مشاوره زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو

کاهش وزن در سه مرحله

راه های بسیاری برای کاهش وزن سریع وجود دارد ؛ با این حال اکثر آنها شما را گرسنه و ناراضی خواهند کرد. اگر اراده فولادین ندارید پس گرسنگی باعث می شود سریعاً از این برنامه ها دست بکشید. برنامه ای که در این مطلب مجله دکتر سلام به شما معرفی می کنیم، فواید زیر را برای شما در پی دارد:

اشتهای تان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

بدون گرسنگی، به سرعت وزن کم خواهید کرد.

همزمان، سلامت متابولیک خود را نیز بهبود خواهید داد.

در اینجا یک برنامه سه مرحله ای ساده برای کاهش وزن سریع وجود دارد :

1 . مصرف قند و نشاسته را قطع کنید.

مهم ترین قسمت این برنامه کاهش وزن سریع، قطع مصرف قند و نشاسته ( کربوهیدرات ها ) می باشد. قند و نشاسته غذاهایی هستند که بیشتر از بقیه انسولین را تحریک می کنند تا در بدن ترشح شود. اگر پیش از این نمی دانستید، باید بگویم انسولین، اصلی ترین هورمون ذخیره سازی چربی در بدن است.

هنگامی که انسولین در بدن کاهش پیدا می کند ، بدن به جای کربوهیدرات ها شروع به سوزاندن چربی ها می کند. یکی دیگر از مزایای کاهش انسولین این است که کلیه های شما سدیم و آب اضافه را از بدن شما خارج می کنند که سبب کاهش نفخ و وزن آبی اضافه می شود.

کاهش وزنِ چربی و وزن آبیِ بدن تا 10 پوند ( گاهش اوقات بیشتر ) در هفته اول غیر معمول نیست و باید انتظار آن را داشته باشید. این یک نمودار از مقایسه رژیم های کم کربوهیدرات و کم چربی در زنان چاق و دارای اضافه وزن می باشد :

کاهش وزن در سه مرحله

گروه “کم کربوهیدرات” تا مرز سیری غذا می خورند و گروه “کم چربی” منحصراً کالری مصرف کرده و گرسنه هستند. کربوهیدرات را کاهش دهید، انسولین را پایین بیاورید ؛ در این حالت به طور خودکار کالری کمتری مصرف خواهید کرد و گرسنه نخواهید ماند!

»» حذف قند و نشاسته ( کربوهیدرات ها ) از رژیم غذایی، سطح انسولین را کاهش می دهد و جلوی اشتهای شما را نیز می گیرد و باعث می شود بدون گرسنگی ، وزن کم کنید!

مطالعه کنید : 7 خاصیت کربوهیدرات پیچیده و مقدار مصرف آن در روز

مطالعه کنید : 5 رژیم غذایی برتر در سال 2018 به عقیده کارشناسان

2 . پروتئین، چربی و سبزیجات بخورید.

هر کدام از وعده های غذایی شما باید منبع پروتئین، منبع چربی و سبزیجات کم کالری باشد. اگر وعده های غذایی خود را به این حالت درآورید ؛ به طور خودکار کربوهیدرات مصرفی شما به میزان توصیه شده 20 تا 50 گرم در روز خواهد رسید.

منابع پروتئین :

گوشت ، گوشت گاو ، مرغ ، گوشت خوک ، بیکن و . . .

ماهی و غذاهای دریایی – سالمون ، ماهی قزل آلا ، میگو ، خرچنگ دریایی و . . .

تخم مرغ – تخم مرغ های غنی از امگا 3 بهترین اند.

اهمیت خوردن مقدار زیادی پروتئین را نمی توان نادیده گرفت. اگر رژیم غذایی خود را به این طریق وفق دهید، سوخت و ساز بدن 80 تا 100 کالری در روز افزایش پیدا می کند. رژیم های غذایی غنی از پروتئین می توانند افکار وسواسی مربوط به غذا را تا 60 درصد کاهش دهند و میل به خوردن میان وعده های شبانه را به نصف کاهش می دهند و به قدری شما را پر می کنند که به طور خودکار 441 کالری کمتر در روز مصرف می کنید ! فقط با اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی *

هنگامی که بحث کاهش وزن به میان می آید، پروتئین پادشاه مواد مغذی است!

سبزیجات کم کربوهیدرات :

کلم بروکلی

گل کلم

اسفناج

کلم کالی

کلم بروکسل

کلم پیچ

برگ چغندر

کاهو

خیار

کرفس

قارچ چتری

مارچوبه

کدو سبز

آووکادو

سبزیجات برگ سبز

سیر

گوجه فرنگی

ترب

پیاز

بادنجان

اصلا نگران نباشید و بشقاب تان را با این سبزیجات کم کربوهیدرات پُر کنید. شما می توانید مقدار زیادی از این سبزیجات را بدون اینکه مصرف کربوهیدرات شما از 20 تا 50 گرم در روز بیشتر شود، بخورید.

رژیم غذایی مبتنی بر گوشت و سبزیجات حاوی فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که برای تندرستی به آنها نیاز دارید. هیچ نیاز فیزیولوژیکی برای غلات در رژیم غذایی وجود ندارد.

منابع چربی :

روغن زیتون

روغن نارگیل

روغن آووکادو

کره

پیه

2 – 3 وعده غذایی در روز بخورید. اگر بعد از ظهر احساس گرسنگی کردید، یک وعده غذایی چهارم نیز اضافه کنید. از خوردن چربی ها نترسید و به یاد داشته باشید غذاهای کم کربوهیدرات و کم چربی را همزمان مصرف نکنید چراکه این دستورالعملی برای شکست است و باعث می شود احساس درماندگی کرده و برنامه را رها کنید!

بهترین روغن برای پخت و پز، روغن نارگیل است. این روغن غنی از چربی هایی به نام تری‌گلیسرید با زنجیره متوسط هستند که به اختصار MCT نامیده می شوند. این چربی ها می توانند به مقدار کمی متابولیسم بدن را افزایش دهند.

مطالعه کنید : 10 روش برای افزایش متابولیسم بدن | سوخت و ساز هوشمندانه

هیچ دلیلی برای ترس از این چربی های طبیعی وجود ندارد، مطالعات جدید نشان می دهد که چربی های اشباع شده به هیچ وجه خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش نمی دهد.

3 . تمرین با وزنه 3 بار در هفته

در این برنامه برای کاهش وزن نیازی نیست ورزش کنید، اما ورزش همچنان توصیه می شود. بهترین گزینه این است که 3 – 4 بار در هفته به باشگاه بروید ؛ گرم کنید، وزنه بلند کنید و تمرینات کششی انجام دهید.

اگر تازه کار هستید و به وزنه برداری آشنایی ندارید، از یک راهنما مشاوره بگیرید. با وزنه بلند کردن، شما مقداری کالری می سوزانید و مانع از کند شدن سوخت و ساز بدن خود خواهید شد که یکی از عوارض جانبی رایج کاهش وزن است.

مطالعات در مورد رژیم های کم کربوهیدرات نشان می دهد که حتی می توانید مقدار کمی عضله بیاورید ، در حالی که مقدار قابل توجهی از چربی بدن را از دست می دهید.

اگر تمرین با وزنه برای شما گزینه مناسبی نیست ؛ موارد دیگر نظیر پیاده روی، شنا و دویدن را امتحان کنید.

مطالعه کنید : افزایش طول عمر با دوچرخه سواری + فواید دیگر دوچرخه سواری

5 1000
ارسال شده در 20 دی 1396 توسط با موضوع پزشکی , عمومی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x