کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی

cardio

در این بخش  علتهای پنجگانه ای داریم که بیان میکند به چه دلیل کاهش چربی،  تعداد تمرین کاردیو با شدت زیاد، مفید تر و مثمرتمرتر  از تمرینات کاردیو با شدت کم هستند.

این یک باور اشتباه است که تمرینات کاردیوی طولانی، کم شدت، و آهسته، چون از سیستم هوازی استفاده می‌کنند و در طول تمرین چربی می‌سوزانند، پس برای کاهش چربی مناسب ترند. در حقیقت، به چند دلیل مختلف، برای کاهش چربی، کاردیوی شدید به مراتب بهتر و موثرتر از کاردیوی کم شدت است.

در ادامه دو حالت تمرین کاردیو با شدت زیاد و شدت کم را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم تا خودتان به اهمیت تمرین کاردیوی شدید پی ببرید.

بهره وری از زمان

یک جلسه‌ی کاردیوی شدید نسبت به کاردیوی کم شدت، به زمان کمتری نیاز دارد، در نتیجه برای افرادی که محدودیت زمانی دارند، بسیار مطلوب‌تر است.

چربی سوزی پس از تمرین

اگرچه کاردیوی شدید در درجه‌ی اول از کربوهیدرات‌ها بعنوان سوخت استفاده می‌کند، اما کمبود اکسیژن بعد از تمرین، باعث می‌شود که بدن برای تولید انرژی به سراغ چربی‌ها برود.

بدن به کاردیوی شدید، بیشتر از کاردیوی کم شدت واکنش نشان می‌دهد، در نتیجه حتی اگر در طول جلسه‌ی تمرینی کالری بیشتری نسوزانید، در طول روز کالری کلی بیشتری سوزانده می‌شود.

انجام تمرینات کاردیوی شدید، تحمل بدن شما را برای فعالیت افزایش می‌دهند، بنابراین بدن چربی بیشتری می‌سوزاند و کمتر از گلیکوژن ذخیره در عضلات مصرف می‌کند.

بعلت نیروی بیشتر انقباض عضله در طول کاردیوی شدید، میزان جابجایی GLUT-4 (انتقال دهنده گلوکز) در داخل عضلات بیشتر می‌شود. بنابراین توزیع مواد مغذی در بدن بهتر انجام می‌شود که به نوبه‌ی خود باعث می‌شود پس از تمرین، بدن بطور موثرتر و کارآمدتری سوخت و ساز داشته باشد.

مصرف اکسیژن

کاردیوی شدید نسبت به کاردیوی کم شدت، منجر به کسری اکسیژن بیشتری می‌شود. تمرین کردن با کسری اکسیژن بیشتر، ظرفیت حداکثری اکسیژن بدن را افزایش می‌دهد.

هر چه ظرفیت حداکثری اکسیژن بدن بیشتر باشد، بدن در انتقال اکسیژن موثرتر عمل می‌کند، و در نتیجه در چربی سوزی کارآمدتر می‌شود، چرا که چربی برای اکسیده شدن به اکسیژن نیاز دارد.

پاسخ های هورمونی

کاردیوی شدید، پاسخی هورمونی مشابه تمرینات قدرتی از بدن دریافت می‌کند، اما بدون استرس و فشاری که تمرینات قدرتی روی بدن و سیستم عصبی وارد می‌کنند. حساسیت بیشتر به انسولین، ترشح بیشتر هورمون رشد و IGF-1 باعث می‌شود که بدن در چربی سوزی موثرتر عمل کند.

توده‌ی عضلانی

سوزاندن کالری کمتر در طول جلسه تمرینی باعث می‌شود که کاردیوی شدید نسبت به کاردیوی کم شدت، بافت عضله را بیشتر حفظ کند و کاتابولیک (عضله سوزی)کمتری داشته باشد.

کاردیوی شدید از اکسیداتیو سریع و گلیکولیتیک سریع فیبرهای عضلانی استفاده می‌کند. هیپرتروفی عضله در درجه‌ی اول از طریق تمرینات بی هوازی شدید اتفاق می‌افتد. هر چه شخص، توده‌ی عضلانی بیشتری داشته باشد، توانایی بدن او در سوزاندن چربی، بیشتر خواهد بود.

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید سریع‌تر و زودتر چربی بدنتان را از دست دهید، کاردیوی شدید بهترین نوع کاردیو برای شماست. زیرا برای انجام آن به زمان کمتری نیاز دارید و در طول روز نیز کالری کلی بیشتری می‌سوزانید.

کاردیوی شدید، استفاده‌ی بدن از اکسیژن را موثرتر می‌کند و بدون فشار آوردن روی بدن، پاسخ هورمونی مشابه تمرینات قدرتی دریافت می‌کند. در نتیجه می‌تواند به اندازه‌ی تمرینات قدرتی،  چربی سوزی کند.

تمرین کاردیوی شدید، بافت عضله را حفظ می‌کند و بعلت انجام تمرین کوتاه‌تر و سوزاندن کالری کمتر در طول جلسه‌ی تمرینی، به بدن این امکان را می‌دهد که بطور موثرتری چربی سوزی کند، زیرا توده‌ی عضلانی بیشتر، به معنی توانایی بیشتر بدن در از دست دادن چربی است.

منبع : fitnessmagazine.ir

ارسال شده در 19 بهمن 1393 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی