23 آبان 1396 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ

پیشنهاد سردبیر

  • عوامل ایجاد کننده سنگ مثانه و نشانه های آن
  • مطمئن ترین تستهای بارداری کدامیک است؟
  • بازدید مشاور سازمان بهداشت جهانی از بیمارستان الزهرا اصفهان
  • پرخوری و پیشگیری از ایجاد آن
  • نداشتن رضایت زوجین در زمینه جنسی
  • شیرین کردن کاممان با قند به چه قیمتی!
  • درمان پرکاری تیروئید با رژیم غذایی
  • تمرین جلو بازو را چگونه بروش درست انجام دهیم
  • محبوبترین ها

  • تکرار بالا در مقابل تکرارکم
  • ورزش هایی برای جنبش پذیری مفاصل آسیب دیده
  • ورزش پرشدت چه تاثیری بر سوختن چربی عضلانی دیابتی ها دارد؟
  • 7 ورزش برای کاهش وزن پس از زایمان همراه کودک
  • رمز حجیم کردن عضلات و بازسازی بدن
  • پنج موردی که شمارا از عضله سازی دور می سازد
  • یوگا و یک دنیا فایده
  • ایروبیک یا ورزش های هوازی از مزایا تا عوارض
  • رپورتاژ

  • شامپوهای ضد ریزش و رویش مجدد مو حاوی کافئین
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • هدفم از کاهش وزن، رسیدن به یک عدد نبود!
  • خدمات پیشرفته پوست و مو گروه زیبایی برنا
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x