کلسیم

یکی از نیازهای اصلی بدن ویتامین D و کلسیم می باشد که این نیازها با مصرف برخی مواد غذایی تامین می شود. یکی از مشکلات اکثر مردم کمبود ویتامین D و کلسیم است. در این مقاله از دکتر سلام بهترین منابع غذایی ویتامین D و کلسیم را آماده کرده ایم. توصیه می کنیم که این مقاله را از دست ندهید و حتما آن را مطالعه کنید. با ما همراه شوید.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

بهترین راه برای دریافت کلسیم اعمال تغییراتی در برنامه غذایی است. حتما می‌دانید که لبنیات حاوی کلسیم هستند اما باید دیگر منابع غذایی غنی از کلسیم را هم بشناسید که شامل این خوراکی‌ها می‌شوند: اسفناج، کلم، بامیه، سویا، لوبیای سفید، برخی از ماهی‌ها مانند ساردین و سالمون.

اما مواد غذایی که منابع غنی از ویتامین D محسوب می‌شوند به این ترتیب هستند: ماهی‌های دارای اسید چرب امگا3 مانند سالمون، برخی محصولات لبنی، آب پرتقال، شیر سویا،‌ جگر گاو، پنیر و زرده تخم مرغ.

میزان نیاز افراد به کلسیم به طور روزانه در گروه‌های سنی مختلف:
کودکان 1 تا 3 سال: 700‌‌میلی‌گرم
کودکان 4 تا 8 سال: 1000 میلی‌گرم
کودکان و نوجوانان: 9 تا 18 سال: 1300 میلی‌گرم
بزرگسالان 19 تا 50 سال: 1000 میلی‌گرم
زنان 51 تا 70 سال: 1200 میلی‌گرم
مردان 51 تا 70 سال: 1000 میلی‌گرم
زنان و مردان بالای 71 سال: 1200 میلی‌گرم

میزان نیاز افراد به ویتامین Dدر گروه‌های سنی مختلف به طور روزانه:
1 تا 70 سال: 600 IU
71 سال به بالا: 800 IU

منبع: خبرآنلاین