مبارزه با سلولیت حرکت های وارونه یوگا حرکت عقاب تخته شیبدار استند شانه Shoulder Stand Incline Plank Eagle Pose

تجمع چربی پشت ران ها خیلی از خانم ها با هر تناسب اندامی  آزار دهنده است. سلولیت در واقع بدین شکل است که سلول های چربی در کیسه هایی، که در  میان رشته های لایه های گوناگون  بافت

پیوندی پوست ذخیره  می شوند. این رشته ها قابل گسترش نیستند، بنابراین به ویژه هنگامی که وزن افزایش می یابد و یا پوست فشرده می شود، گلبول های چربی از شکل طبیعی خود خارج شده و به داخل فشرده می شوند و توده های پرتقالی شکلی از چربی را تولید می کنند.

پدیده سلولیت در زنان رایج تر است و به نظر می آید که هورمون زنانه ی استروژن باعث می شود بیشتر چربی موجود در بدن زنان در اندام تحتانی (ران ها و باسن) جمع شوند. اگر چه تئوری هایی مطرح است که تأکید دارند عواملی از قبیل قابلیت ارتجاعی ضعیف پوست و ورزش نکردن در ایجاد سلولیت تأثیر داشته باشند.
یکی از مؤثرترین راه ها برای مبارزه با سلولیت رژیم و ورزش است. حرکات مقاومتی یوگا که ران ها را ورزیده می کنند نیز در مبارزه با این پدیده بسیار مؤثرند، زیرا این حرکات عضلات را می کشند و ورزیده می کنند و باعث می شوند که پوست صاف تر به نظر برسد.
سه حرکت زیر را حداقل سه تا چهار بار در هفته تمرین کنید، رژیم غذایی سالمی داشته باشید، نرمش های کاردیو انجام دهید و آب فراوان بنوشید تا بتوانید تأثیر این حرکات را روی ران ها و باسن خود مشاهده کنید.
 
مبارزه با سلولیت حرکت های وارونه یوگا حرکت عقاب تخته شیبدار استند شانه Shoulder Stand Incline Plank Eagle Pose   مبارزه با سلولیت حرکت های وارونه یوگا حرکت عقاب تخته شیبدار استند شانه Shoulder Stand Incline Plank Eagle Pose
حرکت عقاب (Eagle Pose)

 

این حرکت یکی از بهترین حرکات یوگا برای مبارزه با سلولیت است. شاید دلیلش این باشد که این حرکت بخش درونی و بیرونی ران ها را می کشد و ورزیده می کند و کاملاً به عضلات ران فشار می آورد. برای انجام این حرکت باید مرکز بدن و کل نیمه پائینی بدنتان را درگیر کنید.

 
با خم کردن زانوها آغاز کنید و سپس ران راست را بالای ران چپ ببرید. اگر توانستید پایتان را پشت ساق چپ قلاب کنید. اگر این کار برایتان سخت است، بگذارید پایتان بیرون بماند یا حتی نوک انگشتانتان به زمین بخورد. دست چپ تان را زیر بازوی راستتان ببرید و سپس کف دست ها را بهم برسانید. پائین تر بروید و همینطور که به پائین نگاه می کنید، ران هایتان را بکشید. این حرکت برای تمرین تمرکز هم خوب است.
مبارزه با سلولیت حرکت های وارونه یوگا حرکت عقاب تخته شیبدار استند شانه Shoulder Stand Incline Plank Eagle Pose   مبارزه با سلولیت حرکت های وارونه یوگا حرکت عقاب تخته شیبدار استند شانه Shoulder Stand Incline Plank Eagle Pose   مبارزه با سلولیت حرکت های وارونه یوگا حرکت عقاب تخته شیبدار استند شانه Shoulder Stand Incline Plank Eagle Pose
 
تخته شیبدار (Incline Plank)
این حرکت به خصوص برای عضلات پشت ران مناسب است و برای تمرین دادن تاندون پشت زانو عالی است. معمولاً در این بخش است که سلولیت بیشتر خودش را نشان می دهد. بنشینید و پاهایتان را به جلو باز کنید و دست هایتان را حدود 25 سانتیمتر از پشت تان روی زمین بگذارید و انگشتانتان رو به جلو باشند. به دست ها و پاهایتان فشار بیاورید و باسن تان را از زمین جدا کنید و حالت تخته شیبدار به بدنتان بدهید. 5 تا 8 نفس عمیق بکشید و سپس به آرامی پائین بیایید و دوباره این حرکت را تکرار کنید.
مبارزه با سلولیت حرکت های وارونه یوگا حرکت عقاب تخته شیبدار استند شانه Shoulder Stand Incline Plank Eagle Pose   مبارزه با سلولیت حرکت های وارونه یوگا حرکت عقاب تخته شیبدار استند شانه Shoulder Stand Incline Plank Eagle Pose   مبارزه با سلولیت حرکت های وارونه یوگا حرکت عقاب تخته شیبدار استند شانه Shoulder Stand Incline Plank Eagle Pose   مبارزه با سلولیت حرکت های وارونه یوگا حرکت عقاب تخته شیبدار استند شانه Shoulder Stand Incline Plank Eagle Pose

 
استند شانه (Shoulder Stand)
استند شانه و حرکت های وارونه دیگر یوگا به دستگاه لنفاوی کمک زیادی می کنند. این حرکت سموم بدن را دفع می کند و بخش های چربی دار بدن را تحریک به شکستن چربی ها و خارج شدن از بدن می کند. به پشت بخوابید. از عضلات شکمی تحتانی برای بردن باسن بالای سر استفاده کنید. دست ها را پشت تان بگذارید و شانه ها را به زمین تکیه دهید تا به گردنتان فشار نیاید. آرنج ها را خم کنید و دست ها را پشتتان بگذارید. پاها را تا سقف ببرید و از ران ها برای راست کردن بدن استفاده کنید. اگر حس می کنید به گردنتان فشار می آید، پائین بیایید یا اینکه زیر شانه هایتان حوله بگذارید. 8 تا 10 نفس عمیق بکشید و سپس پائین بیایید و روی زمین دراز بکشید.
منبع-http://www.bartarinha.ir

 
 
 

5 1000
ارسال شده در 2 مرداد 1393 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • کله پاچه چه فایده ای برای کودکان دارد
  • آناناس چه بیماریهایی را درمان میکند
  • احتمال خطر حمله قلبی خاموش با تحمل درد
  • سرکوب درد کمر
  • عواملی که خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهند
  • یک زن چینی به دلیل مشکل مالی روده اش را با خود حمل می کند
  • علائم خطرناک حین تمرینات ورزشی
  • مدت زمان مصرف داروي ضدپوكي استخوان
  • محبوبترین ها

  • جادوگر رهائی، خود قاتل شد!
  • قرص های ضد بارداری خطر ابتلا به برخی از سرطان ها را کاهش می دهد
  • درمان بیماری با داروی کم
  • كشف ژن عامل افزايش مقاومت قارچ‌ها در برابر داروها
  • تغيير تأثير داروها در سالمندان بيشتر بروز مي كند
  • عوارض داروهای مصرفی بیماران قلبی
  • داروي جديد، سيروز كبدي را در موشها درمان كرد
  • تجویز آسپرین درمان درد مزمن
  • رپورتاژ

  • پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • شامپوهای ضد ریزش و رویش مجدد مو حاوی کافئین
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما