مشاوره زیبایی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی

کنترل قند خون و مصرف نمک غذاهای دوران یائسگی سن یائسگی رژیم غذایی با فیبر بالا دوره یائسگی بیماریای دوران یائسگی

یائسگی مرحله ای است که در آن چرخه  ماهانه به پایان می رسد. یا بعبارت دیگر باروری یک زن به مرحله پایانی می رسد .  معمولا بین سنین 40 تا 50 سالگی رخ می دهد .این دوره برای هر زنی وجوددارد ولی بدن  زنها بایکدیگر متفاوت است. در این بخش درباره غذا خوردن سالم در دوران یائسگی  مطالب مفیدی را بیان میکنیم.

1-      نباز به کلسیم

در طی یائسگی بدن نیاز به  جذب بیشتر کلسیم  دارد ،چون قدرت بدنی کاهش میابد. برای هماهنگی در تفاوتها در این دوره کلسیم باید  بیش از 10% رزیم غذایی قبلی باشد محصولات لبنی مثل شیر، کشک، پنیر منابع خوبی از کلسیم هستند

2-  رژیم غذایی با فیبر بالا

موادی مانند  غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، سرشار از فیبر هستند باید به طور مرتب استفاده شود. محصولاتی که  فیبر بالایی دارند  برای هضم غذا در معده کمک زیادی می کند

3-   کاهش عادات آشامیدنی

به یاد داشته باشید که در طول دوره یائسگی از الکل و نوشیدنی های مضر دیگر استفاده نکنید یا به حداقل برسانید ،چون خطر بیماریهای  حمله قلبی و سرطان سینه را  به همراه دارد.

4-   آب خوردن

اگر شما هرروز 3 لیتر آب می نوشید قدرت احتباس آب پس از یائسگی کاهش میابد ، بنابراین باید بیشتر آب بنوشید

5-  خوردن مواد غذایی کم چرب

برای دوری از افزایش وزن باید به خوردن خود مدیریت کنید . گوشت و مرغ را باید کاهش دهید  و مواد غذایی سرشار از کربو هیدرات ها, ویتامین ها باید زیاد بخورید در واقع وقتی از میانسالی عبور کردید سطح فعالیت کاهش میابد  وکلسترول باقی مانده در بدن موجب ابتلا به بیماریهای قلبی میشود

6-    کنترل قند خون و مصرف نمک

مصرف بیش از حد نمک موجب بروز بسیاری از بیماریها  از جمله فشار خون با لا می شود  که فشار خون یکی از مو اردی است که موجب مرگ می شود

منبع- اختصاصی http://www.hidoctor.ir

5 1000
ارسال شده در 3 شهریور 1392 توسط با موضوع زنان و زایمان
سیب سرخ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x