دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست

وعده های اصلی غذا نخوردن وعده غذایی نخوردن صبحانه نخوردن شام عوارض نخوردن غذا حذف وعده غذایی تغییرات هورمونی

برخی از ما برای کم کردن وزن  و یا برای اینکه مشغله کاری زیادی داریم و وقت زیادی نداریم،‌ برخی از وعده های غذایی را حذف میکنیم. . حذف وعده های غذایی،‌ به هر علتی که باشد، نتیجه خوبی برای سلامتی ندارد. در این بخش به شما می گوییم که با حذف وعده های غذایی چه میشود تا از این به بعد همه وعده ها را بخورید

 

 ۱ –  بر هم خوردن تعادل هورمون ها

نخوردن یک وعده غذایی در روز، هورمون کورتیزول رو در بدن افزایش می دهد و فرد دچار اضطراب می شود. همچنین، هورمون انسولین افزایش پیدا می کند و سپس به سرعت دچار افت می شود که در نتیجه قند خون نوسان پیدا کرده و دچار بی ثباتی می شود.

۲ –  بروز مشکلات گوارشی

بدن ما برای فعالیت نیاز به انرژی دارد. اگر وعده غذایی رو حذف کنیم، بدن به مواد مورد نیاز برای تأمین انرژی و فعالیت دسترسی ندارد. مصرف سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده در طول روز، برای عملکرد صحیح متابولیسم و سیستم گوارشی بدن، ضروری است.

۳ –  ذخیره چربی در بدن

نخوردن وعده های غذایی باعث گیج شدن بدن ما می شود. بدین معنی که بدن فکر می کند که ما دچار قحطی زدگی شده ایم. بنابراین، برای اینکه ما رو از خطر قحطی حفظ کند، به جای مصرف چربی های بدن، اونها رو در بدن ذخیره می کند.

۴ –   تحلیل بردن بدن

حذف وعده های غذایی، متابولیسم بدن رو کند می کند و باعث خستگی ما می شود. اما اگر تمام وعده های غذایی رو به طور منظم مصرف کنیم، متابولیسم هم تندتر خواهد بود و انرژی بیشتری می سوزانیم.

۵ –  تغییر طرز فکر

حتماً تعجب می کنید اگر به شما بگوییم که نخوردن وعده های غذایی، ادراک و حس ما رو نسبت به غذا تغییر می دهد و این تصور غلط رو در ذهن ما نهادینه می کند که غذا خوردن از امور مهم و ضروری زندگی نیست. این طرز فکر، سلامت عمومی ما رو به خطر می اندازد.

 ۶ –  پرخوری در وعده های بعدی

یکی از مهمترین اتفاقاتی که در نتیجه حذف وعده های غذایی اتفاق می افتد، پرخوری است. بدن در زمان وعده شام، به شدت خسته و گرسنه است و اگر غذای کافی در اختیار اون قرار نگیرد، در وعده های بعدی به پرخوری منتهی می شود. پرخوری هم به درد شکم و مشکلات گوارشی منجر می شود و هم چربی اضافی رو در بدن ذخیره می کند و به اضافه وزن می انجامد.

منبع- یکا

5 1000
ارسال شده در 28 مهر 1393 توسط با موضوع تغذیه
ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x