HWM H-16 Landscape EN

در کشور فرانسه طرحی را اجرا کردند  که بر مبنای آن از سال 2016 روی پاکت‌های سیگار اسمی از کارخانه درست کننده آن ذکر نشود و پاکت فقط شامل عکس و پیام‌های اخطار دهنده باشد.
به گزارش پایگاه خبری سلامانه و به نقل از “TOPSANTE”، این طرح در سال 2012 در استرالیا به اجرا در‌آمد و نتایج حاصله موفقیت‌آمیز بود.
در سال 2014 بررسی‌های محققان دانشگاه نیوکستل نشان داد، وقتی روی سیگار تصاویر هشدار دهنده به همراه مارک سیگار چاپ شده باشد تاثیر آن به اندازه‌ای نیست که تنها تصاویر هشدار دهنده وجود داشته باشد. طبق مشروح نتایج این تحقیق که در مجله British Medical منتشر شد یک سوم سیگاری‌ها وقتی پاکت بدون مارک می‌خرند معتقدند این سیگار مزه تلخی دارد و خوشایند نیست.

36.8 درصد این افراد هر روز به ترک سیگار فکر می‌کنند در حالی که این آمار در میان سیگاری‌های کلاسیک تنها 21 درصد است. در فرانسه میزان مصرف دخانیات بین سال‌های 1970 تا 2005 کاهش یافت اما از سال 2005 مخصوصا بین زنان و قشر طبقه پایین جامعه و کسانی که از نظر اقتصادی ضعیف بودند مجددا افزایش یافت. دولت فرانسه امیدوار است طرح جدید مجددا به کاهش مصرف سیگار کمک کند.

منبع- سلامانه