دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی

محاسبه ضربان قلب گرم کردن سیستم‌ قلبی – عروقی کاهش ضربان قلب ضربان قلب در ورزش سلامتی قلب در ورزشکاران

کسی که ورزش میکند  باید بیشتر از هر شخصی  در مورد سلامتی خودش آگاهی داشته باشد. این دانسته ها به او کمک می‌کند تا برنامهورزشی خود را بهتر انجام دهد. مثلاً باید اطلاع داشته باشد  میانگین  فشار خون‌تان قبل از ورزش  و پس از آن چه مقدار است.یکی از تکنیک های مهمی که باید درباره آن بداند حداکثر ضربان قلب است. شیوه استاندارد برای محاسبه این عدد، این است که هرچقدر که سن دارید را از عدد ۲۲۰ کسرکنید؛ اما اگر ورزشکار ستید راه بهتر و دقیق‌تری هم هست. بعد از این‌که خودتان را گرم کردید سه دقیقه با حداکثر سرعت و حداکثر توان‌تان بدوید، بعد دو دقیقه استراحت کنید و بعد دوباره با حداکثر سرعت و توان سه دقیقه بدوید. ضربان قلب‌تان را بشمارید. این ماکزیمم ضربان قلب شما است.
گرم کردن سیستم‌ قلبی – عروقی باعث آرام تر بودن ضربان قلب می‌شود و از فشار ناگهانی به قلب جلوگیری می‌کند. به هنگام گرم کردن بدن، دمای آن بالا می‌رود و به همراه آن عضلات قلب نیز گرم می‌شوند و ضربان قلب بالا می‌رود. به این ترتیب بدن برای ورزش آماده می‌شود.
بهتر است حرکات را به تدریج آرام کنید و سپس فعالیت را متوقف کنید. برای برگشتن بدن به حالت عادی باید حرکات آرام تر انجام داد. برای مثال شناگری که ۱۵۰۰ متر شنا کرده است، بهتر است ۵۰۰ متر با سرعت آرام به حرکت خود ادامه دهد. این حرکات برای آرام کردن عضلات و پاک کردن آن‌ها از مواد اسیدی است. بعد از ورزش خوردن مایعات، مواد معدنی و پروتئین مناسب است. عنوان کافی یکی از فاکتورهای مهم برای بازیابی قوا ست که هرگز نباید آن را نادیده گرفت.

منبع : www.alodoctor.ir

5 1000
ارسال شده در 7 اسفند 1393 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • کرم شتر مرغ را چگونه در منزل درست کنیم؟
  • بچه های گوشه گیر و کنار آمدن با این ایام
  • چای یک نوشیدنی سنتی با یک دنیا خواصیت درمانی
  • از زبان آرنولد سیستم حرکتی نگاتیو را یاد بگیرید
  • در عرض چند ثانیه جوش های صورتتان را از بین ببرید
  • فرزند دارشدن با رعایت این نکات
  • تاثیرات مفید حنا بر موها
  • افزايش سرسام آور تجويز آرام بخش در انگليس
  • محبوبترین ها

  • خاصیت دارویی گیاه استوقدوس
  • آنتي بيوتيك ها در صدر داروهاي پر فروش كشور
  • علاقه به آنتی بیوتیک
  • توپیرامات و جلوگیری از سردردهای میگرنی
  • کاهش شنوایی یکی از عوارض مصرف مسکن ها
  • درايام روزه داري، خودسرانه نوبت داروي خود را قطع نكنيد
  • داروهای موثر در بیماری میگرن
  • داروهاي IVF خطر ابتلا به سرطان رحم را تشديد مي‌كنند
  • رپورتاژ

  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • آسیب های دندان از آنچه فکر می‌ کنید به شما نزدیک ‌تر است!
  • کلینیک دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی رویال
  • کلینیک تخصصی ارتودنسی و دندانپزشکی دکتر گوگانی
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x