دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست

انعطاف پذیری دامنه حرکت در یک یا گروهی از مفاصل است و یا توانایی حرکت مفاصل به طور موثر از طریق طیف کاملی از حرکات. آموزش انعطاف پذیری شامل تمرینات کششی برای افزایش طول عضلات است و ممکن است فعالیت هایی مانند یوگا یا تای چی را شامل شود.

1- انعطاف پذیری چیست؟

وقتی کسی می گوید بدن آنها انعطاف پذیر است، شما احتمالا می دانید چه معنی می دهد. معمولا این بدان معنی است که آنها می توانند به پایین خم شده و انگشتان دست خود را به انگشتان پا هایشان رسانده و آنها را لمس کنند و یا به طور عمیق خم شده و در حالت چمباتمه زدن، بنشینند. اما تعریف انعطاف پذیری، پیچیده تر از توانایی یک کشش تنها می باشد. بر طبق شورای آمریکایی ورزش (ACE)، انعطاف پذیری به عنوان “محدوده حرکت یک مفصل یا گروهی از مفاصل یا سطح توسعه انبساطی که یک گروه عضلانی دارد” تعریف شده است.

به این معنی است که هر مفصل و هر گروه ماهیچه ای در بدن شما ممکن است دامنه وسیعی از حرکت (ROM) یا سطح دیگری از انعطاف پذیری داشته باشد. برخی از مناطق بدن شما ممکن است بسیار باریک باشند، به این معنی که عضلات احساس کوتاهی و محدودیت دارند. بعضی از مناطق بدن شما ممکن است خیلی سست باشند و شما می توانید این عضلات را آزادانه حرکت داده و از طول بکشید. به عنوان مثال، شما ممکن است در همسترینگ ها بسیار انعطاف پذیر باشید، به شما این امکان را می دهد تا خم شوید و انگشتان خود را لمس کنید؛ اما عضلات ران (چهار سر) ممکن است تنگ (غیر قابل انعطاف) باشند، بنابراین ممکن است برای شما سخت تر باشد که از حالت خوابیده مستقیما بایستید و یا به عقب خم شوید. بسیاری از افرادی که در یک دفتر در تمام طول روز کار می کنند، در نتیجه نشستن در تمام طول روز، بافت غیرقابل انعطاف پیدا می کنند. این یکی از دلایلی است که کارشناسان بهداشت توصیه می کنند که هر ساعت بلند شوید و چند دقیقه قدم بزنید.

2- آموزش انعطاف پذیری چیست؟

کشش، انعطاف پذیری را بهبود می بخشد. اما شما مجبور نیستید برای لذت بردن از مزایای آموزش انعطاف پذیری، ساعت ها کشش انجام دهید. شما می توانید به یک کلاس کشش رفته یا یک ویدیو آنلاین بگیرید که فقط تمرینات کششی را انجام می دهد تا دامنه حرکت را در سراسر بدن افزایش دهد. این برنامه ها به طور کلی با گرم کردن ملایم شروع می شود تا درجه حرارت بدن شما افزایش یابد. سپس، آنها از طریق پیشروی یک سری از تمرینات کششی از پایین شروع کرده و عضلات را در کف پا، پا ها، باسن ها و لگن و بالاخره از طریق سر و گردن خارج می کنند.

انواع مختلفی از کشش برای بهبود انعطاف پذیری وجود دارد:

کشش استاتیک: شما در یک موقعیتی قرار می گیرید که یک عضله را به عنوان هدف کشیده و موقعیت آن را برای 60 – 15 ثانیه حفظ می کنید. بهتر است که به یاد داشته باشید که در هر کششی تنفس طبیعی داشته باشید.

کشش پویا: شما در موقعیتی قرار دارید که از حرکت و نیروی حرکتی برای کشش عضله هدف استفاده می کنید. کشش های پویا اغلب حرکت عضلانی ملایم را شامل می شود و گاهی اوقات کشش های بالستیک نامیده می شود.

