مشاوره زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی

 

9rbc_600x450

بمنظور رسیدن  به اندام دلخواه خود فقط یک راه  وجود ندارد.با خواندن دوباره   سلسله نوشتارهای الفبای مشاوره و کاهش وزن لاغر شدن طی ماههای قبل  باور خواهید کرد که  استراتژی مبارزه با وزناضافی، بسیار گوناگون و یک نوع نیست  و می‌باید بهترین و مفید ترین شیوه ها را که با وضعیت شما بیشترین مطابقت را دارد،

برگزینید. لذا قبل از آنکه وارد بحث اصلی خود بشوم مقدمتاً از شما همراهان و علاقمندان به سلامتی و تناسب اندام می‌پرسم: آیا تاکنون سعی کرده‌اید یکی از عادات مالوف و همیشگی خود را بنا به اهداف فعلی‌تان تغییر بدهید؟ اگر جواب شما مثبت است پس تصدیق خواهید نمود که تغییرات به دست آمده زیاد هم آسان نبوده است.

حال برمی‌گردم به موضوع لزوم تغییر روش زندگی و منش غذا خوردنتان که مجموعه‌ای از عادات ریز و درشت می‌باشد و تغییر هر یک از آنها (یکی بعد از دیگری) صبر و حوصله و ممارست و مداومت لازم دارد،چرا که عادات غذایی شما و روش زندگی‌تان که مجموعه‌ایست از چه می‌خورید، چقدر می‌خورید، کجا می‌روید،‌ کی‌ می‌خوابید، چقدر می‌خوابید،‌ چه زمانی را برای فعالیت و تفریح انتخاب می‌نمائید، هزار توی چنان در هم تنیده شده‌ای در مغز و سلسله اعصاب‌تان بر جای گذاشته که پاک کردن آنها و جایگزینی عادات و روش‌های مناسب‌تر علاوه بر صبر و ممارست، زمان کافی و اراده وافی نیز لازم دارد. این مقوله گرچه سخت نیست ولی برای آنهایی که دارای صبر و تحمل مداومت و ممارست نیستند و همواره به ادامه روش خود پافشاری ورزیده و آن را دنباله روی می‌نمایند دستیابی به هدفی مثل تناسب اندام و سلامتی، نیز مشکل‌تر است.

گام اول ،تعیین اهداف

در قدم اول، برای عزیزانی که می‌خواهند همراه و هم جهت باشند ،ذکر این نکته ضروری است که داشتن هدف منطقی برای کاهش هر کیلوگرم مورد نظرشان لازم است. حتما تصور می‌کنید که موضوع خیلی روشن است! من در نظر دارم این یا آن مقدار کیلوگرم اضافه وزن و چاقی خود را در مدت زمانی مشخص کاهش بدهم دیگر چه نیازی دارد که آن را بنویسم؟ یک لحظه تامل بفرمایید و زمانی را با مرور خیالات و آرزوهایتان جهت دستیابی به اندام رویایی که در نظر دارید در ذهن و اندیشه‌تان مجسم نمایید و جهت و مسیر خودتان را مشخص نمایید که نهایتا چه شکل و شمایل و تعادل و تناسبی را برای خود آرزومندید.
یا در جهت و به میزان اهداف خود تلاش نمایید و یا به قدر همت و توان خود آرزو نمایید!

در گام بعدی با در نظر گرفتن جمیع جهات از نظر امکانات و مقدورات و توانمندی‌های جسمی و فکری و میزان پایداری و پایمردی از بین اهداف رویایی خود برای شروع حرکت از وضعیت موجود که برای شما رضایت بخش نمی‌باشد ،به موقعیت مطلوب که در حال حاضر آرزوی آن را دارید، قابل دسترس‌ترین اهداف را ا برگزیده و مرقوم نمایید. یعنی با اولویت‌بندی خواسته‌ها و آرزوهای خود، بجای برگزیدن چندین کیلو کاهش وزن و چندین سانتی‌متر از سایزهای بدنتان در ماه به ۵/۱ تا ۲ کیلوگرم وزن و ۲ سانتی‌متر از محیط شکم در حوالی ناف را در نظر بگیرید .مطمئن باشید که به این اهداف بدون زحمت دست خواهید یافت و همین موفقیت به ظاهر کم، شما را به اهداف بزرگتری به صورت پله پله هدایت خواهد کرد بدون اینکه عارضه‌ای را ایجاد کند.

سنگ بزرگ علامت نزدن!

