دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی

images.jpg58689686

اگر افراد میانسال به این توصیه ها عمل کنند دچار پیری زودرس و افتادگی نخواهند شد که بهترین راه برای کاهش عوامل پیری بدنسازی است!

اکبر خزایی در خصوص مبارزه با پیری زودرس به وسیله بدنسازی, تغذیه و خواب کافی اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت ورزش بدنسازی یک آنتی ایجین یا همان ضد پیری قوی است, از هر نظر که به فواید این ورزش می‌پردازیم می‌بینیم ده‌ها فایده و خواص ضد پیری دارد که چند نمونه آنرا بطور خلاصه در این گفت‌وگو تشریح می‌کنیم.

این مربی بین المللی بدنسازی افزود: با انجام تمرینات بدنسازی دانسیته یا تراکم استخوان نه تنها پایین نمی‌آید بلکه این تراکم بالاتر هم می‌رود، در نتیجه با مشکل پوکی و نرمی استخوان روبرو نخواهیم شد, لازم به ذکر است سن پوکی یا نرمی استخوان بسیار پایین آمده است, از سوی دیگر جالب است بدانید اینکه ما راه می‌رویم یا هر نوع حرکتی انجام می‌دهیم به‌واسطه عضلات ما است که مجری پیام‌های نخاع و مغز است که اگر سلول‌های عضلانی تجزیه و پیر شوند دیگر قادر به انجام سریع دستورات مغز نخواهند بود.

خزایی ادامه داد: به افراد سالخورده دقت کنید هر حرکتی که می‌خواهند انجام دهند به آرامی باید آنرا انجام دهند, با انجام تمرینات بدنسازی؛ ما سلول‌های جدید و جوان عضلانی می‌سازیم, همچنین با ورزش بدنسازی مستمر سطح ترشح هورمون‌های تستوسترون و هورمون GH بدن به‌طور طبیعی با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد که هورمون تستوسترون به رشد عضلات, روابط جنسی, کاهش قند خون, اعتماد به نفس, افزایش قدرت و استقامت در ورزش و کارهای روزمره و…کمک شایانی می‌کند.

وی تصریح کرد: هورمون GH هورمون جوانی هم نامیده می‌شود که با افزایش سن پس از‌ دوران جوانی سطح این هورمون هر ساله نسبت به سال قبل بدن کاهش می‌یابد که این کاهش باعث پیری زودرس می‌شود ولی می‌توان با انجام تمرینات مستمر بدنسازی سطح این هورمون را به‌طور طبیعی در بدن افزایش می‌دهیم, از سوی دیگر با افزایش حجم توده عضلانی قند سوزی در بدن افزایش می‌یابد، به‌واسطه اینکه خود‌ بافت‌های عضلانی از قند تغذیه می‌کنند که برای افراد دیابتی بسیار موثر است و می‌تواند حتی باعث قطع قرص‌های کاهنده قند در دیابت غیروابسته به انسولین و کاهش در مصرف چشمگیر در دیابت وابسته به انسولین شود و صدها فواید دیگر که می‌توان با آن کتاب نوشت.

این نویسنده مطالب علمی در خصوص نقش تغذیه در جلوگیری از پیری زودرس عنوان کرد: در هر وعده که ما غذا استفاده نکنیم میلیون‌ها سلول اکسید می‌شوند، شما پس از اینکه 2 وعده غذایی استفاده نکردید جلوی آینه بایستید تغییرات آنرا در چهره خود می‌بینید, پس در طی روز از دسته‌های گوناگون غذایی مثل پروئین‌ها, کربوهیدرات‌ها, میوه و سبزیجات و آب فراوان مصرف کنید تا علاوه بر جلوگیری از اکسید شدن سلول‌های بدن, سلول‌های جوان بسازید.

خزایی خاطرنشان کرد: در زمان استراحت تمام سلول‌هایی که در ورزش و طی روز در برابر رادیکال‌های آزاد قرار دارند ریکاوری می‌شوند و از سوی دیگر خواب کافی به بدن انسان آرامش می‌دهد که این آرامش به بالانس هورمون کورتیزول کمک چشمگیری می‌کند,در زمان عصبانیت و ورزش‌های طولانی سطح این هورمون در بدن بالا می‌رود و با بالا رفتن آن سلول‌های عضلانی و سایر سلول‌های بدن تخریب و تجزیه می‌شوند.

5 1000
ارسال شده در 26 دی 1393 توسط با موضوع سلامت سالمندان

پیشنهاد سردبیر

  • با خواص فوق العاده انبه بیشتر آشنا شوید
  • كاهش تاثير داروهاي ضد افسردگي در صورت مصرف آنها با چاي
  • تقویت ا فراد شیمی درمانی شده با ورزش
  • همه چیز در باره رژیم گیاهی گرفتن در بارداری
  • آزمایش دید رنگی چشم
  • نکته مهم درباره ظروف یکبار مصرف
  • ارتباط کولیت روده با استرس
  • از کجا بفهمیم بدنمان چقدر کالری نیاز دارد
  • محبوبترین ها

  • آلودگی هوای خانه ایمنی ریه ها را ضعیف می کند
  • مشکلات روحی در کودکی و تاثیر آن در بزرگسالی
  • ۱۰ غذای پر چرب که متخصصین تغذیه توصیه می کنند در رژیم غذاییتان قرار دهید
  • کفش پاشنه بلند با پاها چه می کند؟
  • تضمین سلامت بانوان با این روش ها
  • 6 نکته موثر برای افزایش وزن سالم
  • راهکار درمان گزش زنبور
  • دخترانی که اضافه وزن دارند 8 برابر زیادتر ام‌اس می‌گیرند
  • رپورتاژ

  • لاغری و زیباسازی اندام دکتر شاهین بهجو
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • ارائه خدمات درمانی در پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x