دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست

images.jpg777

ناراحتی ها و فشارهای روحی و روانی را می توان با راههای طبیعی نیز درمان کرد همچنین می توان باعث تشدید این ناراحتی ها و مشکلات نیز شد با هم این راهها را مرور می کنیم.

شاید بتوان گفت استرس شایع‌ترین مشکل دنیای امروز است که اغلب ما آن را در قالب واکنش‌های فیزیکی، ذهنی یا عاطفی که ناشی از تغییرات و نیازهای زندگی است تجربه می‌کنیم. برای مقابله با استرس و فشارهای روانی، راهکارهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند در کاهش پیامدهای ناشی از رویارویی و مواجهه با فشارهای روانی بسیار موثر باشد. جالب است بدانید عادات غذایی سالم می‌تواند در پیشگیری از استرس و فشارهای روحی و روانی تاثیرگذار باشد:
ماستی برای کاهش استرس

پیش از این تاثیرات مثبت باکتری‌های مفید موجود در فرآورده‌هایی مانند ماست بر ارتقای سطح ایمنی بدن نشان داده شده بود. مطالعات جدید نشان می‌دهند باکتری‌های پروبیوتیک موجود در ماست قادرند به بهبود روحیه و خلق و خوی افراد کمک قابل توجهی کنند. بررسی‌های پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس نشان داد افرادی که روزانه دو وعده ماست پروبیوتیک مصرف می‌کنند، عملکرد مغزی و تمرکز بهتری دارند.این محققان معتقدند سویه‌های پروبیوتیک خاصی در ماست وجود دارد که مصرف آن در طول زمان می‌تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد از جمله از بین بردن استرس، اضطراب و دیگر مشکلات روحی.پژوهشگران امیدوارند که با تغییر ترکیب باکتری‌های سیستم گوارش بتوانند به درمان اختلالاتی همچون اوتیسم، پارکینسون و آلزایمر بپردازند.

افت ناگهانی قند خون موجب ایجاد استرس می‌شود. بنابراین بهتر است وعده‌های غذایی منظم، کم و سالم بخورید تا دچار افت ناگهانی قند خون نشوید. مصرف میان‌وعده‌های کم‌انرژی مانند هویج، کرفس و همچنین استفاده از میوه‌های تازه و آبمیوه به عنوان طعم‌دهند‌ه‌های شیرین نقش مهمی در کاهش میزان استرس دارند.

  مصرف غذاهای حاوی تریپتوفان مانند مغز پسته، بادام و فندق و میوه‌هایی مانند موز، همچنین غلات کامل از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در تسکین و آرامش اعصاب موثر باشد.

  اگر شما هم اغلب دچار استرس شدید می‌شوید، بهتر است همیشه مقداری مواد غذایی محتوی پروتئین همراه خود داشته باشید چرا که مصرف مقدار کمی پروتئین در طول روز، هنگامی که دچار استرس می‌شوید، خستگی را کاهش می‌دهد.
هرگز وعده‌های غذایی اصلی را حذف نکنید بلکه از غذاهای بدون چربی یا کم‌چرب استفاده کنید.

  اگر از افرادی هستید که هر روز با استرس دست و پنجه‌ نرم می‌کنید، برای رفع خستگی ناشی از کار روزانه حتما ورزش کنید. ورزشی را انتخاب کنید که مورد علاقه شما است و به شما آرامش می‌‌دهد. انجام فعالیت‌های ورزشی به شما کمک می‌کند کالری اضافی بدنتان را بسوزانید و در نتیجه سلامت قلب و ریه‌ها افزایش می‌یابد و ذهن شما از مسائلی که موجب استرس می‌شوند تا حد امکان دور نگه داشته می‌شود.

میوه‌هایی برای کاهش استرس

به گفته یک متخصص تغذیه، میوه‌ها و سبزیجات رنگی به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان، میزان استرس روزانه را کاهش داده و باعث شادابی و نشاط می‌شود.دکتر هنرور با اشاره به این که متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند تمام مواد غذایی از جمله میوه و سبزیجات رنگی مثل انواع توت‌ها، گیلاس و حتی مرکبات نارنجی رنگ باید حتما در طول روز مصرف شوند چرا که هر رنگ از میوه‌ها دارای آنتی اکسیدان قوی است، افزود: آنتی اکسیدان‌ها با کم کردن استرس و افزایش توان بدنی منجر به کاهش بیماری‌ها شده و شادابی روزانه را تامین می‌کنند.وی تصریح کرد: فلفل دلمه‌ای زرد و نارنجی به دلیل داشتن کاروتنوئید که نشان دهنده یک آنتی اکسیدان قوی است به کاهش استرس بدن کمک می‌کند.او در خصوص میزان استفاده هر واحد میوه در طول روز گفت: حدود 3 تا 4 واحد برای مصرف سبزیجات و 2 تا 4 واحد برای میوه‌ها در طول روز ضروری است.

برخی افراد تصور می‌کنند که بهترین راه مقابله با استرس غذا خوردن است که البته باور نادرستی است. در چنین شرایطی باید راهی غیر از غذا خوردن پیدا کنید. البته توجه داشته باشید که انتخاب اهداف واقعی و زمان‌بندی اهداف در نظر گرفته شده یا به عبارتی مدیریت زمان از جمله عوامل مهمی است که بیشترین تاثیر را در کاهش استرس و فشارهای روحی و روانی خواهند داشت.
کاهش استرس در کودکان

محققان می‌گویند یکی از فواید تغذیه با شیر مادر مقابله با استرس است. یک گروه تحقیقاتی با بررسی گروهی از کودکان تغذیه شده با شیر مادر و پرسش‌هایی از مادران آن‌ها دریافتند احتمال اضطراب در میان کودکان طلاق که شیر مادر دریافت کرده اند، کمتر است.به گفته محققان، تغذیه با شیر مادر با سطوح کمتر اضطراب در میان کودکانی که شاهد رویداد استرس زا و ناخوشایند طلاق والدین‌شان بوده اند ارتباط دارد.این نوع تغذیه در ایجاد ارتباط عاطفی بیشتر بین مادر و کودک تاثیر بسزایی دارد و مطالعه فوق نیز نشان می‌دهد یکی از طرق افزایش توانایی کودکان در رویارویی با استرس است.

ارسال شده در 3 دی 1393 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • موجود غول پیکر در دماغ این خانم
  • خوردن شیر موز، در وعده ی صبحانه، باعث لاغری می شود.
  • چگونه به روش دکتر اوز در 15 روز لاغر شویم
  • پیشروی پیری در افراد مختلف
  • ترک کف پا و توصیه های طب سنتی
  • با خاصیت ها و طرز تهیه قهوه سبز آشنا شوید
  • ارتباط سردردهای میگرنی با شاخص توده بدنی
  • دلیل پیر شدن سریعتر بعضی افراد تا سه برابر
  • محبوبترین ها

  • بهبود استخوان های شکسته با ابریشم چطور ممکن است؟
  • لاغری در هر سنی سبب بهبود سلامت قلبی و عروقی می گردد
  • علائم هشدار دهنده برای زخم شدن سیستم گوارشی
  • روش‌هایی دقیق برای بررسی رگ‌‌های اصلي قلب
  • انرژی زایی با کمک تغذیه
  • مشکلات مختلف بدن بخاطر رژیم غذای نامناسب
  • عوارض کمبود ماده معدنی منیزیم
  • زالو درمانی روشی مناسب برای مقابله با این بیماری ها
  • رپورتاژ

  • همه ی آنچه که برای سوختگی نیاز دارید
  • رفع افتادگی پلک به روش پلاسماجت دکتر خیرخواه
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • خدمات جراحی لیزر و عروق دکتر محمدی توفیق
  • دکتر بابایی متخصص پوست مو و زيبايی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی