مشاوره زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان

چربی سوزی

برای اینکه به تناسب اندام برسید فقط نیاز نیست که در باشگاه تمرین کنید، چون شما می توانید در خانه هم با انجام تمرینات ورزشی مناسب به تناسب اندام برسید. در این مقاله از دکتر سلام تمرینات ورزشی که باعث چربی سوزی در خانه می شود را آماده کرده ایم. توصیه می کنیم که این مقاله را از دست ندهید و حتما آن را مطالعه کنید. با ما همراه شوید.

ورزش یکی از مهمترین راه ها برای رسیدن به تناسب اندام و مهمتر از آن سلامت جسم و روان است، اما نداشتن وقت کافی برای رفتن به باشگاه و سرما و آلودگی هوا در این فصل بهانه های خوبی برای ورزش نکردن برخی افراد هستند.اما می توان با ورزش کردن در خانه هم به اندام ایده آل و کاهش وزن دست پیدا کرد.
اکثر افراد با هدف چربی سوزی تمرین می کنند اما شاید همه ندانند که در خانه هم می توان تمرینات چربی سوزی انجام داد و به تناسب اندام و سلامتی جسم و روح دست پیدا کرد.

در این گزارش برخی از تمرینات در منزل که منجر به چربی سوزی می شود را عنوان می کنیم.

تمرینات برای چربی سوزی:

برای یک تمرین خوب و با چربی سوزی بالا در منزل باید سعی کنید که تمرینات کاردیو را در برنامه خود بگنجانید. تمرینات کاردیو به هر فعالیتی که ضربان قلب را 50 تا 75 درصد ماکسیمم ضربن قلب فرد افزایش دهد،می گویند. پس هر فعالیت و تمرینی که ضربان قلب شما را تا مقدار ذکر شده بالا ببرد برای چربی سوزی مفید است و شما را زودتر به هدفتان می رساند.

در صورتیکه امکان شمردن ضربان قلب را ندارید، کافی است شدت تمرینات خود را طوری تنظیم کنید که حس کنید قلبتان تندتر می زند.

درجا دویدن:

برای شروع یک تمرین خوب ابتدا باید بدن را به اصطلاح گرم کنیم و ضربان قلب بالا برود، بهترین راه برای این کار درجا دویدن است که خوشبختانه در فضای کوچک هم امکانش هست و با وجودیکه به ظاهر حرکت ساده ای است اما بسیار مفید است، برای درجادویدن کافیست که در فضایی باشید که بتوانید به راحتی زانوهایتان را بالا بیاورید. البته قرار نیست خیلی زانوهایتان را بالا بیاورید و همین قدر که کمی از زمین بلند شود کافیست.

بهتر است برای شروع در سه ست 60 ثانیه ای درجا بدوید و سعی کنید در روزهای آتی بین 5 تا 10 دقیقه این کارو انجام دهید .جالب است بدانید که یک فرد 72 کیلوگرمی در 30دقیقه حدود 180 کالری می سوزاند که شاید این میزان کالری سوزی به نظر کم باشد اما باید در نظر داشت که بدلیل اینکه ضربان قلب را افزایش میده به استقامت هوازی هم کمک می کند.

طناب زدن:

طناب زدن نیز یکی دیگر از حرکات ورزشی است که به راحتی می توانید در منزل انجام دهید و یک تمرین هوازی بسیار مناسب برای چربی سوزی محسوب می شود. این تمرین ورزشی بدلیل پرش هایی که دارد ایجاد نشاط می کند و در کاهش استرس بسیار موثر است.

طناب زدن جزء ورزش های هوازی است که به سوازندن کالری بسیار کمک می کند و با بالابردن متابولیسم بدن (سوخت و ساز) باعث می شود که حتی بعد از تمرین نیز شما روند چربی سوزی را ادامه دهید.

حرکت پروانه:

این حرکت علاوه بر اینکه برای گرم کردن نیز می توان از آن استفاده کرد، یک حرکت مفید هم برای چربی سوزی محسوب می شود. فقط دقت کنید که زانوهایتان سالم باشد و مشکلی در ناحیه زانو نداشته باشید زیرا این حرکت روی زانو فشار می آورد.

حرکت پروانه یک ورزش قلبی عروقی محسوب می شود زیرا باعث افزایش ضربان قلب و بالارفتن سوخت وساز بدن (متابولیسم) و در نهایت چربی سوزی می شود.

همچنین تمرین خوبی برای تقویت عضلات پا و شکم است و به کاهش چربی های پهلو و کاهش سایز کمر نیز کمک می کند.

با توجه به اینکه حرکت پروانه با جهش و پریدن همراه است، در کاهش استرس نیز موثر است.

با 30 دقیقه حرکت پروانه حدود 247کالری می سوزانید.

اسکات

حرکت اسکات یا اسکوات:

حرکت اسکوات پایه تمامی حرکات پا و پایین تنه محسوب می شود و با وجود ظاهر ساده آن بسیار در تقویت عضلات پا و باسن موثر است و همچنین در فرم دهی این عضلات کمک بسیاری می کند.

سعی کنید این حرکت را سه مرتبه با تکرار 15 تایی انجام دهید.

حرکت شنا سوئدی:

در این حرکت کف دستها و نوک انگشتان پا روی زمین است و بدن با زمین در یک خط موازی قرار داد. انگشت شست دستهایتان به موازات با زیربغل باشد و آرنج ها نسبت به پهلو زاویه 45درجه داشته باشد. دقت کنید که زانوهای شما به زمین برخورد نکند، شکمتان را منقبض کنید و با کمک بالاتنه خودتان را بالا بکشید.

این حرکت برای بالابردن آمادگی جسمانی بسیار موثر است و برای تقویت عضلات قفسه سینه، سه سر بازو میان تنه مفید است.

سه مرتبه و هر بار به تعداد 20 تا 30 بار حرکت شنا را انجام دهید.

حرکت پلانک:

این حرکت به بالابردن آمادگی جسمانی کمک بسیاری می کند و در تقویت عضلات پشت ،کمر، شکم و میان تنه موثر است و به تعادل بدن نیز کمک می کند.
در صورت درست انجام دادن این حرکت در نهایت شکمی عضلانی خواهید داشت و کمر دردتان نیز بهبود پیدا می کند.

این حرکت را باید براساس توان خود انجام دهید و بهتر است که برای شروع سه مرتبه و هربار 30 ثانیه در این وضعیت قرار بگیرید.

سرد کردن بدن:

بعد ازانجام دادن تمرینات برای اینکه دچار گرفتگی عضلات و آسیب دیدگی نشوید باید کم کم ضربانتان را پایین بیاورید و بدن خود را سرد کنید به این ترتیب که حرکات کششی انجام دهید.

درکنار تمرینات سعی کنید برنامه غذایی خود را نیز رعایت کنید تا در روند کاهش وزن و تناسب اندام موفق باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

5 1000
ارسال شده در 23 آذر 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • بررسی های مختلف بر طول عمر انسان ها
  • استفاده از موز بعد از غذا
  • چگونه می توان شل شدگى واژن را درمان کرد!
  • با استفاده از این گیاهان بیماری های خونی را کاهش دهید
  • ورود کودکان واکسینه نشده به مدارس دولتی ایتالیا ممنوع شد
  • پیشگیری از آلوده شدن مسواک
  • هر آنچه در مورد آلت تناسلی زنانه و عملکرد آن باید بدانید
  • قهوه و مضرات آن برای سلامت دندان
  • محبوبترین ها

  • پاپ کورن بخوریم یا نخوریم
  • مقابله با زخم معده با پرهیزات غذایی
  • پلی فنول ها: برای بیماری عروق محیطی شکلات تلخ مفید است
  • درمان تغذیه ای تپش قلب بر اثر کم خونی
  • تبلیغات بی رویه برای چیپس و پفک
  • کنار گذاشتن محصولات لبنی و پیامدهای آن
  • ارتباط خواب خوب و خورد و خوراک سالم
  • سدیم نیترات و نیتریت و خطرات آنها
  • رپورتاژ

  • پس دادن پوشک و راه‌هایی برای پیشگیری از آن
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • کلینیک لاغری و تناسب اندام ساج
  • صحبت‌های دکتر محمود ادیب در حوزه ایمپلنت
  • كلينيك تخصصى دندانپزشکی سعادت آباد
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x