عضله سازی زیاد تمرینات بدنسازی بزرگ کردن عضلات استراحت میان تمرینات

به یاد دارم زمانی به باشگاه رفتم و شخصی را دیدم که  درحال وزنه زدن بود. عصر همان روز که مجددا برای حرکات هوازی به باشگاه مراجعه کردم، دوباره همان فرد را دیدم که بعد از ۸ ساعت، همچنان با همان لباس صبحش مشغول ورزش با وزنه بود!

انگیزه‌ی چنین شخصی قابل تحسین است، اما باید بداند که با اینکار از پا در خواهد آمد و پیش از اینکه هیچ پیشرفتی کند، از حرکت باز خواهد ایستاد. حتی اگر او به خانه رفته بوده است و حالا مثل من دوباره به باشگاه بازگشته، اما باز هم کار اشتباهی مرتکب شده است.

برای رشد، چقدر باید استراحت کنم؟

خیلی‌ها این موضوع را درک نمی‌کنند، اما عضلات شما در باشگاه رشد نمی‌کنند. بلکه آنها در خانه، زمانی که در حال استراحت، خوردن غذا یا لم دادن روی کاناپه هستید رشد می‌کنند.

در واقع، نباید بیش از ۴۰ دقیقه در روز برای تمرین با وزنه در باشگاه وقت بگذارید. همچنین نباید در یک روز بیش از یک تا دو گروه عضلانی را تمرین دهید.

مثلا، می‌توانید یک روز را صرف تمرین سینه و جلو بازویتان کنید، و روز بعدش به سراغ پا و سرشانه بروید. ایده‌آل این است که اجازه دهید یک گروه عضلانی، پس از تمرین برای یک هفته استراحت کند. اما مثلا از آنجایی که عضلات شکم سریع‌تر ریکاور می‌شوند، می‌توانید دو بار در هفته تمرینشان دهید، اما حداقل با ۲ یا ۳ روز فاصله بین هر تمرین.

عضله سازی زیاد تمرینات بدنسازی بزرگ کردن عضلات استراحت میان تمرینات   عضله سازی زیاد تمرینات بدنسازی بزرگ کردن عضلات استراحت میان تمرینات

اگر به اندازه‌ی کافی به عضلاتتان استراحت ندهید چه می‌شود؟

اگر تصمیم بگیرید وقتی هنوز در زمان استراحت هستید به سراغ تمرین بروید، ضعیف‌تر خواهید شد، عضلاتتان بیشتر آسیب خواهد دید، و چیزی را که در حال حاضر پاره پوره شده است را پاره‌تر خواهید کرد، در نتیجه باید به سراغ درمان بروید!

بله، بدین ترتیب هم می‌توانید عضلاتتان را بزرگ کنید، اما باید بجای چند ماه، چند سال وقت بگذارید. عضلاتتان باید کاملا ریکاور شوند و دوباره انرژی بگیرند، آنگاه خواهید توانست وزن بیشتری وزنه بزنید، و عضلات بزرگ‌تری بسازید.

بعضی‌ها می‌گویند تمرین با عضلات خسته و تمرین دیده، باعث خواهد شد تا عضله مجبور به پذیرش شرایط بقاء شده و خودش را سریع‌تر ریکاور کند. بله، شاید بدین صورت بیشتر عضله سازی کنید، اما این اتفاق در مورد همه نخواهد افتاد و از سوی دیگر قطعا قوی‌تر هم نخواهید شد. آیا دوست دارید جلوبازوی بزرگی داشته باشید که آنقدر زور ندارد حتی نصف وزنی که بنظر می‌رسد را بلند کند؟ خودتان انتخاب کنید!

منبع-fitnessmagazine

5 1000
ارسال شده در 13 مهر 1393 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مهارت بخشش
  • چیزهایی که مردان درباره اصلاح صورت نمی دانند!
  • تزریق تستسترون روشی جدید برای پیشگیری از بارداری در مردان
  • بر علیه خودکشی با این نوشیدنی
  • توصیه هایی برای عارضه دیسک در گردن
  • آشنایی با 10 خوراکی دیر هضم
  • روش کوچک شدن تومورهای سرطانی در کبد
  • تقویت سیستم ایمنی بدن بر علیه آنفلولانزا
  • محبوبترین ها

  • ابتلا به سرطان دیستال معده با این خوردنی
  • درباره معالجه پريكارديال افيوژن بیشتر بدانیم
  • عوارض روحی و روانی اوتیسم
  • علائم غیر عادی و خطرناک برای سلامتی
  • آیا پارکینسون منشا در روده دارد؟
  • جلوگیری از بیماری کبد چرب با این پروتئین
  • تهوع و استفراغ و قی کردن
  • کشف واکسن بیماری ابولا
  • رپورتاژ

  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • جراحی های زیبایی و ترمیمی دکتر بهجو
  • کلینیک ارتودنسی دکتر گوگانی
  • هدفم از کاهش وزن، رسیدن به یک عدد نبود!
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما