dopamine-superfoods-opt

آیا این روزها  اخلاقتان عوض شده؟ سطح پایین دوپامین علت تغییر خلق است، دوپامین یک نوع انتقال دهنده عصبی است که سطح هوشیاری، یادگیری، خلاقیت، رضایت، توجه و تمرکز  را تعیین می کند. همچنین این فرآیندهای مغز عواطف انسان را کنترل میکند.سطوح پایین دوپامین می تواند نشانه هایی مانند تغییرات خلق و خوی مکرر، مشکل در تمرکز ذهن ، بی خوابی، خستگی، اضطراب، و پرخوری اجباری که باعث افزایش وزن می شود. اگر  احساس خستگی میکنید لازمست که سطح دوپامین بدن را افزایش دهید .   ساده ترین  راه برای افزایش دوپامین مواد غذایی توصیه شده است که سبب شادی و نشاط بدن می شود

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

1. سیب

کورستین، یک آنتی اکسیدان قوی موجود در سیب است، که برای سلامت مغز خوب است. مطالعات نشان داده است که کورستین می تواند  ازبیماری های عصبی جلوگیری کرده و احساس لذت به انسان دست میدهد.یکی دیگر از آنتی اکسیدان های موجود در سیب، پلی فنول ها است که از سلول های دوپامین محافظت میکند. برای نتیجه بهتری روز یک تادو سیب با پوست بخورید
2. بادام

 همه  آجیل ها  سطح دوپامین مناسب دارند، اما بادام ها بهترین  آنها است چون  حاوی فنیل آلانین، یک اسید آمینه ضروری مورد نیاز برای تولید دوپامین است. به علاوه، بادام فیبر بالا و چربی خوب دارد، که برای مغز و  سلامت کلی بدن ضروری است.برای افزایش سطح دوپامین روزانه  چند بادام خام به عنوان یک میان وعده سالم است.بادام دودی و پرنمک نباشد

3-شکلات تیره

اغلب مردم برای کاهش استرس و خلق و خوی شکلات می خورند. شکلات حاوی فنیل آلانین، یک اسید آمینه است که نقش مهمی در تولید دوپامین دارد.  شکلاتی که بیش از 85 درصد کاکائو  دارد بالاترین دوپامین را دارد. هر زمان که احساس افسردگی کردید شکلات تیره بخورید اما در خوردن آن افراط نکنید چون قند و چربی موجود در آن برای سلامتی زیان آور است

4-موز

موز منبع بسیار خوبی از تیروزین، یک نوع اسید آمینه است که سطح دوپامین را تنظیم میکندو  باعث شادی و  افزایش حافظه، تمرکز و هوشیاری می شود همچنین، موز برای قلب و سلامتی عضلات خوب است. هر روز یک عدد موز بخورید البته موز شیرین و رسیده بهتر است چون تیروزین زیادی دارد

5. تخم مرغ

 اسیدهای آمینه موجود در تخم مرغ باعث تولید دوپامین و تحریک سوخت و ساز بدن می شود. فنیل آلانین یکی از نه اسیدهای آمینه در تخم مرغ است که نقش کلیدی در تولید دوپامین دارد. به علاوه، تخم مرغ یکی از معدود غذاهایی است که  ویتامین D. بالایی دارد.می توانید تخم مرغ را در شکلهای مختلف امتحان کنید شامل  تخم مرغ آب پز سفت، املت ، تخم مرغ نیمرو و غیره.
6. توت فرنگی
توت فرنگی منبع غنی از ویتامین C است، که برای حفظ سلامت مغز مهم است. این ویتامین به ویژه  با رادیکال های آزاد در مغز  مبارزه میکند . به علاوه، توت فرنگی آنتی اکسیدان بالایی  مانند فنل آنتوسیانین دارد که نورون های دوپامینرژیک را از آسیب محافظت می کنند. سعی کنید  توت فرنگی را در رژیم غذایی خود بگنجانید  زیرا حاوی سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان ها است، که دوپامین زیادی دارد

7-ماهی قزل آلا

salmon-1

منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است، که نقش کلیدی در سلامتی مغز دارد. اسیدهای چرب امگا 3 برای دوپامین مفیدند که در برابر نوسانات خلقی و افسردگی محافظت می شود. به علاوه، ماهی قزل آلا  چربی اشباع شده و کلسترول پایین دارد. علاوه بر  ماهی قزل آلا، ماهی های دیگر  مانند ماهی خال مخالی، ماهی تن، هالیبوت، قزل آلای رنگین کمان و ماهی ساردین غذای خوبی برای مغز است.

8-چغندر

beetroot-1

چغندر حاوی بتائین، یک نوع اسید آمینه و ضد افسردگی است که باعث  تولید دوپامین می شود. همچنین چغندر حاوی آهن بالایی دارد.برای تقویت روحیه هر روز آب چغندر بنوشید. اگر  طعم و مزه آن را دوست ندارید با سایر میوه ترکیب کنید

9-هندوانه

watermelon-opt

هندوانه منبع خوبی از تیروزین اسید آمینه است. تیروزین زمانی که  سطح دوپامین افزایش میابد باعث  بهبود خلق و خوی  می شود. به علاوه، هندوانه فاقد چربی است و حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است که انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین بوجود می آید.توصیه میشود هر روز آب یک لیوان هندوانه تازه بنوشید


10. دانه کدو تنبل

pumpkin-seeds-1

دانه کدو همچنین  غنی از تیروزین است که به افزایش سطح دوپامین کمک می کند. به علاوه، ویتامین E موجود در دانه کدو تنبل رادیکال های آزاد را کاهش می دهد .این به نوبه خود می تواند به پایین آوردن کلسترول کمک کند،  خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و  از سنگ کلیه جلوگیری میکند. شما می توانید تخم کدو بو داده بین وعده های غذایی به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کنیدشادی بیشتری به زندگیتان میدهد توصیه میکنیم وقتی خسته یا افسرده هستید از مواد محرکی مثل غذاهای سرخ شده و الکل و سیگار اجتناب کنید
این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام ترجمه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می باشد