کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی

گوش دادن به حرف های مختلف در مورد غذاها و مکمل های غذایی؛ و شما بر این باورید که این غذاها می توانند همه چیز را از تمرکز شدید برای افزایش حافظه تا توجه و عملکرد مغز انجام دهند. اما آیا واقعا جواب می دهند؟ هیچ انکار نمی کنیم که همانطور که سال های عمر ما می گذرد، سن بدنی ما هم با ما همراه است. خبر خوب این است که اگر شما نوشیدنی ها و غذاهای “هوشمند” را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، می توانید شانس خود را برای حفظ یک مغز سالم افزایش دهید.

1- کافئین می تواند شما را هشیار تر سازد.

هیچ گلوله جادویی برای تقویت IQ و یا هوشمندی بیشتر شما وجود ندارد. اما برخی از مواد خاص مانند کافئین می تواند شما را انرژی دهد و به شما کمک کند تا تمرکز کنید. کافئین در قهوه، شکلات، نوشیدنی های انرژی زا و بعضی از داروها یافت می شود؛ کافئین آن بیداری غیر قابل تردید را به شما می بخشد، هرچند اثر آن کوتاه مدت است. و مقدار بیشتر آن دیگر این اثر خوب را کمتر دارد: مصرف بیش ازحد کافئین می تواند شما را متلاطم و ناراحت و عصبی سازد.

2- شکر می تواند هشیاری را افزایش دهد

شکر منبع سوخت ترجیحی مغز شما است. البته نه شکر روی میز؛ منظور گلوکز است، که بدن شما طی فرآیندی از قندها و کربوهیدرات هایی که می خورید می سازد. به همین دلیل است که یک لیوان آب میوه می تواند باعث تقویت حافظه، تفکر و توانایی ذهنی در کوتاه مدت شود. با این حال، بیش از حد آن می تواند حافظه و بقیه قسمت های دیگر بدن شما را به هم بریزد. اضافه کردن شکر آسان است، اما باید بدانید که با اختلال قلبی و سایر شرایط نیز مرتبط است.

3- خوردن صبحانه برای سوخت و ساز مغز شما

برای حذف صبحانه وسوسه می شوید؟ مطالعات نشان داده اند که خوردن صبحانه ممکن است حافظه کوتاه مدت و میزان توجه را بهبود بخشد. دانش آموزانی که صبحانه می خورند معمولا از نظر توجه بهتر از دانش آموزانی هستند که صبحانه نمی خورند. مواد غذایی که در بالای فهرست غذایی محققان مغز برای صبحانه قرار دارد شامل غلات کامل با فیبر بالا، لبنیات و میوه ها هستند. فقط زیاده روی نکنید؛ محققان همچنین دریافتند که صبحانه های با کالری بالا مانع تمرکز می شوند.

4- ماهی واقعا غذای مغز است

منبع پروتئینی که با افزایش قدرت مغز مرتبط است، ماهی هایی است که دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند و کلیدی برای سلامت مغز هستند. این چربی های سالم قدرت شگفت انگیزی برای مغز دارند: یک رژیم غذایی با سطوح بالاتری از آنها با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و ریسک سکته مغزی و کاهش ذهنی روانی ارتباط دارد. به علاوه، آنها ممکن است نقش مهمی در افزایش حافظه ایفا کنند، به خصوص همانطور که سن ما بالاتر می رود. “برای سلامت مغز و قلب، دو بار درهفته ماهی بخورید.”

5- روزانه یک وعده آجیل و شکلات را اضافه کنید

آجیل و دانه ها منابع خوبی از آنتی اکسیدان ویتامین E هستند، که در برخی مطالعات با کاهش شناخت مربوط به سن، مرتبط است. شکلات تیره نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی دیگر، و نیز حاوی محرک های طبیعی مانند کافئین است که می تواند تمرکز را افزایش دهد. حداقل یک بار در روز از آجیل و شکلات تیره برای به دست آوردن تمام مزایای مورد نیاز خود، با حداقل کالری، چربی و یا قند، استفاده کنید.

6- آوکادو و دانه های کامل را اضافه کنید

همه ارگان های بدن بستگی به جریان خون دارند، به خصوص قلب و مغز. یک رژیم غذایی پر از دانه های کامل و میوه هایی مانند آوکادو می تواند خطر بیماری قلبی و سطوح کلسترول بد را کاهش دهد. این باعث کاهش خطر ابتلا به پلاک در شریان ها می شود و جریان خون را افزایش می دهد و یک روش ساده و خوشمزه برای سوخت رسانی به سلول های مغزی را فراهم می کند. دانه های کامل مانند پاپ کورن و گندم کامل نیز دارای فیبر رژیمی و ویتامین E هستند. اگرچه آوکادو دارای چربی است، اما این یک چربی خوب برای شماست، که چربی غیرمستقیم است و به جریان خون سالم کمک می کند.

7- بلوبری سوپر مغذی است

تحقیقات در حیوانات نشان می دهد که بلوبری ممکن است به محافظت از مغز در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند و ممکن است اثرات شرایط مرتبط با سن مانند بیماری آلزایمر یا زوال عقل را کاهش دهد. مطالعات همچنین نشان می دهد که رژیم های غذایی غنی از بلوبری، یادگیری و عملکرد عضلانی موش های مسن را بهبود می بخشد و آنها را از نظر بهبود ذهنی برابر با موش های خیلی جوان تر می سازد.

8- مزایای یک رژیم غذایی سالم

این ممکن است تلخ باشد، اما درست است: اگر رژیم غذایی شما دارای کمبود مواد مغذی ضروری باشد، می تواند توانایی شما را برای تمرکز صدمه برساند. خوردن بیش از حد یا خیلی کم می تواند تمرکز شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد. یک وعده غذایی سنگین ممکن است باعث خستگی شما شود، در حالی که یک وعده بسیار کم کالری می تواند منجر به انحراف شدید از گرسنگی شود. از مغز خود بهره مند شوید: تلاش کنید تا یک رژیم متعادل خوب و پراز انواع غذاهای سالم داشته باشید.

9- ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل ها

قفسه های فروشگاه با مکمل هایی که ادعا می کنند سلامتی را افزایش می دهند، پر شده اند. اگر چه بسیاری از گزارش ها در مورد تقویت قدرت مغز با مکمل هایی مانند ویتامین B، C، E، بتا کاروتن و منیزیم امیدوار کننده است، اما مکمل تنها برای افرادی است که در رژیم غذایی آنها، مواد مغذی خاصی وجود ندارد. برخی از محققان به طور محتاطانه درباره جینسنگ، جینکو، ویتامین، مواد معدنی و ترکیب گیاهان و تاثیر آنها بر مغز خوشبین هستند، اما هنوزاثبات بیشتری لازم است.

10- برای روز بزرگ آماده شوید

آیا می خواهید بر روی توانایی خود برای قدرت تمرکز کنید؟با یک وعده غذایی ازآب میوه 100٪ ، یک نان از غلات کامل با ماهی آزاد و یک فنجان قهوه شروع کنید. کارشناسان علاوه بر مصرف غذای متعادل، این توصیه ها را نیز ارائه می دهند:

– یک خواب خوب شبانه
– هیدراته ماندن
– تمرینات ذهنی برای کمک به تیز کردن تفکر.
– مدیتیشن برای شفافیت تفکر و آرام سازی

ارسال شده در 13 آذر 1396 توسط با موضوع مغز و اعصاب

پیشنهاد سردبیر

  • با این نوع ورزش ها آلزایمر را شکست دهید
  • باشگاه استقلال تهران از گذشته تا حال
  • دلایل اهمیت مصرف ویتامین D چیست؟
  • مبارزه با دیابت با اسیدهای صفراوی
  • با وجود کم شدن دود سیگاری ها، باز هم تلفات ادامه دارد
  • از قهوه تا موز برای رفع سردرد
  • ۷ ماده غذایی که نباید برای صبحانه استفاده کنید
  • حرکت فیله کمر را چگونه اجرا کنیم
  • محبوبترین ها

  • فعالیت ورزشی با ترکیب شیمی درمانی اثر بهتری دارد
  • از رشته های مربوط به اسکیت نمایشی چه میدانید؟
  • توان کاهش سرعت در ورزش
  • توصیه‌های کارشناسان در مورد چگونگی انجام و جلوگیری از اشتباهات در تمرینات کششی
  • تقویت سیستم گوارشی با برخی تمرینات ورزشی
  • ۷۰ پرسشی که پاسخ همه آنها خیر می‌ باشد
  • آموزش تصویری تمرین مایورآسانا یا وضعیت طاووس در یوگا
  • سرد کردن بدن پس از ورزش
  • رپورتاژ

  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • پیشگیری از چین و چروک صورت با لیفت نخی
  • خدمات جراحی لیزر و عروق دکتر محمدی توفیق
  • اگر می خواهید جراحی بینی کنید،دکتر نداف به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند
  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی