کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو

male

اگه  در پی  شیوه های سریع برای شاد شدن هستید، میدانید باید چه کاری انجام دهید ؟ فعال باشید.حرکت به خود بدهید. آیا در محل کار دچار اضطراب هستید؟ تبازم به خود تکانی بدهید یک حرکتی بکنید ! از اینکه در طی روز بدنتان احساس ناتوانی می کند خسته شدین؟ فعالیت بکنید ! تاثیرات ورزش کردن روی بدن انسان رو شگفت زده می کند، و این فقط برای آرامشتان خوب نیست شما را شاد میکند اکنون تاثیرات فعالیته ای ورزشی بر روی سلامتی را می خوانیم

 

1. خوش اخلاق تر میشید!:)

۵ دقیقه ورزش هوازی میتونه توی شاد کردن روحیه تون تاثیر بذاره! اینها فکت علمی هست، ورزش باعث ترشح هورمون های شادی آوره!

 

2. استرس تون کمتر میشه!

فقط ۱۴ درصد از کسانی که مرتب ورزش می کنن دچار استرس میشن! همونطور که قبلا هم اشاره کردیم، با ۵ دقیقه ورزش میتونید حال بهتری برای خودتون بسازید.

 

3. از لحاظ ذهنی قوی میشید

ورزش کردن آدم رو قوی بار میاره و باعث میشه گستره تحملتون وسیع تر بشه. این حس یه جورایی تبدیل به عادت میشه و شما روز به روز قوی تر میشین.

 

4. زندگی آسون تر به نظر میاد! 

وقتی مشکلات جسمی در طول روز از سر راهون برداشت بشن، زندگی راحت تر و قشنگ تر نمیشه؟ وقتی حمل کردن کیسه خرید تره بار دیگه براتون سخت نباشه، حس بهتری نسبت به زندگی و کارهای روزمره پیدا می کنید.

 

5. بدن ایمن تری خواهید داشت

اون چیزی که از دور و بری هامون میبینیم اینه که اونهایی که مرتب ورزش می کنن، انگار هیچ وقت مریض نمیشن! ورزش کردن باکتری ها رو از طریق ریه به بیرون پرتاب می کنه.

 

6. در زندگی کردن شرکت می کنید

حس شادی از انجام دادن هر کاری که آدم دوست داره انجام بده به دست میاد. همین که وقتتون رو برای صرف کاری میذارید که حس رضایت بهتون میده، میتونه عاملی برای خوشحال شدنتون باشه.

 

7. سالم پیر می شوید

اگه عادت خوب ورزش کردن رو با خودتون گه دارید، موقع جمع شدن خوانده دور هم میتونید پا به پای بچه ها و نوه هاتون بازی کنید. این یعنی از درد و ناراحتی و مشکلاتی که بقیه هم سن و سال هاتون باهاش سر و کله میزنن، خبری نیست.

 

8.خواب راحت تر

قبل از به خواب رفتن، دمای بدن کم میشه و همیشن باعث میشه که خوابمون ببره. اگه ۵-۶ ساعت قبل از خوابیدن به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه ورزش کنیم، دمای بدنمون بیشتر از حالت عادی افت پیدا میکنه، و این یعنی خواب راحت تر!

 

9.انرژی بیشتر!

ممکنه هفته ی اول بهتون حس خستگی دست بده، اما بعد از یه مدت میبینید که بهترین زمان بازده کاریتون بعد از ورزش کردن خواهد بود.

 

10. کاهش افسردگی و اضطراب

آمارها نشون میدن که آدمهای فعال به نسبت بقیه کمتر افسرده میشن. حتی ول کردن ورزش بعد از یه مدت هم میتونه باعث برگشتن افسردگی بشه.

 

پس دیگه هیچ بهانه ای برای فرار کردن از ورزش در دست ندارین. روزی حداقل ۵ دقیقه برای ورزشی که دوست دارید وقت بذارید.

منبع-رنگی رنگی

5 1000
ارسال شده در 21 شهریور 1393 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x