ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت

ورزش‌های هوازی ورزش‌های قلبی عروقی کاهش وزن فعالیت‌های ‏هوازی صخره نوردی از دست دادن وزن

ورزش هایی مانند پیاده روی ، شنا ،راه رفتن، بولینگ ، تای چی ، تردمیل ، پرش طناب ، صخره نوردی ،دوچرخه ثابت یا متحرک می تواند به از دست دادن وزن شما کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان و متخصص تغذیه بالینی؛ ورزش‌هایی مانند قایقرانی، دوچرخه سواری، شنا و صخره نوردی را برای کاهش وزن مفید عنوان کرد. مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان و متخصص تغذیه بالینی اظهار داشت: برای کسانی که نمی‌خواهند از تجهیزات ورزشی به منظور از دست دادن وزن استفاده کنند، فعالیت‌های ‏هوازی بسیاری وجود دارد که می‌توان در داخل خانه یا خارج از منزل برای از دست دادن وزن، انجام داد‎.‎

شادنوش ادامه داد: برای کاهش وزن باید حدود 3500 کالری برای از دست دادن یک پوند چربی سوزانده شود که می‌توان این مقدار کالری ‏سوزی را با رژیم غذایی یا افزایش فعالیت بدنی انجام داد‎.‎

این متخصص تغذیه افزود: روال اکثر کاهش وزن موفقیت آمیز به طور کلی ترکیب این دو روش برای بهبود سلامت جسمی است. البته اگر در کاهش کالری در رژیم غذایی فرد برنامه ریزی می‌شود مهم است که اطمینان حاصل کنیم که هنوز کالری به اندازه ‏کافی برای حفظ افزایش سطح فعالیت مصرف می‌شود‎.‎

شادنوش با بیان اینکه روال ورزش‌های در نظر گرفته شده برای کاهش وزن، تمرکز روی ورزش‌های هوازی است، گفت: بزرگسالان به ‏طور معمول توصیه به دریافت حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی در هفته، در سطح متوسط نیاز دارند. همچنین، باید با 75 دقیقه ‏فعالیت هوازی شدید همراه باشد. این فعالیت‌ها را می‌توان در چند روز، در جلسات 10 دقیقه ای یا بیشتر تقسیم کرد. علاوه بر فعالیت ‌های هوازی، بزرگسالان باید حداقل دو جلسه آموزش ورزش قدرتی در طول هفته خود داشته باشند. این فعالیت‌ها برای کمک به ‏ارتقاء رشد عضلانی است و می‌توان توانایی‌های ورزشی را افزایش داد و به جلوگیری از آسیب ورزش‌های هوازی کمک کرد‎.‎

وی همچنین عنوان کرد: برای کسانی که نمی‌خواهند از تجهیزات ورزشی به منظور از دست دادن وزن استفاده کنند، فعالیت‌های ‏هوازی بسیاری وجود دارد که می‌توان در داخل خانه یا خارج از منزل برای از دست دادن وزن، انجام داد. مثلاً بالا رفتن از پله‌ها، ‏دویدن در خارج از منزل و یا بازی‌های ورزشی می‌تواند برای کاهش وزن بدون تجهیزات کمک کند. تا زمانی که شما در حال انجام ‏فعالیت هستید ضربان قلب خود را به مدت 10 – 30 دقیقه بالا ببرید سپس شما می‌توانید فعالیت ورزشی هوازی انجام دهید که ممکن ‏است به شما در از دست دادن وزن کمک کند. انواع تمرینات قلبی عروقی شامل آهسته دویدن، دو سرعت، پیاده روی قدرت، دوچرخه ‏سواری، پیاده روی، شنا، نخ ریسی و کلاس‌های ایروبیک در کاهش وزن موثر است‎.‎

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: ورزش‌هایی مانند تردمیل (دستگاه یا دویدن در خارج منزل)، اسکی (با دستگاه یا خارج از منزل)، وزش‌های قدرتی قایقرانی ( 20 – 40 دقیقه)، ایروبیک پله، دوچرخه سواری (ثابت یا خارج از منزل)، شنا ( عالی و تمام بدن در ‏حال ورزش بدون فشار بر روی مفاصل)، پرش طناب (ورزش از دست دادن وزن به طور جدی ساده، اما موثر)، صخره نوردی ( ترکیبی از ورزش‌های قلبی عروقی با تمرینات قدرتی) برای از دست دادن وزن موثر هستند‎.

5 1000
ارسال شده در 14 مهر 1393 توسط با موضوع اخبار پزشکی
پيلتن شاپ

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x