مشاوره زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی

ورزش تناوبی ورزش اینتروال نقش ورزش اینتروال در کاهش وزن سریعتر کاهش زمان ورزش از طریق ورزش اینتروال افزایش قدرت استقامت اثر ورزش اینتروال بر متابولیسم

این روز ها  بحث در ارتباط با تاثیر ورزش تناوبی یا اینتروال بر لاغری و تناسب اندام، بسیار  است. تقریباً  همه کارشناسان، اعتقاد دارند که ورزش اینتروال خیلی زیادتر از ورزش های یکنواخت، بر لاغری اثر داشته و  تاثیر فعالیت ورزشی ما را را زیادتر می کند. نکته  مهم  در مورد ورزش تناوبی (اینتروال) این است که سبب می شود، مدت ورزش برای ما زودتر سپری شود  و خسته نمی شویم و در بازه زمانی کوتاه تری به  مقصود برسیم. در این بخش، با شما در مورد علت اصرار ما برای اینکه ورزش اینتروال انجام بدهید، صحبت می کنیم.

قبل از اینکه به توضیح اثرات مفید ورزش اینتروال بپردازیم، به طور مختصر توضیح می دهیم که این ورزش چیست. منظور از ورزش اینتروال این است که یک ورزش کوتاه شدید انجام داده و سپس یک فعالیت آرام و کوتاه داشته باشید. یعنی مثلاً دو دقیقه با شدت بدوید و یک دقیقه پیاده روی کنید یا حرکات کششی انجام بدهید. مجدداً به سرعت بدوید و بعد پیاده روی کنید. این چرخه رو به مدت بیست تا سی دقیقه، تکرار کنید. البته ورزش اینتروال رو می توان به شکل های مختلف انجام داد و ما فقط یک نمونه ساده از اون رو برای شما مثال زدیم.

اثر ورزش اینتروال بر متابولیسم

قسمت شدید ورزش، متابولیسم رو افزایش داده و باعث می شود که تا ۲۴ ساعت بعد از پایان ورزش، انرژی بیشتری سوزانده شود.

ورزش اینتروال، شوق و توانایی فرد برای ادامه ورزش رو افزایش می دهد

با توجه به اینکه فرد می داند که بعد از بخش شدید، بخش استراحت و فعالیت آرام وجود دارد، هم انگیزه وی برای انجام فعالیت و هم توانایی بدنی وی برای ادامه دادن، افزایش پیدا می کند.

ورزش اینتروال، خلق و خو رو بهبود می بخشد

مثل انواع ورزش های دیگر، ورزش اینتروال هم برای خلق و خوی ما مفید است و چه بسا که این فایده این ورزش، بیشتر از سایر ورزش ها باشد زیرا تحقیقات نشان می دهند که وقتی که مدت زمان ورزش طولانی باشد و یا شدت اون زیاد باشد، شوق و شادی ناشی از ورزش، به تدریج کمرنگ می شود. اما فواصل فعالیت آرام که در بین فعالیت شدید در ورزش اینتروال وجود دارد، از کمرنگ شدن شوق و انگیزه، جلوگیری می کند.

نقش ورزش اینتروال در کاهش وزن سریعتر

تحقیقات نشان می دهند که زنانی که سه بار در هفته و هر بار به مدت بیست دقیقه به ورزش اینتروال می پردازند، بعد از گذشت ۱۵ هفته، وزن بیشتری رو نسبت به کسانی که ۴۰ دقیقه ورزش یکنواخت انجام می دهند، از دست می دهند.

کاهش زمان ورزش از طریق ورزش اینتروال

برای بسیاری از ما، زمان یکی از بهانه های ورزش نکردن است. ورزش اینتروال زمان کمتری از وقت ما رو می گیرد و به راحتی می توانیم برای انجام اون در طول روز، وقت بگذاریم. با کمک این ورزش، می توانید با کمک تقریباً یک سوم از زمانی که برای ورزش عادی صرف می کنیم، به اهداف وزنی خود می رسیم.

افزایش قدرت استقامت در ورزش از طریق ورزش اینتروال

انجام منظم ورزش اینتروال، حداکثر اکسیژن مصرفی (یعنی حداکثر میزان اکسیژنی که بدن در یک دقیقه مصرف می کند، رو تا میزان ۱۰٪ افزایش داده و در نتیجه، توانایی ما برای انجام فعالیت ها و سایر ورزش ها رو بیشتر می کند.

منبع : yeka.ir

5 1000
ارسال شده در 15 بهمن 1393 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
ویزیت یاب

پیشنهاد سردبیر

  • چرا نباید گوشت را به صورت کبابی بخوریم
  • تصاویر اپی گلو
  • بهترین معیار برای پیشگیری از بیماری های قلبی
  • چند دستورالعمل برای سرو غذاهای سالم
  • از خواص سنجد چه می دانید
  • 5 فاکتور مهم برای سریعتر رشد کردن ریش
  • هشدار برای برخی نگاه های نوزادان
  • هر آنچه درمورد لامینیت دندان باید بدانید
  • محبوبترین ها

  • 7 روش برای کاهش ترس از دندانپزشکی
  • چه کنیم که دندان ها دچار پوسیدگی نشود
  • رفع مشکلات عفونی در لثه ها
  • در صورت مسواک نزدن به این بیماری ها مبتلا می شوید
  • چه معالجه های دندان‌پزشکی در طی عادت ماهیانه خانم‌ها نباید انجام شود؟
  • از پر کردن دندان ها با اشعه چه می دانید
  • میکروب های خطرناک موجود در مسواک ها را جدی بگیرید
  • ساخت با کیفیت ترین دندان های مصنوعی با استفاده از مروارید
  • رپورتاژ

  • پیشرفته ترین و مجهزترین آزمایشگاه کشور
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • جراحی لیفت ابرو دکتر نداف کرمانی
  • کلینیک فوق تخصصی مو و زیبایی چهره نو
  • اسباب‌بازی‌هایی که هوش و خلاقیت کودک ما را افزایش می‌دهند
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x