مشاوره زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

3meme_new

کراتین متداول ترین مکمل مصرفی در بین بدن سازان می‌باشد.همچنین روی این مکمل پژوهشهای  زیادی انجام  گرفته و تاثیرات آن بر همه اشخاص  مشخص شده است.من  اعتقاد دارم برای اشخاصی که ایروبیک یا ورزش استقامتی انجام میدهند کراتین باید جز ثابت برنامه آنها قرار گیرد.با تمام این  مباحث زمانی یک ورزشکار مبتدی برای نخستین  بار می‌خواهد  کراتین استفاده کند پرسش های زیادی برای او به وجود خواهد آمد.در زیر برای شما هفت پرسش متداول  در باره  این مکمل به  ضمیمه جوابهای آنها را فراهم کرده ایم.

۷ سوال رایج در مورد مصرف کراتین برای زنان

۱) چه نوع کراتینی باید استفاده کنیم؟

انواع مختلفی‌ از کراتین وجود دارد که میتواند انتخاب را برای شما سخت کند.اگر برای اولین بار است که می‌خواهید کراتین مصرف کنید به شما توصیه می‌کنیم از کراتین مونو هیدرات استفاده کنید.این مکمل کاملا تست شده و اثرات مثبت آن ثابت شده می‌باشد.بهتر است از کراتینی استفاده کنید که خالص باشد و مطمئن شوید درون محتویات آن مواد دیگری غیر از کراتین وجود نداشته باشد.

۲) دوره مصرف کراتین چه مدت می‌باشد؟

دوره مصرف کراتین یک مساله شخصی‌ می‌باشد.بسیاری از افراد به دوره‌های ۲-۳ ماهه میروند و معمولا بعد از آن یک ماه مصرف خود را قطع میکنند.برخی‌ از افراد نیز از آن به صورت دوره ای استفاده نمیکنند و مصرف کراتین را به صورت ثابت و برای همیشه انجام میدهند.خود من نیز جز همین افراد هستم و فقط زمانی‌ مصرف کراتین من قطع میشود که مکمل من به پایان برسد.اگر می‌خواهید از کراتین به صورت دوره ای استفاده کنید این را باید بدانید که سه هفته بعد از قطع مصرف کراتین سطح کراتین درون بدن شما به همان حالت نرمال خود باز خواهد گشت.

۳) آیا بارگیری کراتین امری ضروری می‌باشد؟

نه، بارگیری کراتین ضروری نیست.همانند نحوه استفاده کراتین بارگیری کراتین نیز امری شخصی‌ می‌باشد.بارگیری کراتین معمولا با مصرف حدود ۲۰ گرم کراتین به مدت ۵ روز انجام میشود.گرچه مصرف ۵ گرم کراتین روزانه به مدت سه هفته نیز همین نتیجه را در پی‌ خواهد داشت.

۴) به چه مقدار کراتین نیاز داریم؟

زمانی‌ که کراتین عضلات شما به آستانه‌ خود رسید مصرف ۲-۳ گرم کراتین در روز کفایت خواهد کرد.در برخی‌ موارد نیز ۵ گرم در روز توصیه میشود که این مقدار نیز به خوبی‌ نیاز عضلات را تامین می‌کند ولی‌ قطعا مصرف بیشتر از این مقدار نیازی نخواهد بود.زمانی‌ که عضلات شما به سطح آستانه‌ کراتین خود برسد (۱۵۰-۱۶۰ میلی‌ مول/کیلوگرم برای هر فرد) مصرف بیشتر از ۳-۵ گرم دیگر نمیتواند بیشتر از این مقدار عضلات را اشباع کند.پس دلیلی‌ وجود ندارد که بیشتر از ۳-۵ گرم کراتین استفاده کنیم.

۵) چه زمانی‌ باید از کراتین استفاده کنیم؟

کراتین باید به صورت روزانه مصرف شود.مشخص کردن دوز مصرف نیز کاملا بستگی به شما دارد.زمان‌های متفاوتی در روز وجود دارد که می‌توان کراتین مصرف کرد.این زمان‌ها شامل قبل از تمرین و بعد از تمرین می‌باشد.اگر می‌خواهید قبل از تمرین کراتین خود را مصرف کنید به شما توصیه می‌کنیم این کار را ۶۰ دقیقه قبل از شروع تمرین انجام دهید و اگر می‌خواهید بعد از تمرین استفاده کنید توصیه میشود این کار را بلافاصله بعد از تمرین انجام دهید.

۶) آیا در روز‌های غیر تمرین هم میشود از کراتین استفاده کرد؟

بله شما میتوانید در روز‌های غیر تمرینی نیز از کراتین استفاده کنید.این کار به حفظ سطح کراتین درون بدن کمک می‌کند.به شما توصیه می‌کنم در روز‌های غیر تمرینی کراتین خود را صبح اول وقت مصرف کنید.دوز مصرفی نیز ۲-۳ گرم کافی‌ می‌باشد.

۷) آیا مصرف کراتین باعث سرعت، قدرت و حجم بیشتر در ما میشود؟

کراتین فقط یک منبع انرژی برای بدن می‌باشد.بنابراین این ماده به طور مستقیم روی قدرت، سرعت و حجم شما تاثیر نمیگذارد.گرچه اگر تمرین و تغذیه شما مناسب باشد میتواند در رسیدن به آن اهداف نیز برای شما بسیار کارامد باشد.

منبع-http://edcoan.ir

5 1000
ارسال شده در 10 مرداد 1393 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
کدکم چیست؟

بهترین روش برای ایمپلنت, ارتودنسی و زیبایی دندان استفاده از دستگاه فوق پیشرفته کدکم است.

اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x