مشاوره زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)

انعطاف پذیری دامنه حرکت در یک یا گروهی از مفاصل است و یا توانایی حرکت مفاصل به طور موثر از طریق طیف کاملی از حرکات. آموزش انعطاف پذیری شامل تمرینات کششی برای افزایش طول عضلات است و ممکن است فعالیت هایی مانند یوگا یا تای چی را شامل شود.

1- انعطاف پذیری چیست؟

وقتی کسی می گوید بدن آنها انعطاف پذیر است، شما احتمالا می دانید چه معنی می دهد. معمولا این بدان معنی است که آنها می توانند به پایین خم شده و انگشتان دست خود را به انگشتان پا هایشان رسانده و آنها را لمس کنند و یا به طور عمیق خم شده و در حالت چمباتمه زدن، بنشینند. اما تعریف انعطاف پذیری، پیچیده تر از توانایی یک کشش تنها می باشد. بر طبق شورای آمریکایی ورزش (ACE)، انعطاف پذیری به عنوان “محدوده حرکت یک مفصل یا گروهی از مفاصل یا سطح توسعه انبساطی که یک گروه عضلانی دارد” تعریف شده است.

به این معنی است که هر مفصل و هر گروه ماهیچه ای در بدن شما ممکن است دامنه وسیعی از حرکت (ROM) یا سطح دیگری از انعطاف پذیری داشته باشد. برخی از مناطق بدن شما ممکن است بسیار باریک باشند، به این معنی که عضلات احساس کوتاهی و محدودیت دارند. بعضی از مناطق بدن شما ممکن است خیلی سست باشند و شما می توانید این عضلات را آزادانه حرکت داده و از طول بکشید. به عنوان مثال، شما ممکن است در همسترینگ ها بسیار انعطاف پذیر باشید، به شما این امکان را می دهد تا خم شوید و انگشتان خود را لمس کنید؛ اما عضلات ران (چهار سر) ممکن است تنگ (غیر قابل انعطاف) باشند، بنابراین ممکن است برای شما سخت تر باشد که از حالت خوابیده مستقیما بایستید و یا به عقب خم شوید. بسیاری از افرادی که در یک دفتر در تمام طول روز کار می کنند، در نتیجه نشستن در تمام طول روز، بافت غیرقابل انعطاف پیدا می کنند. این یکی از دلایلی است که کارشناسان بهداشت توصیه می کنند که هر ساعت بلند شوید و چند دقیقه قدم بزنید.

2- آموزش انعطاف پذیری چیست؟

کشش، انعطاف پذیری را بهبود می بخشد. اما شما مجبور نیستید برای لذت بردن از مزایای آموزش انعطاف پذیری، ساعت ها کشش انجام دهید. شما می توانید به یک کلاس کشش رفته یا یک ویدیو آنلاین بگیرید که فقط تمرینات کششی را انجام می دهد تا دامنه حرکت را در سراسر بدن افزایش دهد. این برنامه ها به طور کلی با گرم کردن ملایم شروع می شود تا درجه حرارت بدن شما افزایش یابد. سپس، آنها از طریق پیشروی یک سری از تمرینات کششی از پایین شروع کرده و عضلات را در کف پا، پا ها، باسن ها و لگن و بالاخره از طریق سر و گردن خارج می کنند.

انواع مختلفی از کشش برای بهبود انعطاف پذیری وجود دارد:

کشش استاتیک: شما در یک موقعیتی قرار می گیرید که یک عضله را به عنوان هدف کشیده و موقعیت آن را برای 60 – 15 ثانیه حفظ می کنید. بهتر است که به یاد داشته باشید که در هر کششی تنفس طبیعی داشته باشید.

کشش پویا: شما در موقعیتی قرار دارید که از حرکت و نیروی حرکتی برای کشش عضله هدف استفاده می کنید. کشش های پویا اغلب حرکت عضلانی ملایم را شامل می شود و گاهی اوقات کشش های بالستیک نامیده می شود.

کشش فعال جدا شده (AIS): شما عضله خود را از طریق طیف کاملی از حرکات، به حرکت در می آورید، نقطه انتهای آن را به صورت مختصری نگه داشته و سپس دوباره به نقطه شروع برگشته و حرکت را تکرار می کنید. بسیاری از قهرمانان و ورزشکاران فعال، از این نوع کشش، برای جلوگیری از آسیب یا عدم تعادل عضلات خود استفاده می کنند. شما مجبور نیستید یک کلاس اختصاصی برای انجام تمرین انعطاف پذیری بگیرید. بسیاری از تمرین کنندگان به راحتی در پایان تمرینات روزانه خود برای چند دقیقه از کشش استفاده می کنند تا ماهیچه ها را آرام کنند و طیف حرکت را بهبود ببخشند. یا شما می توانید صبح بعد از خارج شدن از رختخواب ، 10 – 5 دقیقه بدن خود را بکشید.

فقط چند دقیقه تمرین انعطاف پذیری در هر روز می تواند منافع شما را فراهم کند. راه دیگری برای بهبود انعطاف پذیری این است که انواع مختلف تمرینات قلب و تمرینات قدرت را انجام دهید. (که آموزش متقابل نیز نامیده می شود). به عنوان مثال، یک تمرین جهش، عضلات چهار سر را تقویت می کند، اما از ظرف دیگر عضله کمر را بلند می کند. حرکات مختلف شنا باعث افزایش انعطاف پذیری در پشت و لگن می شود. و پیاده روی نه تنها پایین بدن را تقویت می کند، بلکه انعطاف پذیری در مفصل ران را نیز افزایش می دهد.

تمرین کنندگانی که آموزش انعطاف پذیری را به عنوان بخشی از یک برنامه تناسب اندام متعادل دارند، از مزایای بسیاری برخوردار هستند. تمرینات کششی می تواند به کاهش استرس کمک کند و موجب بهبود حرکت بدن شما در طول روز شود. انعطاف پذیری بهبود یافته حتی می تواند منجر به وضعیت بهتر در ایستادن شما شود. تمام این مزایا به شما کمک می کند تا در طول روز بیشتر حرکت کنید و کالری بیشتری بسوزانید. بنابراین اگر سعی در کاهش وزن دارید، هوشمندانه است که تمرین های انعطاف پذیری نیز در برنامه کاهش وزن شما شامل شود.

 

برگردان: سیما آزادفلاح

5 1000
ارسال شده در 24 آذر 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • دلایل مهم برای تعریق در زمان خواب
  • تصمیم جدید در زمینه صدور پروانه کسب مراکز پزشکی
  • تحقیقات جدید غدد کلیوی برای لاغری پایدار درافراد چاق
  • بهیچ وجه ورزش اول هفته را از دست ندهید
  • خوابیدن کودک در اتاق خودش
  • ابتلا به انواع بیماری های خطرناک با افزودنی های غیرمجاز
  • از پدهای سم زدا چگونه استفاده کنیم
  • اگر تلفن همراهتان را اینجا میگذارید بخوانید
  • محبوبترین ها

  • مهم ترین نکات برای جلوگیری از بیماری های ژنتیکی (بخش اول)
  • اگر نفستان بدبوست بخوانید
  • اختلال در آنزیم های کبدی با مصرف این قرص
  • صندلی از نوع همراه
  • انقضای این مواد غذایی مساوی با بیماری
  • غافلگیری راننده زن از حمله مار
  • اپلیکیشن پیشگیری از سکته – تشخیص سکته مغزی با تلفن هوشمند
  • راهکاری جدید برای تشخیص بیماری آلزایمر
  • رپورتاژ

  • لیفت صورت با نخ توسط دکتر فرزاد حسینی
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • پروتز و طراحی لبخند تخصصی دکتر شعبان پور
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • کلینیک تخصصی دندانپزشکی دیبا
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x