دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک زیبایی یکتا
کلینیک زیبایی زیبایی
پوست، مو و لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
کلینیک زیبایی یکتا
کلینیک زیبایی زیبایی
پوست، مو و لیزر
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی

روش های ارزان برای رسیدن به کاهش وزن

برای رسیدن به کاهش وزن و اندام متناسب نیاز نیست هزینه زیادی صرف کنید. لاغرشدن بدون صرف هزینه های گزاف هم امکانپذیر است. می توانید با استفاده از مواد غذایی سالم با توجه به بودجه خود به وزن ایده آل تان دست یابید. می خواهیم در این بخش شما را با این مواد غذایی آشنا کنیم با ما همراه باشید.

یک رژیم غذایی مخصوص کاهش وزن می تواند با هر بودجه ای سازگار شود. مواد غذایی سالم فوق العاده ای وجود دارند که می توانید با توجه به بودجه خود خریداری کنید.

اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، کاهش وزن به معنای آن نیست که باید پول زیادی را صرف عضویت در یک باشگاه ورزشی یا خرید مکمل های گران قیمت کنید. یکی از بهترین روش ها برای زیر کنترل نگه داشتن وزن از طریق رژیم غذایی است. با ایجاد تغییر در مواد غذایی مصرفی و چگونگی غذا خوردن می توانید وزن خود را کاهش دهید.

به گزارش”ان‌سی‌بی‌آی”، یک رژیم غذایی مخصوص کاهش وزن می تواند با هر بودجه ای سازگار شود. مواد غذایی سالم فوق العاده ای وجود دارند که می توانید با توجه به بودجه خود خریداری کنید. بر همین اساس، مقرون به صرفه بودن به معنای آن نیست که از عطر و طعمی خوب بهره نبرید.

کاهش وزن وظیفه آسانی نیست، اما آشنایی با مواد غذایی که در این مسیر به شما کمک می کنند، ایده خوبی است. در ادامه با برخی از بهترین مواد غذایی مقرون به صرفه برای کمک به کاهش وزن بیشتر آشنا می شویم.

روش های ارزان برای رسیدن به کاهش وزن

جو دوسر

هنگامی که موضوع کاهش وزن مطرح می شود، یک صبحانه سالم گزینه ای کلیدی است. یکی از بهترین مواد غذایی که می توانید برای این وعده غذایی انتخاب کنید، جو دوسر است.

جو دوسر منبع خوبی برای فیبر محلول است که می تواند احساس سیری را برای مدت زمان طولانی‌تری در شما حفظ کرده و دردهای گرسنگی را تا وعده غذایی بعدی زیر کنترل نگه دارد.

همچنین، مصرف روزانه یک کاسه جو دوسر می تواند به سلامت متابولیک شما کمک کند. نتایج یک مطالعه که در سال 2016 در نشریه Nutrients منتشر شد، نشان داد که مصرف کوتاه مدت و بلند مدت جو دوسر اثرات چشمگیری بر کنترل قند خون بالا، کاهش چربی های خون و کاهش وزن دارد.

زمانی که جو دوسر مصرف می کنید، از افزودن شکر پرهیز کنید. به جای شکر می توانید از استویا، عسل یا ادویه هایی مانند دارچین برای بهبود عطر و طعم استفاده کنید. همچنین، می توانید مغزهای خوراکی و میوه ها را به وعده جو دوسر خود اضافه کنید.

ماست یونانی

یکی دیگر از گزینه های خوبی که برای کاهش وزن می توانید مد نظر قرار دهید، ماست یونانی است. این ماست حاوی باکتری های پروبیوتیک است، که می توانند عملکرد روده را بهبود ببخشند و این شرایط در برابر التهاب و مقاومت به لپتین، محرک هورمونی اصلی چاقی، از شما محافظت می کند.

محتوای بالای پروتئین در ماست نیز به احساس سیری بلند مدت و مهار گرسنگی به واسطه پایدار نگه داشتن سطوح قند خون کمک می کند.

همچنین، محتوای بالای کلسیم موجود در ماست یونانی از فرآیند کاهش وزن به واسطه کمک به چربی سوزی بیشتر پشتیبانی می کند.

روش های ارزان برای رسیدن به کاهش وزن

پاپ کورن هواپز شده

اگر به مصرف پاپ کورن علاقمند هستید، به جای نمونه های تجاری حاوی نمک یا کره و پنیر، پاپ کورن هواپز شده در خانه را امتحان کنید و آن را با ادویه ها مختلف ترکیب کنید. این گزینه نه تنها ارزان‌تر است، بلکه به کاهش وزن نیز کمک می کند.

یک فنجان پاپ کورن ساده هواپز شده حاوی کالری بسیار کمی است و از مقدار فیبر خوبی سود می برد، که می تواند احساس سیری را برای مدت زمانی طولانی‌تر در شما حفظ کند. پاپ کورن هواپز شده حاوی مقادیر اندک از ویتامین ها و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، ویتامین A، فسفر، روی، منگنز، آهن و مس است.

هر زمان که احساس گرسنگی می کنید می توانید مقداری پاپ کورن هواپز شده را مصرف کنید و احساس سیری را بدون افزودن مقادیر زیاد کالری حفظ کنید.

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از میوه هایی است که می توانید برای کاهش وزن در رژیم غذایی خود جای دهید. گریپ فروت سرشار از ویتامین C، فیبر و آب است که به کاهش وزن کمک می کنند. ویتامین C اثر مستقیم بر سوخت و ساز دارد، که برای چربی سوزی اهمیت دارد.

گریپ فروت کالری کمی دارد و می تواند به احساس سیری در بلند مدت کمک کند. افزون بر این، این میوه سرشار از ویتامین های A، B6، پتاسیم، فولات، تیامین، کلسیم، آهن، مس، فسفر و منیزیم است.

 

سیب

مصرف روزانه سیب نه تنها می تواند از مراجعه شما به پزشک پیشگیری کند، بلکه در کنترل وزن بدن نیز می تواند نقش داشته باشد.

جدا از محتوای کالری کم، سیب سرشار از فیبر است، که به معنای احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر و پیشگیری از پرخوری است. افزون بر این، آنتی اکسیدان های موجود در سیب ممکن است سوخت و ساز شما را تقویت کنند، که برای خلاص شدن از شر چربی ذخیره شده در بدن اهمیت دارد.

همچنین، سیب حاوی مواد مغذی مهمی از جمله ویتامین C، ویتامین های B، کلسیم، پتاسیم و فسفر و فاقد چربی یا کلسترول است.

هر زمان که بین وعده های غذایی خود احساس گرسنگی می کنید می توانید با مصرف یک عدد سیب گرسنگی خود را کنترل کنید. از آنجایی که بیشترین میزان مواد مغذی سیب در پوست این میوه است، در صورت امکان میوه را به همراه پوست مصرف کنید.

چای سبز

اگر به نوشیدن قهوه عادت دارید و قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، زمان آن فرا رسیده است تا این عادت خود را ترک کرده و نوشیدن چای سبز را جایگزین آن کنید. چای سبز گزینه ای به مراتب سالم‌تر از قهوه محسوب می شود و حتی از کاهش وزن نیز پشتیبانی می کند.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها است، که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کنند. همچنین، کاتچین های موجود در چای سبز ذخیره چربی شکمی را مهار کرده و به کاهش وزن سریع کمک می کنند.

روش های ارزان برای رسیدن به کاهش وزن

اسفناج

اسفناج یکی از سبزیجات مقرون به صرفه ای است که می توانید برای کاهش وزن در رژیم غذایی خود جای دهید. این سبزی سبز برگ از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

اسفناج از محتوای کالری و کربوهیدارت کم برخوردار بوده و حاوی مواد مغذی و فیبر برای ایجاد احساس سیری در انسان است. اسفناج می تواند حجم وعده های غذایی شما را بدون افزایش کالری بیشتر سازد.

کلسیم موجود در اسفناج نیز به فرآیند چربی سوزی کمک می کند.

اسفناج را می توانید به روش های مختلف مانند استفاده در سالاد، آب میوه، آب سبزیجات، اسموتی های سبز یا سوپ به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

حبوبات

حبوبات مواد غذایی سالمی هستند که می توانید به مقدار زیاد خریداری کرده و در رژیم غذایی روزانه خود از آنها استفاده کنید.

حبوبات سرشار از فیبر و پروتئین هستند. به عنوان مثال، یک کاسه لوبیای پخته می تواند شما را برای مدت زمانی طولانی سیر نگه دارد. همچنین، آنها دارای چربی کم یا بدون چربی و فاقد کلسترول هستند.

حبوبات از محتوای بالای آهن، منیزیم، پتاسیم و فولات نیز سود می برند. این مواد غذایی از شاخص گلیسمی پایین برخوردار هستند، که به معنای آن است کربوهیدات های موجود در آنها به طور قابل توجهی سطوح قند خون را افزایش نمی دهند.

روش های ارزان برای رسیدن به کاهش وزن

پنیر کاتیج

پنیر کاتیج دارای مزه ای شیرین و تازه است و همانند محصولات لبنی دیگر از محتوای بالای پروتئین سود می برد، که به کسب احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر کمک می کند. محتوای بالای کلسیم نیز به فرآیند چربی سوزی کمک می کند.

افزون بر این، پنیر کاتیج حاوی ویتامین A، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سلنیم و روی است.

هویج

هویج یک ماده غذایی خوب برای حفظ سلامت چشم ها محسوب می شود، اما آن را می توانید برای کمک به کاهش وزن نیز در رژیم غذایی خود جای دهید.

به واسطه محتوای بالای فیبر و آب، هویج می تواند احساس سیری را تقویت کرده و از مصرف کالری اضافی جلوگیری کند.

هویج منبع خوبی برای بتا-کاروتن، ویتامین K، پتاسیم و آنتی اکسیدان نیز است.

شما می توانید از هویج به عنوان یک میان وعده سالم بین وعده های غذایی اصلی خود استفاده کنید.

عصر ایران

5 1000
ارسال شده در 6 آذر 1396 توسط با موضوع تغذیه
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی