کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک

runner

پیاده روی یکی از مفیدترین فعالیت های ورزش ها، چه برای اشخاص تازه کار  و چه برای اشخاص ماهر می باشد.پیاده روی، هم بدون خرج و مخارج است و هم آسان است. این ورزش،‌ به هیچ وسیله خاصی (به غیر از کفش مناسب) نیاز ندارد و تقریباً همه اشخاص می توانند  این ورزش را انجام دهند. در اینجا چند مورد از نکاتی را که سبب می شوند، پیاده روی مفیدتری داشته باشید، به شما معرفی می کنیم

۱ –  افزودن وزنی که در حین پیاده روی حمل می کنید

توصیه نمی کنیم که در حین پیاده روی،‌ وزنه و دمبل حمل کنید زیرا ممکن است که به شما آسیب برسانند بلکه می توانید از جلیقه های سنگین استفاده کنید. این جلیقه ها،‌ وزن رو به طور مساوی بر روی بدن، پخش می کنند و در نتیجه آسیبی به بدن نمی رسانند. بیشتر انواع این جلیقه ها، قابل تطبیق هستند یعنی می توان با وزن کم شروع کرده و به تدریج که توانایی ما افزایش پیدا کرد،‌ به مقدار وزن جلیقه اضافه کرد. توجه داشته باشید که جلیقه می بایست وزن رو نزدیک بدن نگه دارد و قابلیت تغییر وزن رو داشته باشد.

۲ –  پیاده روی رو به سطوح صاف، محدود نکنید

هر زمان که احساس کردید که پیاده روی در سطح صاف برای تان آسان شده است باید شیب سطح پیاده روی رو تغییر بدهید. اگر در محیط باز پیاده روی می کنید، مکان هایی رو انتخاب کنید که دارای شیب باشند. اگر از تردمیل استفاده می کنید، شیب اون رو تغییر بدهید و از حالت مسطح خارج کنید. حتی اگر سرعت پیاده روی رو تغییر ندهید اما شیب رو تغییر بدهید، انرژی بیشتری می سوزانید. راه رفتن در سربالایی، استخوان ها رو هم قوی تر می کند. توجه داشته باشید که با هر بالا رفتن از شیب، پایین آمدن از سراشیب رو هم داشته باشید تا تعادل و تقویت ماهیچه ها تأمین شود. اگر در اطرافتان، سراشیب و سرازیر طبیعی مثل تپه وجود ندارد از پله ها بالا و پایین بروید (به شرطی که مشکل زانو نداشته باشید).

۳ –  سرعت پیاده روی رو افزایش بدهید

یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش اثر پیاده روی، سرعت بخشیدن به پیاده روی است. فقط باید مواظب باشید که وقتی که با سرعت راه می روید، اندازه قدم ها و فاصله قدم ها رو بیشتر نکنید. اندازه هر قدم باید معمولی و حتی کمی کوچکتر از حالت عادی باشد و تمرکز خودتون رو افزایش سرعت هر قدم، قرار بدهید.آرنج ها باید با زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرند و شانه ها هم باید حالت آرامش داشته باشند و با حرکت دست ها به عقب و جلو و نگه داشتن اونها در نزدیکی بدن، تعادل خودتون رو حفظ کنید.

۴ –  افزایش تناوب به پیاده روی

منظور از افزایش تناوب در پیاده روی است که شدت پیاده روی رو به صورت متناوب، زیاد و کم کنید. این شیوه، خیلی بیشتر از پیاده روی با سرعت یکنواخت، به سوزاندن انرژی و تناسب اندام، کمک می کند. همچنین به مرور، توان شما رو برای افزایش شدت و سرعت پیاده روی افزایش می دهد. بدین منظور، می توانید، دو دقیقه پیاده روی کنید و سپس یک تا دو دقیقه، بدوید و این چرخه رو چندین مرتبه، تا جایی که توان دارید، تکرار کنید.

۵ –  در حین پیاده روی به موسیقی گوش بدهید

گرچه برخی از متخصصین ورزشی معتقدند که بهتر است که به جای گوش دادن به موسیقی در حین ورزش، تمام تمرکز رو بر روی انجام صحیح حرکات، معطوف کنیم اما تحقیقات زیادی نشان می دهند که اگر در حین ورزش به موسیقی گوش کنیم، توان ما برای انجام فعالیت ها بیشتر شده و با شدت بیشتر و به مدت طولانی تری ورزش می کنیم و خستگی رو دیرتر احساس می کنیم.

۶ –  پیاده روی نوردیک (پیاده روی به وسیله چوب دست مخصوص پیاده روی)

این شیوه پیاده روی، ۲۰٪ انرژی بیشتری نسبت به پیاده روی معمولی می سوزاند. علاوه بر این، افرادی که به پیاده روی نوردیک می پردازند، سختی و شدت پیاده روی رو کمتر احساس می کنند و در نتیجه کمتر دچار خستگی می شوند اما نکته جالب اینجاست که ضربان قلب اونها بالاتر از زمانی است که پیاده روی معمولی انجام می دهند و فیبرهای عضلانی بیشتری رو هم به فعالیت وادار می کنند. به عبارتی با یک تیر، چند نشان می زنند.

۷ –  به جای پیاده روی بر روی تردمیل، در طبیعت پیاده روی کنید

استفاده از تردمیل در زمان هایی که هوای بیرون مناسب نیست یا محیطی که در اون زندگی می کنید به قدر کافی ایمن نیست، ورزش بسیار خوبی است اما اگر امکان این رو دارید که در محیط های طبیعی و باز، پیاده روی کنید، بهتر است که تردمیل رو کنار بگذارید زیرا پیاده روی بر روی تردمیل، آسان تر از پیاده روی در طبیعت است. اگر می خواهید، انرژی بیشتری بسوزانید و تناسب اندام بهتری کسب کنید، پیاده روی در خارج از منزل و باشگاه رو جایگزین تردمیل کنید.

۸ –  از کفش های فانتزی که به جای کارایی فقط زیبایی ظاهری دارند، استفاده نکنید

به ظاهر فانتزی بعضی از کفش های ورزشی و ادعاهای کارخانجات سازنده این کفش ها توجه نکنید. بلکه کفشی رو انتخاب کنید که حقیقتاً برای پیاده روی ساخته شده باشد. این نکته بسیار مهم است و در سلامت پاها و افزایش اثر پیاده روی شما سهم بسیار مهمی دارد.

آیا شما هم برای کاهش وزن از پیاده روی استفاده می کنید؟ آیا پیاده روی بخش مهمی از ورزش روزانه شما رو تشکیل می دهد؟ روش مورد علاقه شما برای افزایش اثر پیاده روی، کدام روش است؟ تجربیات خودتون رو در بخش نظرات، با ما و سایر دوستان یکایی در میون بگذارید.

منبع : yeka.ir

ارسال شده در 14 اسفند 1393 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی