عضله سازی زیاد تمرینات بدنسازی بزرگ کردن عضلات استراحت میان تمرینات

به یاد دارم زمانی به باشگاه رفتم و شخصی را دیدم که  درحال وزنه زدن بود. عصر همان روز که مجددا برای حرکات هوازی به باشگاه مراجعه کردم، دوباره همان فرد را دیدم که بعد از ۸ ساعت، همچنان با همان لباس صبحش مشغول ورزش با وزنه بود!

انگیزه‌ی چنین شخصی قابل تحسین است، اما باید بداند که با اینکار از پا در خواهد آمد و پیش از اینکه هیچ پیشرفتی کند، از حرکت باز خواهد ایستاد. حتی اگر او به خانه رفته بوده است و حالا مثل من دوباره به باشگاه بازگشته، اما باز هم کار اشتباهی مرتکب شده است.

برای رشد، چقدر باید استراحت کنم؟

خیلی‌ها این موضوع را درک نمی‌کنند، اما عضلات شما در باشگاه رشد نمی‌کنند. بلکه آنها در خانه، زمانی که در حال استراحت، خوردن غذا یا لم دادن روی کاناپه هستید رشد می‌کنند.

در واقع، نباید بیش از ۴۰ دقیقه در روز برای تمرین با وزنه در باشگاه وقت بگذارید. همچنین نباید در یک روز بیش از یک تا دو گروه عضلانی را تمرین دهید.

مثلا، می‌توانید یک روز را صرف تمرین سینه و جلو بازویتان کنید، و روز بعدش به سراغ پا و سرشانه بروید. ایده‌آل این است که اجازه دهید یک گروه عضلانی، پس از تمرین برای یک هفته استراحت کند. اما مثلا از آنجایی که عضلات شکم سریع‌تر ریکاور می‌شوند، می‌توانید دو بار در هفته تمرینشان دهید، اما حداقل با ۲ یا ۳ روز فاصله بین هر تمرین.

عضله سازی زیاد تمرینات بدنسازی بزرگ کردن عضلات استراحت میان تمرینات   عضله سازی زیاد تمرینات بدنسازی بزرگ کردن عضلات استراحت میان تمرینات

اگر به اندازه‌ی کافی به عضلاتتان استراحت ندهید چه می‌شود؟

اگر تصمیم بگیرید وقتی هنوز در زمان استراحت هستید به سراغ تمرین بروید، ضعیف‌تر خواهید شد، عضلاتتان بیشتر آسیب خواهد دید، و چیزی را که در حال حاضر پاره پوره شده است را پاره‌تر خواهید کرد، در نتیجه باید به سراغ درمان بروید!

بله، بدین ترتیب هم می‌توانید عضلاتتان را بزرگ کنید، اما باید بجای چند ماه، چند سال وقت بگذارید. عضلاتتان باید کاملا ریکاور شوند و دوباره انرژی بگیرند، آنگاه خواهید توانست وزن بیشتری وزنه بزنید، و عضلات بزرگ‌تری بسازید.

بعضی‌ها می‌گویند تمرین با عضلات خسته و تمرین دیده، باعث خواهد شد تا عضله مجبور به پذیرش شرایط بقاء شده و خودش را سریع‌تر ریکاور کند. بله، شاید بدین صورت بیشتر عضله سازی کنید، اما این اتفاق در مورد همه نخواهد افتاد و از سوی دیگر قطعا قوی‌تر هم نخواهید شد. آیا دوست دارید جلوبازوی بزرگی داشته باشید که آنقدر زور ندارد حتی نصف وزنی که بنظر می‌رسد را بلند کند؟ خودتان انتخاب کنید!

منبع-fitnessmagazine

5 1000
ارسال شده در 13 مهر 1393 توسط با موضوع ورزش و سلامتی | 1,550 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • آیا اطلاع دارید خوردن غذای دودی عارضه های جبران ناپذیری دارد؟
  • تهدید برخی بیماری ها با یائسگی زودرس
  • عدم علاقه مردان به خرید
  • عکس هایی از میوه کام‌کوات
  • علائم ثابت استرس در افراد
  • آیا به هنگام مطالعه سردرد می گیرید
  • جالب ترین و مفیدترین استفاده ها از چای کیسه ای
  • با این حرکات به لاغری موضعی در ران ها دست یابید
  • محبوبترین ها

  • آشنایی با گل های شگفت انگیز و حیرت آور
  • رایج ترین ریسکهای خانم ها
  • ژن بیماری چاقی درآب دهان نهفته بود
  • داروی ترک سیگار جدید در ایران تولید شد
  • ماجرای سوختگی بیمار در اتاق عمل
  • نخستین 2 نفرگیلانی با خون RH NULL
  • ابتلا به زوال عقل با اختلال در خواب
  • دست یابی به روشی جدید برای ارتباط با معلولان
  • رپورتاژ

  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما