دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان

Lose Weight

هیچ دقت کرده اید که آقایان زیادتر از خانمها  از غذاهای رستوران و  چاق کننده مصرف می کنند ولی زود وزنشان بالا نمی رود (آقایان  هم وزنشان بالا می رود نه اینکه نرود اما  خانمها زودتر چاق می شوند). یک سری موارد جسمی و روحی هستند که سبب می شوند که آقایان شیوه  آسانتری را برای لاغر شدن طی کنند. ممکن  بهتر باشد که خانم ها برخی از موارد رژیمی را از  آقایان یاد بگیرند تا لاغری راحت تر و سریع تری داشته باشند.

مردان، ماهیچه بیشتری نسبت به زنان دارند که در نتیجه، به طور طبیعی، ۳۰% انرژی بیشتری نسبت به زنان می سوزانند. اما بدن زنان به طور طبیعی، چربی بیشتری دارد و چربی رو بیشتر ذخیره می کند. همچنین، تغییرات هورمونی خانم ها در هر ماه، باعث می شود که بدن شان دچار تورم و افزایش وزن کاذب شود. به علاوه، مردان بیشتر تمایل به وزنه زدن دارند که به علت خاصیت ماهیچه سازی ورزش های قدرتی، متابولیسم مردان افزایش بیشتری نسبت به زنان پیدا می کند اما زنان بیشتر از ورزش های هوازی و تردمیل استفاده می کنند که مسلماً در مقایسه با ورزش های قدرتی، ماهیچه سازی قابل توجهی در بدن صورت نمی گیرد. اما در کنار این موارد، نکات روانشناسی خاصی هم هستند که باعث می شوند، مردان از زنان در کاهش وزن، پیشی بگیرند.

۱ –  مردان بعد از اینکه رژیم کاهش وزن خودشون رو با پرخوری خراب می کنند، افسردگی نمی گیرند

رژیم رو شکستید؟ نتوانستید در برابر شیرینی یا سیب زمینی سرخ کرده مقاومت کنید؟ در این موارد، خانم ها به شدت خودشون رو سرزنش می کنند و فکر می کنند که همه موفقیت هاشون نقش بر آب شده است. اما مردان اینگونه نیستند. یک مرد با پرخوری نه تنها نا امید نمی شود بلکه در اون لحظه از میان وعده چاق کننده ای که خورده است، نهایت لذت رو هم می برد. از وعده بعدی هم دوباره به رژیم لاغری خود بر می گردد. انگار نه انگار که در وعده قبل، رژیم رو شکسته است.

مردها برعکس زنان، ایده آل گرا نیستند و اگر تا ۸۰% از رژیم رو هم رعایت کنند، احساس پیروزی می کنند. زنان از همون روز اول رژیم گرفتن، می خواهند که از صفر به صد برسند و چند روز هم با نهایت دقت عمل می کنند اما این ایده آل گرایی باعث می شود که خیلی زود مأیوس و سرخورده بشوند. پس سعی کنید که هر روز، ۸۰% از هدف رژیمی خودتون رو رعایت کنید. اگر آهسته پیش بروید، زمانی می رسد که از ۸۰% به ۱۲۰% می رسید. ممکن است که هر از گاهی به ۵۰% یا ۲۰% هم برسید اما سعی کنید که به طور متوسط، قانون ۸۰% رو رعایت کنید. با یک بار و دو بار پرخوری کردن، آسمون به زمین نمی آید. نگران نباشید.

۲ –  مردان نسبت به زنان، تمایل کمتری به شیرینی جات دارند

هم مردان و هم زنان، تمایلات غذایی خاص خودشون رو دارند. به نظر می رسد که اکثر مردان در مواجهه با مشکلات زندگی، بیشتر به خوردن گوشت تمایل دارند اما زنان در مواجهه با ناملایمات، هوس خوردن شیرینی جات بیشتر رو دارند. این یک نکته مثبت برای مردان است زیرا گوشت، منبع پروتئین برای مردان است که به تعویق انداختن گرسنگی در مردان کمک می کند. اما شیرینی جات، تقریباً هیچ نکته مفیدی برای زنان ندارند و نمی توانند از گرسنگی جلوگیری کنند.

پس هر زمان که احساس گرسنگی و اشتیاق شدید به غذا پیدا کردید، اول به سراغ مواد غذایی پروتئینی بروید. مثلاً از پنیر کم چرب یا گوشت بوقلمون و مرغ استفاده کنید. اگر نمی توانید از شیرنی جات صرفنظر کنید، شیرینی رو با سایر مواد غذایی ترکیب کنید و بخورید یا مثلاً اون شیرینی رو نصف کنید و نصف مقدار همیشگی، مصرف کنید و به مرور سعی کنید که این مقدار رو کمتر کنید.

۳ –  مردان ورزش های قدرتی انجام داده و وزنه های سنگین می زنند

زنان معمولاً یا فقط ورزش هوازی (مثل پیاده روی و دو) انجام می دهند یا از دمبل های خیلی کم وزن، استفاده می کنند. ورزش های قدرتی به ما کمک می کنند که در زمان کمتر، ماهیچه بیشتری بسازیم و به جای اینکه چند ماهیچه محدود رو به کار بگیریم، از ماهیچه های بیشتری برای ورزش، استفاده کنیم. هر قدر که ماهیچه ها بیشتر به کار گرفته شوند، متابولیسم بالاتر می رود و چربی سوزی آسان تر و سریع تر می شود.

پس، دمبل های باربی رو کنار بگذارید و از دمبل های سنگین تر استفاده کنید (به شرطی که مشکللاتی مثل دیسک کمر و بیماری خاصی که مانع می شود، نداشته باشید). اگر می توانید یک حرکت رو ۱۲ تا ۱۵ بار به راحتی با دمبل انجام بدهید، بدین معنی است که اون دمبل به اندازه کافی سنگین نیست. دمبل سنگین تر رو به کار بگیرید و ۸ تا ۱۰ بار حرکت رو انجام بدهید. وقتی که بدن شما به ۱۰ حرکت عادت کرد، در جلسات بعد، دمبل سنگین تری رو امتحان کنید تا زمانی که بتوانید فقط ۳ مرتبه حرکت رو انجام بدهید (این روند در طی جلسات متعدد اتفاق می افتد و نباید در همان جلسه اول یا دوم، دمبل رو خیلی سنگین کنید).

نگران نباشید، این کار باعث زخمت شدن هیکل شما نمی شود. فقط چربی های اضافی رو آب می کند. عضلات به این سادگی ها زخمت و حجیم نمی شوند و سال ها زمان می برد و وزنه های بسیار سنگین لازم است تا ظاهر بدن به شکل بدنسازان دیده شود.

تا اینجا، سه مورد از تفاوت های رفتاری مردان و زنان رو مقایسه کردیم. در پست بعدی “درد دلهای رژیمی من” ادامه تفاوت ها رو به شما معرفی می کنیم. تا پست بعدی، با ما همراه باشید.

منبع : yeka.ir

ارسال شده در 23 بهمن 1393 توسط با موضوع تغذیه
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی