دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو

یوگا مخصوص بی خوابها خم شدن در حالت چهار زانو حرکت نوزاد نیمه خوشحال حرکت زانو‌ها به سمت قفسه سینه چرخش در حالت خوابیده آموزش ورزش یوگا

اگر بی خوابی اذیتتان میکند این حرکات یوگار ا که برایتان آموزش میدهیم  پیش از اینکه به رختخواب بروید انجام دهید مطمئنا خواب خوب و بدون استرسی خواهید داشت و بدون اینکه قرص خواب بخورید راحت خواهید خوابید

این حرکات را که به طور روزمره میتوانید در تخت خود انجام بدهید، به ذهن و بدن شما آرامش می‌دهد، باعث می‌شود خواب آرام و خوبی در طول شب داشته باشید و صبح، شاداب و سرحال از خواب بیدار شوید. به هیچ داروی خواب آوری هم نیاز ندارید.

  1. یک مدیتیشن کوتاه

یوگا مخصوص بی خوابها خم شدن در حالت چهار زانو حرکت نوزاد نیمه خوشحال حرکت زانو‌ها به سمت قفسه سینه چرخش در حالت خوابیده آموزش ورزش یوگا

اول از همه، آماده شوید تا به تخت خوابتان بروید. لباس خوابتان را بپوشید. چراغ‌ها و همچنین تلویزیون و کامپیوتر را خاموش کنید. کتاب‌تان را کنار بگذارید و راحت باشید. به حالت چهارزانو روی تخت بنشینید. اندکی به بالش یا پشت تخت خود تکیه دهید. چشم‌هایتان را ببندید و دست‌ها را روی ران‌هایتان قرار دهید. برای چند دقیقه در همین حالت بمانید و فقط نفس عمیق بکشید. قرار نیست یک مدیتیشن سخت داشته باشید بلکه فقط استراحت کوتاهی است که، به خودتان اجازه می‌دهید به جز نفس کشیدن کار دیگری نکنید.

  1. چرخش در حالت نشسته

یوگا مخصوص بی خوابها خم شدن در حالت چهار زانو حرکت نوزاد نیمه خوشحال حرکت زانو‌ها به سمت قفسه سینه چرخش در حالت خوابیده آموزش ورزش یوگا

در همان حالت چهار زانو صاف بنشینید، هوا را وارد ریه‌های خود کنید (دم). حالا همانطور که بالا تنه خود را به سمت چپ می‌چرخانید، بازدم داشته باشید. می‌توانید از لبه‌ی بالای تخت‌تان استفاده کنید و با دست آن را بگیرید تا چرخش‌های آرام تری داشته باشید. در همان حالتی که چرخیده‌اید بمانید و چند نفس عمیق بکشید. حالا همانطور که صورت‌تان را به جلو برمیگردانید بازدم داشته باشید. دوباره هوا را وارد ریه‌های خود کنید و این بار در حالی که به سمت راست می‌چرخید بازدم داشته باشید.

  1. خم شدن در حالت چهار زانو

یوگا مخصوص بی خوابها خم شدن در حالت چهار زانو حرکت نوزاد نیمه خوشحال حرکت زانو‌ها به سمت قفسه سینه چرخش در حالت خوابیده آموزش ورزش یوگا

در همان حالت چهار زانو، به آرامی از باسن‌تان به جلو خم شوید، دست‌هایتان را صاف به سمت جلو دراز کنید و روی تخت قرار دهید.

برای چند دقیقه در همین حالت بمانید و نفس‌های عمیق بکشید، کشش را در کمر و پشت‌تان احساس کنید.

  1. خم شدن به سمت جلو در حالت نشسته

یوگا مخصوص بی خوابها خم شدن در حالت چهار زانو حرکت نوزاد نیمه خوشحال حرکت زانو‌ها به سمت قفسه سینه چرخش در حالت خوابیده آموزش ورزش یوگا

به آرامی پاهایتان را به سمت جلو دراز کنید و کمی هم زانوهایتان را خم کنید. هوا را وارد ریه‌های خود کنید و صاف بنشینید. در حالی که بازدم دارید خودتان را به سمت نوک پاهایتان بکشید. تا جایی که لازم است زانوهایتان را خم کنید تا کمرتان صاف باشد. این یک حرکت فوق العاده برای کشش عضلات پشت ران است، اما وقتی هدف نهایی شما یک استراحت آرام و خواب راحت است، به خودتان زیاد فشار نیاورید و کشش را به طور شدید انجام ندهید.

به همان حالت نشسته که پاها به سمت جلو دراز است برگردید و این بار، به آرامی کمرتان را به سمت پا‌ها خم کنید. برای چند دقیقه در همان حالتی که به سمت جلو خم شده‌اید بمانید، نفس‌های عمیق بکشید و کشش را در ستون فقرات خود احساس کنید.

  1. حرکت زانو‌ها به سمت قفسه سینه

یوگا مخصوص بی خوابها خم شدن در حالت چهار زانو حرکت نوزاد نیمه خوشحال حرکت زانو‌ها به سمت قفسه سینه چرخش در حالت خوابیده آموزش ورزش یوگا

به آرامی به پشت دراز بکشید و سرتان را روی یک بالش قرار دهید. یکی از زانو‌هایتان را بغل کنید و به سمت قفسه سینه خود بکشید، بهتر است از ساق پایتان بگیرید تا بتوانید بیشتر زانو را به سمت خود بکشید. این حرکت باعث کشش در پای دراز شده میشود و عضلات پشت را رها میکند.

بار دیگر این حرکت را با آن یکی پا تکرار کنید.

یوگا مخصوص بی خوابها خم شدن در حالت چهار زانو حرکت نوزاد نیمه خوشحال حرکت زانو‌ها به سمت قفسه سینه چرخش در حالت خوابیده آموزش ورزش یوگا

و حالا هر دو زانو را به سمت قفسه سینه خود بکشید و همزمان با دم و بازدم، به آرامی بر روی پشت‌تان به چپ و راست حرکت کنید. حال، پاها را رها کنید و اجازه دهید تمام پشتتان به آرامی روی تخت قرار گیرد.

  1. دراز کشیدن در حالی که شست پا را با دست گرفته‌اید

یوگا مخصوص بی خوابها خم شدن در حالت چهار زانو حرکت نوزاد نیمه خوشحال حرکت زانو‌ها به سمت قفسه سینه چرخش در حالت خوابیده آموزش ورزش یوگا

هوا را وارد ریه‌های خود کنید و پای راستتان را به سمت سقف بالا ببرید. در همین حالت با دست‌تان هر قسمت از پا را که برایتان راحت است بگیرید ( پشت زانو، نزدیک قوزک پا، یا اگر بدن تان انعطاف پذیری خوبی دارد، انگشت شست پا را بگیرید ). حال، بازدم داشته باشید و پا را در حالی که به آرامی به سمت سر خود حرکت می‌دهید، صاف نگاه دارید. با هر بازدم، اندکی پا را به سرتان نزدیک‌تر کنید، این حرکت کششی را به آرامی با چند دم و بازدم عمیق ادامه دهید و سپس پا‌ها را عوض کنید.

فعلا این حرکات کششی را خیلی آهسته و ملایم انجام دهید.

  1. حرکت نوزاد نیمه خوشحال

یوگا مخصوص بی خوابها خم شدن در حالت چهار زانو حرکت نوزاد نیمه خوشحال حرکت زانو‌ها به سمت قفسه سینه چرخش در حالت خوابیده آموزش ورزش یوگا

بار دیگر زانوی راست خود را بغل کنید و در قفسه سینه‌تان جمع کنید. پای راست را خم کنید تا کف پا رو به سقف قرار گیرد. مانند تصویر بالا، با دست راست کف پای‌تان را نگاه دارید و زانویتان را به سمت آرنج بیاورید. در همین حالت، به آرامی چند نفس عمیق بکشید. پاها را عوض کرده و حرکت را تکرار کنید.

  1. چرخش در حالت خوابیده

یوگا مخصوص بی خوابها خم شدن در حالت چهار زانو حرکت نوزاد نیمه خوشحال حرکت زانو‌ها به سمت قفسه سینه چرخش در حالت خوابیده آموزش ورزش یوگا

هوا را وارد ریه‌های خود کنید و زانوی راست را به سمت قفسه سینه جمع کنید. در حالی که بازدم دارید، پایتان را مانند تصویر بالا، به سمت چپ بدنتان بچرخانید. سر خود را به سمت راست برگردانید و دست‌ها را به هر دو طرف باز کنید. می‌توانید دست چپ‌تان را روی زانوی راست بگذارید. در همین حالت، به آرامی چند نفس عمیق بکشید و سپس این حرکت را با پای دیگر تکرار کنید.

  1. وضعیت جسد بی‌جان

صاف به پشت دراز بکشید. هر دو پا و دست‌ها را به سمت بیرون دراز کنید. اجازه دهید قوزک پاها به سمت بیرون قرار بگیرند و کف دست‌ها رو به بالا باشند. مدتی در همین حالت استراحت کنید. اگر عادت دارید همیشه به پشت بخوابید، راحت باشید و اجازه دهید به خواب روید.

  1. یک خواب آرام

حالا میتوانید به پهلو بچرخید و از یک استراحت شبانه خوب لذت ببرید.

5 1000
ارسال شده در 13 اسفند 1393 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
سیب سرخ

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • نوشیدن قهوه و تاثیرات آن بر بدن
  • اگر میخواهید سرطان پستان نگیرید این رژیم غذایی را رعایت کنید
  • درمان میگرن با طب هومیوپاتی امکان پذیر است؟
  • شیر خوردن ناشتا برای سلامت شما مضر است!
  • تصاویری از صندلی اهدا کننده خون
  • اهمیت تمرین وفاداری در رابطه زناشویی
  • تغییرات و دگرگونی ها طی بارداری
  • پایان زندگی و مرگ
  • محبوبترین ها

  • تزریق آمپول و عوارض مهم برای آن
  • اثرات طولانی مدت کاهش سریع وزن در مقابل کاهش وزن تدریجی
  • نشستن بیش از 8 ساعت در روز،خطر مرگ را 9.9 درصد افزایش می دهد
  • مراقبت های مهم برای سفر به کربلا
  • کم کاری کبد با این نشانه ها
  • یک ژل منحصربفرد که زخم های سوختگی را سریع خوب میکند
  • آموزش تفسیر آزمایش قند خون
  • تاثیرات منفی سریال های ماهواره ای بر شخصیت خردسالان
  • رپورتاژ

  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • مزایا و معایب لیفت صورت با نخ
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر نوروزعلی
  • کلینیک تخصصی دندانپزشکی دیبا
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x