مشاوره زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک

images.jpg777

ناراحتی ها و فشارهای روحی و روانی را می توان با راههای طبیعی نیز درمان کرد همچنین می توان باعث تشدید این ناراحتی ها و مشکلات نیز شد با هم این راهها را مرور می کنیم.

شاید بتوان گفت استرس شایع‌ترین مشکل دنیای امروز است که اغلب ما آن را در قالب واکنش‌های فیزیکی، ذهنی یا عاطفی که ناشی از تغییرات و نیازهای زندگی است تجربه می‌کنیم. برای مقابله با استرس و فشارهای روانی، راهکارهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند در کاهش پیامدهای ناشی از رویارویی و مواجهه با فشارهای روانی بسیار موثر باشد. جالب است بدانید عادات غذایی سالم می‌تواند در پیشگیری از استرس و فشارهای روحی و روانی تاثیرگذار باشد:
ماستی برای کاهش استرس

پیش از این تاثیرات مثبت باکتری‌های مفید موجود در فرآورده‌هایی مانند ماست بر ارتقای سطح ایمنی بدن نشان داده شده بود. مطالعات جدید نشان می‌دهند باکتری‌های پروبیوتیک موجود در ماست قادرند به بهبود روحیه و خلق و خوی افراد کمک قابل توجهی کنند. بررسی‌های پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس نشان داد افرادی که روزانه دو وعده ماست پروبیوتیک مصرف می‌کنند، عملکرد مغزی و تمرکز بهتری دارند.این محققان معتقدند سویه‌های پروبیوتیک خاصی در ماست وجود دارد که مصرف آن در طول زمان می‌تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد از جمله از بین بردن استرس، اضطراب و دیگر مشکلات روحی.پژوهشگران امیدوارند که با تغییر ترکیب باکتری‌های سیستم گوارش بتوانند به درمان اختلالاتی همچون اوتیسم، پارکینسون و آلزایمر بپردازند.

افت ناگهانی قند خون موجب ایجاد استرس می‌شود. بنابراین بهتر است وعده‌های غذایی منظم، کم و سالم بخورید تا دچار افت ناگهانی قند خون نشوید. مصرف میان‌وعده‌های کم‌انرژی مانند هویج، کرفس و همچنین استفاده از میوه‌های تازه و آبمیوه به عنوان طعم‌دهند‌ه‌های شیرین نقش مهمی در کاهش میزان استرس دارند.

  مصرف غذاهای حاوی تریپتوفان مانند مغز پسته، بادام و فندق و میوه‌هایی مانند موز، همچنین غلات کامل از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در تسکین و آرامش اعصاب موثر باشد.

  اگر شما هم اغلب دچار استرس شدید می‌شوید، بهتر است همیشه مقداری مواد غذایی محتوی پروتئین همراه خود داشته باشید چرا که مصرف مقدار کمی پروتئین در طول روز، هنگامی که دچار استرس می‌شوید، خستگی را کاهش می‌دهد.
هرگز وعده‌های غذایی اصلی را حذف نکنید بلکه از غذاهای بدون چربی یا کم‌چرب استفاده کنید.

  اگر از افرادی هستید که هر روز با استرس دست و پنجه‌ نرم می‌کنید، برای رفع خستگی ناشی از کار روزانه حتما ورزش کنید. ورزشی را انتخاب کنید که مورد علاقه شما است و به شما آرامش می‌‌دهد. انجام فعالیت‌های ورزشی به شما کمک می‌کند کالری اضافی بدنتان را بسوزانید و در نتیجه سلامت قلب و ریه‌ها افزایش می‌یابد و ذهن شما از مسائلی که موجب استرس می‌شوند تا حد امکان دور نگه داشته می‌شود.

میوه‌هایی برای کاهش استرس

به گفته یک متخصص تغذیه، میوه‌ها و سبزیجات رنگی به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان، میزان استرس روزانه را کاهش داده و باعث شادابی و نشاط می‌شود.دکتر هنرور با اشاره به این که متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند تمام مواد غذایی از جمله میوه و سبزیجات رنگی مثل انواع توت‌ها، گیلاس و حتی مرکبات نارنجی رنگ باید حتما در طول روز مصرف شوند چرا که هر رنگ از میوه‌ها دارای آنتی اکسیدان قوی است، افزود: آنتی اکسیدان‌ها با کم کردن استرس و افزایش توان بدنی منجر به کاهش بیماری‌ها شده و شادابی روزانه را تامین می‌کنند.وی تصریح کرد: فلفل دلمه‌ای زرد و نارنجی به دلیل داشتن کاروتنوئید که نشان دهنده یک آنتی اکسیدان قوی است به کاهش استرس بدن کمک می‌کند.او در خصوص میزان استفاده هر واحد میوه در طول روز گفت: حدود 3 تا 4 واحد برای مصرف سبزیجات و 2 تا 4 واحد برای میوه‌ها در طول روز ضروری است.

برخی افراد تصور می‌کنند که بهترین راه مقابله با استرس غذا خوردن است که البته باور نادرستی است. در چنین شرایطی باید راهی غیر از غذا خوردن پیدا کنید. البته توجه داشته باشید که انتخاب اهداف واقعی و زمان‌بندی اهداف در نظر گرفته شده یا به عبارتی مدیریت زمان از جمله عوامل مهمی است که بیشترین تاثیر را در کاهش استرس و فشارهای روحی و روانی خواهند داشت.
کاهش استرس در کودکان

محققان می‌گویند یکی از فواید تغذیه با شیر مادر مقابله با استرس است. یک گروه تحقیقاتی با بررسی گروهی از کودکان تغذیه شده با شیر مادر و پرسش‌هایی از مادران آن‌ها دریافتند احتمال اضطراب در میان کودکان طلاق که شیر مادر دریافت کرده اند، کمتر است.به گفته محققان، تغذیه با شیر مادر با سطوح کمتر اضطراب در میان کودکانی که شاهد رویداد استرس زا و ناخوشایند طلاق والدین‌شان بوده اند ارتباط دارد.این نوع تغذیه در ایجاد ارتباط عاطفی بیشتر بین مادر و کودک تاثیر بسزایی دارد و مطالعه فوق نیز نشان می‌دهد یکی از طرق افزایش توانایی کودکان در رویارویی با استرس است.

5 1000
ارسال شده در 3 دی 1393 توسط با موضوع روانشناسی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x