طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی

این طبیعی است که در طول روز سطح انرژی تان افزایش و یا کاهش یابد. عوامل مختلفی می توانند این جریان طبیعی را تحت تاثیر قرار دهند که شامل خواب و سطوح استرس، فعالیت های بدنی و غذایی است که می خورید.

بطور کلی برخورداری از یک وعده ی غذایی یا میان وعده که سوخت بدن راتامین می کند، به شما کمک می کند تا انرژی بیشتری احساس کنید. با این وجود، برخی ازغذاها ممکن است انرژی تان را بگیرند. این مقاله 7 غذایی را که پتانسیل تخلیه انرژی دارند برای شما لیست کرده است.

1. نان سفید، ماکارونی، برنج

دانه ها سرشار از کربوهیدرات هستند که منبع خوبی برای تامین انرژی بدن می باشند. با این وجود دانه های فرآوری شده، مانند آنهایی که در نان سفید، ماکارونی و برنج سفید یافت می شوند، نسبت به سطح انرژی که به بدن می رسانند ضرر بیشتری دارند. این امر تا حدی به دلیل حاوی فیبر بودن لایه ی بیرونی دانه است که به عنوان سبوس شناخته شده اند و حاوی فیبر است، طی فرایندی از آن جدا می شود. به این دلیل دانه هایی که حاوی فیبر کمتری هستند، نسبت به دانه های کامل، سریع تر هضم و جذب می شوند. به این دلیل غذا یا میان وعده دانه های فرآوری شده دارند و بطور کلی سبب افزایش سریع قند خون و سطح انسولین می شوند که بدنبال آن کاهش سطح انرژی رخ می دهد.

در مقابل، دانه های کامل به تنظیم سطح قند خون و ثابت ماندن انرژی در طول روز کمک می کنند. دانه های فراوری شده، فاقد دیگر بخش های دانه ای مانند ریشه هستند. ریشه حاوی بسیاری از مواد مغذی حائز اهمیت بوده که می تواند در حفظ سطح انرژی نقش داشته باشد. برای مثال ریشه خصوصا غنی از ویتامین های گروه ب است که بدن شما می تواند از آن جهت تولید انرژی بهره ببرد. بنابراین، پرهیز از مصرف دانه های فراوری شده یا جایگزین کردن آن با دانه های کامل، می تواند مواد مغذی بیشتری برای بدن شما فراهم کند و از کاهش و یا افزایش انرژی تان جلوگیری نماید.
خلاصه دانه های فراوری شده در مواد غذایی مانند نان سفید، ماکارونی و برنج سفید یافت می شوند؛ آنها حاوی مواد مغذی کمتری هستند و احتمالا سطح قند خون را افزایش می دهند که هر دو این عوامل می توانند سطوح انرژی تان راتخلیه نمایند.


2. غلات صبحانه، ماست و دیگر مواد غذایی حاوی شکر افزوده شده

بسیاری از مواد غذایی موجود در بازار مملو از شکر افزوده شده اند و زمانی که مدام مورد استفاده قرار بگیرند، می توانند سبب بروز عارضه در سطح انرژی تان شوند. برای مثال بسیاری از افراد غلات صبحانه را بطور منظم جهت دریافت انرژی مصرف می کنند. با این حال بسیاری از انواع آن در تحقق بخشیدن به انرژی مورد انتظار برای شروع روز ناتوان هستند. به این دلیل است که اکثر غلات صبحانه حاوی فیبر بسیار کم و مقدار قابل توجهی از قند اضافه شده است. در واقع 50 درصد از کل کربوهیدرات موجود در بسیاری از غلات صبحانه ی محبوب را تشکیل می دهد. این ترکیب از قند بالا و فیبر کم می تواند سطح قند خون و انسولین را افزایش دهد و همچنین منجر به افزایش انرژی بدنبال افت آن شود.

علاوه براین، برخی تحقیقات نشان می دهند که خوردن غذاهایی با قند بالای افزوده شده، احتمال تمایل به غذاهای شیرین را افزایش می دهد و یک چرخه ی تخلیه انرژی بالقوه ایجاد می کند. جهت اجتناب از اثر حذف انرژی غلات سرشار از شکر، انتخاب انواع بدون شکر اضافه شده حداقل حاوی 4-5 گرم فیبر در هر وعده است. دیگر مواد غذایی محبوب برای صبحانه که حاوی مقادیر بالای شکر اضافه شده هستند، شامل: ماست طعم دهنده، آبمیوه، کلوچه و حتی دیگر انواع نان می باشند. اگر به دنبال بالا نگه داشتن سطح انرژی خود هستید، احتمالا از پرهیز یا پیدا کردن جایگزین های شیرین بهتر بهره مند خواهید شد.

خلاصه مواد غذایی حاوی شکر بسیار، می توانند به جای افزایش انرژی شما سبب کاهش آن شوند. آن ها همچنین می توانند تمایل به غذاهای شیرین که سبب ایجاد چرخه ی زاینده ی انرژی می شود را افزایش دهند.

برگردان عرب زاده

5 1000
ارسال شده در 24 بهمن 1396 توسط با موضوع تغذیه
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی