دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر

ورزش تناوبی ورزش اینتروال نقش ورزش اینتروال در کاهش وزن سریعتر کاهش زمان ورزش از طریق ورزش اینتروال افزایش قدرت استقامت اثر ورزش اینتروال بر متابولیسم

این روز ها  بحث در ارتباط با تاثیر ورزش تناوبی یا اینتروال بر لاغری و تناسب اندام، بسیار  است. تقریباً  همه کارشناسان، اعتقاد دارند که ورزش اینتروال خیلی زیادتر از ورزش های یکنواخت، بر لاغری اثر داشته و  تاثیر فعالیت ورزشی ما را را زیادتر می کند. نکته  مهم  در مورد ورزش تناوبی (اینتروال) این است که سبب می شود، مدت ورزش برای ما زودتر سپری شود  و خسته نمی شویم و در بازه زمانی کوتاه تری به  مقصود برسیم. در این بخش، با شما در مورد علت اصرار ما برای اینکه ورزش اینتروال انجام بدهید، صحبت می کنیم.

قبل از اینکه به توضیح اثرات مفید ورزش اینتروال بپردازیم، به طور مختصر توضیح می دهیم که این ورزش چیست. منظور از ورزش اینتروال این است که یک ورزش کوتاه شدید انجام داده و سپس یک فعالیت آرام و کوتاه داشته باشید. یعنی مثلاً دو دقیقه با شدت بدوید و یک دقیقه پیاده روی کنید یا حرکات کششی انجام بدهید. مجدداً به سرعت بدوید و بعد پیاده روی کنید. این چرخه رو به مدت بیست تا سی دقیقه، تکرار کنید. البته ورزش اینتروال رو می توان به شکل های مختلف انجام داد و ما فقط یک نمونه ساده از اون رو برای شما مثال زدیم.

اثر ورزش اینتروال بر متابولیسم

قسمت شدید ورزش، متابولیسم رو افزایش داده و باعث می شود که تا ۲۴ ساعت بعد از پایان ورزش، انرژی بیشتری سوزانده شود.

ورزش اینتروال، شوق و توانایی فرد برای ادامه ورزش رو افزایش می دهد

با توجه به اینکه فرد می داند که بعد از بخش شدید، بخش استراحت و فعالیت آرام وجود دارد، هم انگیزه وی برای انجام فعالیت و هم توانایی بدنی وی برای ادامه دادن، افزایش پیدا می کند.

ورزش اینتروال، خلق و خو رو بهبود می بخشد

مثل انواع ورزش های دیگر، ورزش اینتروال هم برای خلق و خوی ما مفید است و چه بسا که این فایده این ورزش، بیشتر از سایر ورزش ها باشد زیرا تحقیقات نشان می دهند که وقتی که مدت زمان ورزش طولانی باشد و یا شدت اون زیاد باشد، شوق و شادی ناشی از ورزش، به تدریج کمرنگ می شود. اما فواصل فعالیت آرام که در بین فعالیت شدید در ورزش اینتروال وجود دارد، از کمرنگ شدن شوق و انگیزه، جلوگیری می کند.

نقش ورزش اینتروال در کاهش وزن سریعتر

تحقیقات نشان می دهند که زنانی که سه بار در هفته و هر بار به مدت بیست دقیقه به ورزش اینتروال می پردازند، بعد از گذشت ۱۵ هفته، وزن بیشتری رو نسبت به کسانی که ۴۰ دقیقه ورزش یکنواخت انجام می دهند، از دست می دهند.

کاهش زمان ورزش از طریق ورزش اینتروال

برای بسیاری از ما، زمان یکی از بهانه های ورزش نکردن است. ورزش اینتروال زمان کمتری از وقت ما رو می گیرد و به راحتی می توانیم برای انجام اون در طول روز، وقت بگذاریم. با کمک این ورزش، می توانید با کمک تقریباً یک سوم از زمانی که برای ورزش عادی صرف می کنیم، به اهداف وزنی خود می رسیم.

افزایش قدرت استقامت در ورزش از طریق ورزش اینتروال

انجام منظم ورزش اینتروال، حداکثر اکسیژن مصرفی (یعنی حداکثر میزان اکسیژنی که بدن در یک دقیقه مصرف می کند، رو تا میزان ۱۰٪ افزایش داده و در نتیجه، توانایی ما برای انجام فعالیت ها و سایر ورزش ها رو بیشتر می کند.

منبع : yeka.ir

5 1000
ارسال شده در 15 بهمن 1393 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • از سحری‌ های پر خاصیت غافل نشوید!
  • قلیان یکبار مصرف و این آسیب ها
  • درباره  ورزش های شل کننده برای کاهش استرس چه می دانید
  • چگونه با کمترین هزینه دندان های خود را سفید کنیم؟
  • ارتباط مشکل در تاندون و اضافه وزن
  • داروهای خانگی برای دهان زخم
  • بهترین فاصله سنی میان هر بارداری
  • سندروم راپونزل یا وسواس موخوری
  • محبوبترین ها

  • آنفولانزا و افزایش عفونت‌های شدید تنفسی
  • آغاز به کار بیمارستان دارالشفاء میرجاوه با حضور وزیر بهداشت
  • بهترین نکات برای یک رژیم غذایی ایده آل
  • آموزش پیشگیری از مسمومیت ها بصورت اسلاید
  • گفته های رئیس بیمارستان پیرامون مرگ رفسنجانی
  • لاغری فقط با استفاده از یک عدد کپسول
  • مراحل مختلف انتخاب دوز دارو
  • برنامه های مخصوص در جشنواره حوزه سلامت
  • رپورتاژ

  • کبد چرب خود را با گیاه ماریتیغال درمان کنید
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • جراحی لیفت ابرو دکتر نداف کرمانی
  • لیفت صورت با نخ روشی نوین برای جوانسازی پوست
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x