میوه خوراکی خواص خوردنی ها خواص خوراکیها تقویت خواص خوراکی ها

خوردنی هایی که رنگ همه آنها زرد است ولی هر یک منعت جداگانه ای دارند . رنگ زرد آرامش بخش و شادی آفرین است . با نگاه کردن به  این رنگ شما احساس آرامش می کنید.

اما سؤالی که پیش می آید این است که آیا این رنگ آرامش بخش در خوراکی ها در خواص سلامت آنها هم تاثیرگذار است؟!

1. انبه و آناناس؛ زوج انرژی زا

وقتی کاملا ترمز بریده اید، بروید سراغ انبه و آناناس که منبع مناسبی از ویتامین های A و C و حاوی کربوهیدرات، پروتئین و چربی هستند. تاثیر این میوه ها درمورد افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن از دیرباز شناخته شده است و پزشکان توصیه می کنند که بیماران پس از عمل های جراحی یا دچار شدن به بیماری های عفونی از اینها مصرف می کنند. خاصیت آناناس و انبه درمورد سرطان سینه، ریه، روده بزرگ و پوست به اثبات رسیده است.

2. موز؛ ضداضطراب و ضدفشارخون

دفعه بعد که دچار استرس شدید و هوس خوردن یک میوه را کردید یا مثلا به جای بستنی، با موز گرسنگی خود را تسکین دهید. موز علاوه بر رفع گرسنگی، می تواند باعث کاهش فشار خون شود. خوردن نصف موز 500 میلی گرم پتاسیم به بدن می رساند.

3. زردآلو؛ طلای تابستان

زردآلوهای تازه کالری کمی دارند اما منبع غنی ای از فیبرهای رژیمی، ویتامین ها و املاح معدنی هستند. وجود آهن و ویتامین C در این میوه آن را انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به کم خونی می کند. زردآلو سرشار از فیتوکمیکال هایی است که به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کنند، کلسترول خون را کاهش می دهند و نقش حفاظتی در برابر سرطان ها دارند.

4. عسل؛ فقط خوردنی نیست

عسل یکی از طبیعی ترین داروهایی است که درمانگران طب سنتی برای درمان انواع زخم ها به ویژه انواع سوختگی از آن استفاده می کنند. این ماده طبیعی به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده ای که دارد بهترین تاثیر در از بین بردن قارچ ها و باکتری های سطح پوست آسیب دیده را دارد و می تواند آب رسانی مناسبی به محل سوخته داشته باشد.

5. فلفل دلمه ای؛ برای آنکه مثل عقاب ببینید

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین A و لوتئین است که هر دوی اینها برای دید مناسب لازم هستند و همین ویتامین A باعث می شود به بدن در مبارزه با عفونت کمک کند. اگر می خواهید قلب تان را با غذای مفیدتر بیمه کنید، فلفل دلمه ای را هم به سفره تان اضافه کنید. فلفل دلمه ای منبع غنی فلاونوئیدهاست که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و مانع از شکل گیری رادیکال های آزاد در بدن می شود و میزان التهاب در بدن را هم کاهش می دهد.

6. ذرت؛ انرژی دور از چاقی

ذرت غنی از فیبر است و علاوه بر کربوهیدرات سالم، منگنز، سلنیوم و منیزیم مورد نیاز بدن را تامین می کند. ذرت منبع اصلی تامین انرژی انسان است و برای هماهنگ سازی عملکرد دستگاه گوارش بدن مفید و ضروری بوده و از افزایش وزن هم جلوگیری می کند.

+1 لیموشیرین؛ هم قوی باشید و هم خونسرد

مصاحبه شغلی دارید یا باید جلوی چند نفر صحبت کنید ولی احساس کرختی می کنید؟ یک لیوان آب لیموشیرین بخورید. ماده جادویی این میوه ویتامین C و مقدار زیاد اسید سیتریک است. آنهایی که لیموشیرین و ویتامین C زیاد مصرف می کنند، استرس کمتری داشته و سطح کورتیزول(هورمون استرس) خون آنها سریع تر به حالت طبیعی برمی گردد. علاوه بر این ویتامین C یک تقویت کننده شناخته شده سیستم ایمنی است.

منبع-یک دوست

5 1000
ارسال شده در 23 مرداد 1393 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • پستان را چگونه ماهیانه بررسی کنیم؟
  • پیتزای واقعی در تابه فقط در عرض 15 دقیقه
  • تهیه ماسک گیاهی ضد شل شدگی پوست
  • همه چیز درمورد بیماری های لثه
  • بانوان ایرانی از “زایمان بدون درد” بی اطلاعند
  • خوردنی های نامناسب تابستانی
  • در سال 2017 چگونه به شادی برسیم؟
  • بخاطر چین و چروک پوستتان را سفت نکنید می دانید چرا؟
  • محبوبترین ها

  • نحوه اصولی استعمال کرم ضد آفتاب
  • آرایش در دوران بارداری باید چگونه باشد
  • درمان عادت به ناخن خوردن
  • سه روش خانگی استفاده از سولفات منیزیم برای داشتن پوستی شفاف تر
  • مراقبت زمستانی: دستور مرهم اسطوخودوس برای لب
  • موی سفید را از سر جدا نکنید
  • تکنیک‌های ماساژ برای حفظ جوانی و شادابی پوست
  • کهیر کوتاه مدت تحت تاثیر چه عواملی روی می دهد؟
  • رپورتاژ

  • بهترین کلینیک تخصصی کاشت مو کدام است ؟
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • مرکز دندانپزشکی لوتوس
  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما