دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

کاهش وزن و لاغری کاهش اشتها چاقی افزایش متابولیسم افراد چاق اضافه وزن

کاهش وزن  یکی از عوامل نگران کننده ای است که درصد زیادی از جمعیت جهان با آن روبرو هستند. بسیاری با اضافه وزن  مبارزه کردند اما سخت ترین مورد،عدم اعتماد به نفس است. قبل از اینکه برای کاهش وزن برنامه ریزی کنید ، باید اعتماد به نفس داشته باشید.در هر برنامه یا رژیم غذایی برای لاغر شدن باید 6 اصل مهم را  بخاطر داشته باشید که باهم  میخوانیم

1-کاهش وزن به عوامل مختلفی بستگی دارد و از فردی به فردی دیگر متفاوت است. تکنیک های کاهش وزن چند مهارت دارد  که  نتایج آن  تضمینی است بدن انسان  بسیار پیچیده است  و ویژگی های خودرا دارد مانند چهره،قد، وزن  و ویژگی های فیزیکی دیگر که از شخصی به شخصی دیگر متفاوت است  هنگامیکه  تلاش میکنید ولی وزن پایین نمی آید  افسرده می شوید باید صبور باشید

2-برنامه ورزشی

کاهش وزن فرآیندی است که  یک شبه  موفق نمیشوید  و حفظ موفقیت شما بستگی به عناصرروانی نیز دارد  اگر رژیم غذایی  منظم داشته باشید باید معاینه بالینی نیز برای شما انجام شود و دلایل افزایش وزن بررسی شود عدم تعادل هورمونی,  اختلالات ژنتیکی و یا مسائل بالینی دیگر ممکن است علت اصلی افزایش وزن باشد در نتیجه بدون برنامه یا رژیم غذایی وزن، شما پایین نخواهد آمد وقتی این مشکلات برطرف شد  بطور قابل توجهی  با یک تغییر در رژیم غذایی وزن شما پایین خواهد آمد

3- هیچ برنامه کاهش وزن معجزه آسایی وجود ندارد اگر قصد کاهش وزن دارید باید برای کاهش وزن صبرداشته باشید  با غذا خوردن سالم و ورزش منظم در یک دوره زمانی به شما کمک میکند که سیستم ایمنی بدن  را بسازید و پوستتان درخشان شود  و دوباره جوان شوید

4-کربوهیدراتها

کربوهیدراتها برای کارکرد بدن بسیار ضروری هستند با اینحال اضافه کردن چربی به کربوهیدرانها  غیر ضروری و چاق کننده است. نان تست  با کره، سس های خامه ای، سیب زمینی سرخ شده و بسیاری از این موارد  باعث چاقی میشود پس کربو هیدرات فقط  3 بار در هفته مجاز است

5- قند های نوشابه

 شیرین کننده های مصنوعی که به نوشابه ها اضافه میشود انسان را به بیماری سندرم متابولیک قلب مبتلا میکند و با چاقی نیز ارتباط دارد  شما وقتی میخواهید وزن کم کنید  نوشابه های حاوی قند میخورید در حالیکه  کاهش وزن باید با غذا خوردن سالم و برنامه ورزشی  همراه باشد

6- هیچ روش سریعی وجود ندارد

 تبلیغاتی که در بیشتر سایتها وجوددارد لاغری سریع  ،فریبنده هستند و هیچ راه حل سریعی برای کاهش وزن وجود ندارد . قرص های لاغری برای شما خوب نیست   و درصورت اصرار حداقل با پزشک خود مشورت کنید وقتی با غذای سالم و ورزش میتوانید لاغر شوید چه لزومی دارد که قرص های چربی سوز مصرف کنید که  آسیب بیشتری به بدن وارد میکنند

5 1000
ارسال شده در 2 مرداد 1392 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x