کشش فعال جدا شده (AIS): شما عضله خود را از طریق طیف کاملی از حرکات، به حرکت در می آورید، نقطه انتهای آن را به صورت مختصری نگه داشته و سپس دوباره به نقطه شروع برگشته و حرکت را تکرار می کنید. بسیاری از قهرمانان و ورزشکاران فعال، از این نوع کشش، برای جلوگیری از آسیب یا عدم تعادل عضلات خود استفاده می کنند. شما مجبور نیستید یک کلاس اختصاصی برای انجام تمرین انعطاف پذیری بگیرید. بسیاری از تمرین کنندگان به راحتی در پایان تمرینات روزانه خود برای چند دقیقه از کشش استفاده می کنند تا ماهیچه ها را آرام کنند و طیف حرکت را بهبود ببخشند. یا شما می توانید صبح بعد از خارج شدن از رختخواب ، 10 – 5 دقیقه بدن خود را بکشید.

فقط چند دقیقه تمرین انعطاف پذیری در هر روز می تواند منافع شما را فراهم کند. راه دیگری برای بهبود انعطاف پذیری این است که انواع مختلف تمرینات قلب و تمرینات قدرت را انجام دهید. (که آموزش متقابل نیز نامیده می شود). به عنوان مثال، یک تمرین جهش، عضلات چهار سر را تقویت می کند، اما از ظرف دیگر عضله کمر را بلند می کند. حرکات مختلف شنا باعث افزایش انعطاف پذیری در پشت و لگن می شود. و پیاده روی نه تنها پایین بدن را تقویت می کند، بلکه انعطاف پذیری در مفصل ران را نیز افزایش می دهد.

تمرین کنندگانی که آموزش انعطاف پذیری را به عنوان بخشی از یک برنامه تناسب اندام متعادل دارند، از مزایای بسیاری برخوردار هستند. تمرینات کششی می تواند به کاهش استرس کمک کند و موجب بهبود حرکت بدن شما در طول روز شود. انعطاف پذیری بهبود یافته حتی می تواند منجر به وضعیت بهتر در ایستادن شما شود. تمام این مزایا به شما کمک می کند تا در طول روز بیشتر حرکت کنید و کالری بیشتری بسوزانید. بنابراین اگر سعی در کاهش وزن دارید، هوشمندانه است که تمرین های انعطاف پذیری نیز در برنامه کاهش وزن شما شامل شود.

 

برگردان: سیما آزادفلاح

ارسال شده در 24 آذر 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • نحوه تشخیص بیماری قند (دیابت)
  • بد خوابی را با طب سنتی درمان کنید
  • میکاپ ساده و بی عیب و نقص در ۵مدت دقیقه!
  • مزاج های مختلف و روش زندگی آنها
  • آسیب های مختلف برخی داروها برای اطفال
  • مراقبت بیشتر از سگ های مبتلا به دیابت
  • چه چیزی نباید در مایکروویو قرار دهیم
  • توضیحاتی در مورد ابتلا به رینیت آلرژیک
  • محبوبترین ها

  • به خطر انداختن سلامتی در عید با این کار
  • علائم و روش درمان خشکی دهان
  • دارویی جدید برای درمان شایع ترین نوع سرطان کبد
  • کنترل گرفتگی عروق در بیماری آرتریت روماتوئيد
  • در رابطه با ابتلا به ترومبوز چه می دانید؟ علت بروز آن چیست؟
  • توصیه هایی برای اشخاص چاق که تصمیم دارند لاغر شوند
  • قبل از دادن آزمایش چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
  • با ساده ترین موثرترین ورزش ها آشنا شوید
  • رپورتاژ

  • آیا از نتیجه نهایی جراحی بینی خود، نگران هستید؟
  • جراحی های زیبایی و ترمیمی دکتر بهجو
  • پروتز و طراحی لبخند تخصصی دکتر شعبان پور
  • هر آنچه به دنبالش هستید در این کلینیک بیابید
  • مرکز لیزر و زیبایی فلورا
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی