مشاوره زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی

کنترل و کاهش قند خون با روش های خوراکی

پیروی از رژیم غذایی سالم و مناسب می تواند به شما در کنترل قند خونتان کمک کند. برخی مواد غذایی مفید برای مبتلایان به دیابت بسیار مفید هستند. از جمله آن ها می توانیم به ماست، کرفس، سیب، پنیر، پاپ کورن و زیتون اشاره کنیم. برای دریافت راهنمایی های خوراکی بیشتر در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

رژیم غذایی سالم، نقش بسیار مهمی در مدیریت دیابت و کنترل قند خون دارد و برنامه‌ی غذایی فقط شامل وعد‌ه های اصلی نیست، بلکه میان وعده‌ها را نیز شامل می‌شود.

افرادی که دیابت دارند نمی‌توانند ساعت‌های طولانی بدون خوردن چیزی بمانند. بلکه نیاز دارند گهگاه میان وعده‌های کوچکی بخورند تا سطح قند خون‌شان خیلی بالا و پایین نشود. میان وعده یا اسنک همیشه هم به معنی غذاهای پُر قند یا چرب نیست. اسنک‌های سالم و خوشمزه‌ی زیادی وجود دارند که می‌توانند راهی بسیار خوب برای ثابت نگه داشتن قند خون باشند. میان وعده‌های پُر پروتئین، کم کربوهیدرات و کم کالری و بسیار مغذی، انتخاب‌های بسیار سالمی هستند.

چنین میان وعده‌هایی کمک می‌کنند تا همزمان با افزایش سطح انرژی بدن‌تان، بر گرسنگی خود غلبه کنید. اما حواس‌تان باشد که مقدار میان وعده نیز درست به اندازه‌ی مقدار وعده‌ی اصلی اهمیت دارد و کلید مدیریت سطح قند خون و جلوگیری از افزایش وزن است.

کنترل و کاهش قند خون با روش های خوراکی

۱. ماست

ماست، مخصوصا ماست یونانی، یک میان وعده‌ی سالم برای دیابتی‌هاست. این اسنک پُر پروتئین و کم کربوهیدارت، منبع خوبی از کلسیم بوده و کالری بسیار کمی دارد. ضمنا ماست مقادیر قابل توجهی پروبیوتیک دارد که با تعدیل باکتری‌های سالم روده به گوارش کمک می‌کنند. برخی دیگر از مواد مغذی ماست یونانی شامل ویتامین‌های B، اسید فولیک، پتاسیم، فسفر و روی می‌شود. ماست یونانی طعم بسیار خوبی هم دارد که به شیوه‌های گوناگونی می‌توانید آن را مصرف کنید. می‌توانید یک فنجان ماست یونانی یا ماست معمولی را با توت فرنگی، بلک بری، بلو بری، کشمش و یا سایر مغزها ترکیب کرده و یک اسنک لذیذ تهیه کنید.

۲. کرفس

کرفس، سبزی است که معمولا نادیده گرفته می‌شود اما یکی از بهترین میان وعده‌ها برای افراد دیابتی‌است. کرفس به دلیل داشتن فیبر و آب زیاد، فورا سیرتان می‌کند و بسیار کم کالری و کم کربوهیدرات و کم چربی و کم کلسترول است. ضمنا کرفس، مواد مغذی دیگری چون ویتامین A، C، K و ویتامین‌های B، کلسیم، منیزیم، فسفر، اسید فولیک و پتاسیم نیز دارد. کرفس، غذای خوبی برای قبل از ناهار یا عصرانه است. می‌توانید کرفس را همراه کره بادام زمینی یا پنیر کاتج میل کنید.

۳. سیب

نیازی به گفتن امتیازات سیب نیست؛ میان وعده‌ی کم کالری و سرشار از فیبر محلول که می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. فیبر موجود در سیب، گوارش و جذب فروکتوز سیب را کُند می‌کند. سیب دارای ویتامین C، فیتونوترینت‌ها، آهن، پتاسیم، فسفر و کلسیم است. ضمنا سیب بدون اینکه قند خون‌تان را بالا ببرد، میل شما به شیرینی را به خوبی جواب می‌دهد. می‌توانید برش‌های سیب را همراه با کمی کره بادام زمینی یا دارچین میل کنید.

کنترل و کاهش قند خون با روش های خوراکی

۴. میوه‌های خشک شده همراه با مغزها

میوه‌ خشک  که بصورت آماده و بسته بندی در فروشگاه‌ها موجودند ممکن است ناسالم باشند، اما شما می‌توانید خودتان در خانه میوه‌های خشک شده درست کنید. ضمنا می‌توانید همیشه مقداری میوه‌ی خشک شده در یک ظرف دربسته با خود داشته باشید و هر وقت لازم شد چیزی بخورید سراغ این اسنک عالی بروید. میوه‌های خشک شده را می‌توانید با مغزها و دانه‌هایی که برای شما مناسب هستند ترکیب کنید.

۵. پنیر کاتج

پنیر کاتج، منبع پروتئین است که تمام اسید آمینه‌های ضروری را دارد، یعنی به آرامی هضم می‌شود و شما را بیشتر سیر نگه می‌دارد. پنیر کاتج، میان وعده‌ای کم کالری و کم کربوهیدرات است که حاوی کلسیم، ویتامین A، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم و روی نیز هست. پنیر کاتج خوشمزه بوده و به روش‌های مختلفی می‌توانید آن را مصرف کنید.

۶. پاپ کورن

پاپ کورن، یک اسنک بسیار خوب برای مبتلایان به دیابت است که می‌تواند بدون کالری اضافی، سیرتان کند. پاپ کورن منبع خوبی از فیبر بوده و مقدار کمی هم ویتامین‌ و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، ویتامین A، فسفر، روی، منگنز، آهن و مس دارد. ضمنا پاپ کورن، شاخص گلیسمی پایینی دارد.

۷. زیتون

تمام انواع زیتون‌ها، میان وعده‌هایی کامل و سالم برای دیابتی‌ها هستند. اسیدهای چرب موجود در زیتون به کنترل قند خون کمک زیادی می‌کنند. برای مبتلایان به دیابت، چربی‌های تک غیر اشباع، بهترین نوع چربی هستند چون این چربی‌ها توانایی کاهش گلوکز خون، افزایش حساسیت به انسولین، کاهش کلسترول، کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و بهبود سلامت عمومی را دارند. سایر مواد مغذی مهم زیتون شامل مس، آهن، فیبر و ویتامین E می‌شوند. یک مشت زیتون را به آرامی در طول روز بجوید و پاسخ گرسنگی‌تان را به خوبی بدهید.

کنترل و کاهش قند خون با روش های خوراکی

۸. بیسکوئیت‌های سبوسدار

بیسکوئیت‌های سبوسدار نیز اسنک‌های خوبی برای دیابتی‌ ها هستند. بیسکوئیت سبوسدار سرشار از فیبر است که برای بین وعد‌ه‌ها مناسب است. حتما نوعی را تهیه کنید که با آرد کامل درست شده باشد.

۹. سالاد لوبیای سیاه

یک انتخاب بسیار خوب برای افراد مبتلا به دیابت، سالاد لوبیای سیاه همراه با سبزیجات است. این نوع سالاد، هم فیبر زیادی دارد و هم پروتئین و کمک می‌کند تا ساعت‌ها سیر بمانید. یک دوم فنجان لوبیا سیاه پخته شده، یک دوم فنجان گوجه فرنگی خرده شده، یک دوم فنجان خیار خرد شده و یک دوم فنجام آوکادو را با هم ترکیب کرده و دو قاشق چایخوری آبلیمو و کمی نمک و فلفل سیاه بزنید، یک سالاد بسیار خوشمزه و مغذی خواهید داشت.

۱۰. اسموتی

اگر در خانه هستید و ناگهان احساس گرسنگی کردید، اسموتی چیزی است که به آن نیاز دارید. اسموتی‌ها بسیار مغذی بوده و در لیست میان وعده‌های سالم برای دیابتی‌ها قرار می‌گیرند. اما نباید میوه‌های پُر قند زیادی در آن استفاده کنید. برای درست کردن اسموتی، از میوه‌ها و سبزی‌های تازه استفاده کنید. می‌‌توانید در اسموتی‌تان دانه‌ی چیا هم بریزید تا پروتئین آن بیشتر شود.

سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 24 آذر 1396 توسط با موضوع تغذیه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x