به اطرافیان دور و نزدیک خود نگاه کنید یا اقدامات احساسی و تحت تاثیر انگیزه آنی گذشته خود را که به دنبال دستیابی سریع به اندام متعادل و متناسب بودید در ذهنتان مرور کنید. چه بسا هم شما و هم اطرافیان‌تان در آغازین هفته‌های دستیابی به کاهش سریع وزن و سایزتان با افزایش فعالیت‌های سنگین و ناگهانی توام با کاهش قابل توجه حجم غذاهای مصرفی‌تان، در نیمه راه به علل مختلف از جمله عارضه ولع خوردن، از ادامه برنامه تدوینی خود باز مانده و در کوتاه زمانی حتی افزایش وزن و سایز نیز پیدا کرده‌اید! پس نباید این بار واقع‌بین‌تر باشید؟ هدف بزرگ خودتان را به اهداف کوچک‌تر تقسیم فرمایید و بصورت پلکانی برای مرحله بعدی برنامه‌ریزی کنید.

breakfast

اهداف خود را ثبت نمایید

نمونه پیشنهادی برای نوشتن اهداف کتبی قبل از آغاز اجرای برنامه کاهش وزن و سایز:
۱-چقدر می‌خواهم از وزن و شاخص توده بدنی‌ام *(BMI) راکاهش بدهم؟
۲-تا چه میزان در نظر دارم از محیط شکمم در ناحیه ناف را کاهش دهم؟
۳-برای دستیابی کافی و کامل به اهدافم چه زمانی را در نظر دارم ؟(چندین هفته تا چند ماه حتی سال)
۴-برای کاهش میزان انرژی دریافتی‌ام نسبت به زمان حال چه فعالیت‌های بدنی را تا چه مدتی و به چه میزان در نظر دارم که به طور جدی انجام دهم؟
۵- برای تعدیل و تثبیت پارامترهای مایعات بدنم با در نظر گرفتن گزارشات آزمایشات جدید و آخرین آنها،چه زمانی را در نظر دارم با رعایت محدودیت‌ها یا بهره‌گیری از توصیه‌های دارویی و اجرای رژیم‌های غذایی مناسب ادامه بدهم؟
۶-زمان دستیابی به اندام دلخواه هم که شامل کاهش … سانتی متر محیط شکم در نواحی ناف و تعدیل نسبت محیط کمر به محیط نشیمنگاه در پایین بدن (کاهش … سانتی متر از محیط بازو و ران و سینه و گردن) است را چه مدت در نظر گرفته ام؟ ۳ ماه یا۶ ماه یا….

تشخیص عوامل تاثیرگذار در نوع و شکل افزایش وزن‌ شما:

مشخصات خودتان را با فرم‌های چاقی و عوامل تاثیر‌گذار بر روند سیر آنها با مرور تقسیم‌بندی‌های به چاپ رسیده در قسمت نخست مقاله الفبای کاهش وزن مشخص فرمایید. اگر به مجلات خود دسترسی ندارید به سایت‌های ذکر شده مراجعه نموده و مطالب مندرج آنرا تحت عنوان مقاله الفبای مشاوره و کاهش وزن مطالعه فرمایید. در این نوشتارها علاوه بر جداول مندرج در قبال تعلق داشتن به این یا آن تیپ چاقی، جداولی نیز با پرسش‌های گوناگون مطرح گردیده که با پاسخ آری یا نه، افراد خودشان را ارزیابی می‌نمایند. سپس تفسیر پاسخ‌های مثبت یا منفی را در زیر هر پرسش‌نامه می‌‌توانید ملاحظه نمائید. زمانی که تعلق خودتان را به این یا آن یا چندین فرم از چاقی‌ها تطبیق نمودید، آن را یادداشت کرده و به راه‌حل‌های پیشنهادی برای هر تیپ یا نوع چاقی مراجعه نمایید و بر مبنای یافته‌ها راه حلی را برای خود برگزینید و با عزم راسخ از همین لحظه برنامه درخور توان و امکانات موجود و قابل حصول را مورد اجرا بگذارید و فرصت سوزی نفرمایید.

تغییر عادات غذایی زیان‌بار

من نمی‌دانم سرکار به کدام گروه از افراد چاق یا دارای اضافه وزن تعلق دارید و چه عادات غذایی و روش زندگی در از دست دادن تناسب اندام‌تان تاثیرگذار بوده‌اند. در اینجا بعنوان مثال گسترده‌ترین عامل چاقی و اضافه‌وزن، که ناخنک زدن و ریزه‌خواری مداوم می‌باشدو تقریبا کم و بیش در تمامی تیپ‌های چاقی اثرگذار است را با هم مرور می‌کنیم:تصور می کنیم شما از جمله‌ این گروه می‌باشید و دایماً در حال ریزه‌خوری و ناخنک زدن‌های ناخودآگاه هستید و آن را هم به حساب نمی‌آورید اکنون تصمیم گرفته اید تلاش خودرابرای تغییر این عادت دیرینه بکار بندید. در ابتدا لازم است هله هوله و خورد وخوراک و تنقلات مصرفی خود را در زمان تماشای تلویزیون محدود نمایید. همین قدم اول به ظاهر خیلی ساده و آسان به نظر می‌رسد ولی در تحقق همین قدم اول، لازم است عزم خودتان را جزم نمایید که شهامت ادامه برنامه و پایمردی و مقاومت در ادامه راه را از دست ندهید و در میانه راه انگیزه خودرا به سوی سلامتی پایدار و اندام مناسب و ماندگار از دست ندهید .

جهت کمک به خود و تشویق به ادامه برنامه آغاز شده، دفتر یادداشتی را تهیه و عملکرد روزانه خود را از بعد خورد و خوراک و میزان فعالیت‌های بدنی در آن دفتر روز به روز درج نمایید و هفته به هفته دستاوردهایی را که با اجرای برنامه‌های روزمره تعین شده، به دست آورده‌اید ، شخصا مورد ارزیابی قرار دهید. بدین ترتیب شما به خاطر ات خود مراجعه نمی‌کنید که کجا اشتباه کرده‌اید، بلکه بر طبق برنامه تدوین و تعیین شده ادامه داده‌اید. در واقع وقتی اقدامات صورت گرفته، ثبت شده باشد شما به طور عینی کلیه رفتارهای درست و غلط یا اجرا و عدم اجرای دستورالعمل‌های مشخص شده را به صورت ملموس و عینی می‌‌توانید ارزیابی نمایید و کامیابی و ناکامی‌های خودتان را مشخص سازید. انسانها معمولا به صورت خاطرات ذهنی ناکامی‌ها را به یاد می‌آورند ولی دستاوردهای مثبتی که بدون هیچ عیب و ایرادی به دست آمده را در نظر نمی‌گیرند.

در صورتی که با مراجعه به دفتر یادداشت روزانه خود تمام مسایل بطور دقیقی قابل شناسایی و ارزیابی می‌باشند. اگر به پیشنهاد سطور فوق عمل کرده و اقدامات پیشنهادی را اجرا کرده باشید، خواهید دید که چه سان با مداومت و مقاومت قسمتی از عادات غلط قبلی‌تان را ترک نموده‌اید تا عمری را با سلامتی و سرفرازی و تناسب اندام به سر ببرید. در واقع از لذت آنی صرفنظر کرده و خودتان را به حسرت دایمی گرفتار نساخته‌اید. فعلا به همین بسنده کرده در ادامه بحث با شما همراه هستیم مطمئن باشید در صورت همراهی به آنچه که اراده کرد‌ه‌اید خواهید رسید.

منبع : www.zibasho.com

5 1000
ارسال شده در 28 فروردین 1394 توسط با موضوع تغذیه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • اگر نگران سلامت سیستم عصبی خود هستید بخوانید
  • درمان مشکلات بدن با نوشیدن آب
  • کاهش شیر مادر و چاره آن
  • دانستنی هایی مهم در مورد مکمل های غذایی
  • کدو حلوایی ادویه دار در فر- مناسب برای رژیم ها
  • بی توجهی صنایع دارویی به پتانسیل ارگانیسم گیاهی در تولید داروهای بیوتکنولوژیکی
  • کاهو و یک دنیا خاصیت درمانی
  • خورد و خوراک اطفال تا سه سالگی
  • محبوبترین ها

  • دستشویی رفتن اطفال
  • کارهای مفید قبل از خوابیدن بچه
  • اختلالات سخن گفتن در اطفال
  • چاقی و اضافه وزن زیاد در سنین پایین
  • ضروری ترین مراقبت ها از اطفال در فصل تابستان
  • انواع ویتامین های داروخانه ای و اطفال
  • اپلیکیشن مخصوص خوابیدن بچه
  • روش های مفید برای مشغول کردن بچه
  • رپورتاژ

  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • دکتر شاهین بهجو جراح زیبایی و ترمیمی
  • ترک سیگار با جدیدترین روش توسط دکتر احیایی
  • عمل های زیبایی صورت و بدن از زبان دکتر امید رحمانی
  • ایمپلنت،لمینت و زیبایی دکتر نوروز علی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x