دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی

156331626(1)_600x450

اگر علاقمند هستنید که ورزش بدنسازی کار کنید و در ابتدای راه هستید ، توصیه  میشود این مطلب  را مطالعه کنید تا  شیوه آغاز کار صحیح با وزنه را یاد بگیرید.همچنین در ادامه نیز خواهیم گفت که زمان های مناسب برای انجام ورزشهای بدنسازی و ایروبیک چه وقت می باشد .

اصول کار با وزنه

آیا می خواهید بدنسازی و کار با وزنه را شروع کنید؟ اصول استفاده صحیح از وزنه, بدون صدمه دیدن را در این مطلب بخوانید.

 

وزنه برداری بهتر است قبل از تمرینات ایروبیک و هوازی انجام شود یا بعد آن؟
این‎که کار با وزنه را قبل از ورزش هوازی یا بعد از آن انجام دهید به خودتان بستگی دارد. تاکنون پژوهش‎ها نشان نداده‎اند که کدام ترتیب مؤثرتر و بهتر است. البته با خواندن این مقاله به نتیجه می رسید که چه زمانی برای کار با وزنه مناسب‎تر است:
کار با وزنه و دستگاههای بدنسازی می‎تواند ذخایر گلیکوژن موجود در ماهیچه‎های‎تان را خالی کند. ذخایر گلیکوژن انرژی لازم را برای فعالیت‎های کوتاه مدت و شدید یا فعالیت‎های استقامتی و بلند مدت فراهم می‎کنند. اگر ابتدا کار با وزنه را انجام دهید ممکن است بیشتر از آنچه فکر می‎کنید خسته‎ شوید، طوری‎که بعد از آن نتوانید تمرینات هوازی شدیدتر را به اتمام برسانید.

 

تمرینات ایروبیک می‎توانند گرم کننده‎ خوبی برای بدنسازی و کار با وزنه باشند. با این حال اگر می‎خواهید قبل از کار با وزنه تمرینات هوازی یا تمرینات ایروبیک انجام دهید، اطمینان حاصل کنید که خودتان را آنقدر خسته نمی‎کنید که نتوانید حرکات بدنسازی را به طور صحیح و کامل انجام دهید؛ زیرا انجام ناصحیح تمرینات بدنسازی می‎تواند به آسیب عضلات و مفاصل منجر شود.
در آخر، اگر می‎خواهید هم تمرینات ایروبیک و هم بدنسازی و کار با وزنه را در یک بازه زمانی انجام دهید، آزمایش کنید تا متوجه شوید، کدام روش برای شما مناسب‎تر و راحت‎تر است. برای نمونه ممکن است متوجه شوید که باید از شدت تمرینات ایروبیک یا بدنسازی تان بکاهید تا بتوانید هر دو را در یک زمان به خوبی انجام دهید. شاید هم در نهایت به این نتیجه برسید که بهتر است تمرینات ایروبیک و هوازی را در یک روز و بدنسازی را در روز دیگر انجام دهید.
برای کار با وزنه بهتر است از دمبل استفاده کرد یا دستگاه های بدنسازی؟
همیشه نوع خاصی از  تمرینات با وزنه برای همه افراد بهترین نیست. هم وزنه‎های آزاد (برای نمونه دمبل‎ها) و هم دستگاه‎های بدنسازی می‎توانند به افزایش قدرت بدنی شما کمک کنند. بنابراین انتخاب از میان این دو تا حد زیادی بستگی به ترجیح شخصی شما و مربی شما و دسترسی‎تان به تجهیزات دارد.
وزنه‎های آزاد (مانند دمبل‎ها)، همه کاره و ارزان هستند. آن‎ها همچنین حالت واقعی و انعطاف‎پذیر بدن را در طول ورزش حفظ کرده و حرکات بدنی و طبیعی‎ای را که در طول روز انجام می‎دهید به شکلی قانونمند شبیه سازی می‎کنند.
دستگاه بدنسازی نیز ابزار مؤثری در تقویت عضلات بدن هستند- البته تا زمانی که از دستگاه‎هایی استفاده کنید که با ابعاد بدن‎تان تنظیم شده باشند و اجازه دهند طیف گسترده‎ای از حرکات را با مفاصل خود انجام دهید.
در آخر این نکته مهم را مد نظر داشته باشید که نوع برنامه شما باید متناسب با سبک زندگی‎تان باشد و از آن لذت ببرید. داشتن تکنیک مناسب بسیار مهم‎تر از استفاده از وسایل خاص است.
کمربند مخصوص: آیا من به آن نیاز دارم؟
برای بیشتر افراد، پوشیدن کمربند وزنه برداری به بهبود عملکرد و محافظت از ستون فقرات کمک می‎کند، به خصوص در ورزش‎هایی که روی پشت تاکید ندارند یا تاکید کمی روی پشت دارند.اگر می‎خواهید وزنه سنگینی را بلند کنید پوشیدن کمربند، حفظ ستون فقرات را در موقعیت صحیح یادآوری می‎کند.
هنگامی که وزنه‎های آزاد را بلند می‎کنید باید این اقدامات ایمنی را رعایت کنید:
– موقعیت قرارگیری بدن و تکنیک صحیح انجام حرکت را بیاموزید. هر قدر فرم قرارگیری بدن‎تان صحیح‎تر باشد، نتیجه‎ای که خواهید گرفت بهتر خواهد بود و همچنین احتمال این‎که به خودتان آسیب برسانید کمتر خواهد بود.
– در انجام حرکات از به کارگیری پشت‎تان چشم پوشی کنید! هنگامی که وزنه‎ها را بلند می‎کنید، ستون فقرات خود را در حالت ثابت و در موقعیتی خُنثی قرار دهید. وقتی وزنه‎ها را بلند می‎کنید یا زمانی که آن ها را پایین می‎گذارید با پاهای‎تان خم یا بلند شوید، نه با کمرتان!

– کمک بخواهید.اگر وزنه سنگین بلند می‎کنید، از یک دوست بخواهید موقعیت قرارگیری بدن‎تان را مشاهده و اصلاح کند.
در کار با وزنه، انجام یک سِت بهتر است یا چندین ست؟
برای بیشتر افراد، وزنه‎زدن در یک ست ۱۲ تایی با وزنه مناسب می‎تواند قدرت بدنی و تناسب اندام را به طور مؤثری بهبود ببخشد. برای انتخاب وزنه مناسب باید وزنه‎ای را انتخاب کنید که با تکرار ۱۲باره یک حرکت با آن، عضلات‎تان خسته شوند. اگر به مرور به وزنه عادت کردید و دیگر با انجام ۱۲ حرکت با آن خسته نمی‎شدید، وزنه‎ای کمی سنگین‎تر را انتخاب کنید که تکرار ۱۲ باره یک حرکت با آن شما را خسته می‎کند و به همین ترتیب کارتان را ادامه دهید.

با این وجود اگر شما یک بدنساز یا ورزشکار حرفه ای با اهداف خاص بهبود عملکرد هستید، ممکن است به شما سفارش شود تعداد سِت بیشتری وزنه بزنید، برای نمونه ۳ ست ۱۲ تایی از یک حرکت.

5 1000
ارسال شده در 5 مهر 1393 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی