مشاوره زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان

yoga

بعضی از اشخاص از یوگا برای آرامش اعصاب و آرامش استفاده می کنند ولی حقیقت این است که یوگا علاوه بر تاثیری که در راحتی روح ما دارد، یک فعالیت ورزشی و  بدنی هم محسوب می شود. تفاوتی نمی کند که چقدر در زمینه  ورزش اطلاع داشته باشید. یوگا برای هر شخصی، چه اشخاص مبتدی و چه اشخاص حرفه ای،

مفید و قابل انجام است. اما این سؤال در ذهن خیلی از افراد وجود دارد که آیا یوگا یک ورزش هوازی به حساب می آید؟ و آیا می توان از یوگا به جای ورزش با تردمیل و الپتیکال استفاده کرد؟

ورزش هوازی به فعالیتی گفته می شود که نیاز بدن به اکسیژن و ضربان قلب رو تا حد خاصی افزایش می دهد (معمولاً ۶۰٪ تا ۷۰٪ حداکثر ضربان قلب یک فرد). از جمله ورزش های هوازی می توان به دو، دوچرخه سواری و شنا اشاره کرد. ورزش های هوازی، قلب و ریه ها رو تقویت می کنند. علاوه بر این، نسبت به بسیاری از ورزش های دیگر، انرژی بیشتری می سوزانند و برای کاهش وزن مناسب هستند.

بعضی از حرکات یوگا رو نمی توان یک ورزش واقعی به حساب آورد. اما برخی دیگر از حرکات یوگا که با سرعت و شدت بیشتری انجام می شوند، حرکت ورزشی محسوب می شوند. در بعضی از حرکات، گروهی از عضلات بزرگ بدن (مثل پاها) درگیر می شوند و در برخی دیگر از حرکات، این اتفاق نمی افتد. اگر حرکات رو به مدت طولانی تر از چند ثانیه حفظ کنیم، دیگر ورزش کاردیو به حساب نمی آیند.

برای توضیح بهتر این مطلب یک مثال می زنیم. پیاده روی یک ورزش فوق العاده ارزشمند است. اما پیاده روی تفریحی و معمولی که جزئی از زندگی روزمره ماست، گرچه عضلات بزرگ بدن رو به کار می گیرد اما با توجه به اینکه سرعت حرکت ما معمولی است، ضربان قلب رو به قدر کافی افزایش نمی دهد و در نتیجه یک ورزش کاردیوی واقعی تلقی نمی شود. تنها در صورتی که پیاده روی به قدری سریع باشد که ضربان قلب رو برای مدتی بالا نگه دارد، ورزش کاردیو خواهد بود.

یک مطالعه نشان می دهد که گرچه یوگا باعث پیشرفت قدرت، استقامت، تعادل و انعطاف پذیری بدن می شود اما اونطور که انتظار داریم انرژی نمی سوزاند. مثلا، ۵۰ دقیقه یوگای Hatha فقط به اندازه پیاده روی آرام انرژی می سوزاند. هر قدر که ورزش سخت تر باشد، ضربان قلب افزایش بیشتری پیدا می کند و انرژی بیشتری هم مصرف می کند.

بعضی از افراد از یوگای داغ برای عرق ریختن استفاده می کنند. اما باید توجه داشته باشیم که عرق کردن، مکانیسم بدن برای خنک کردن بدن است و ربطی به سخت بودن ورزش ندارد. بعضی از افراد هم به طور طبیعی بیشتر از سایرین عرق می کنند. بنابراین، گرچه یوگای داغ سخت تر از یوگای معمولی است اما این سختی به معنی سخت تر بودن حرکات یوگا نیست بلکه به دلیل گرمای محیط است و نه به دلیل اینکه حرکات چالش برانگیز بوده اند و در حد و اندازه ورزش هوازی هستند. افزایش ضربان قلب ناشی از افزایش دما دارای همان اثرات مفید ناشی از افزایش ضربان قلب به دلیل حرکات ورزشی نیست.

اما این بدین معنی نیست که یوگا بی ارزش است زیرا ورزش، چیزی فراتر از سوزاندن انرژی می باشد. در ضمن بعضی از حرکات یوگا رو می توان ورزش هوازی به حساب آورد و بستگی به این دارد که چه یوگایی انجام می دهیم. به عنوان مثال، یوگای Hatha یا Kundalini بیشتر بر روی تنفس و حرکات ملایم تمرکز دارند اما حرکات دیگری هم هستند که سریعتر بوده و بدن رو به چالش بیشتری می کشند. برای اطمینان از اینکه آیا توانسته اید به هدف هوازی خود برسید یا نه این است که از دستگاه ها اندازه گیری ضربان قلب در حین ورزش، استفاده کنید. اگر ضربان قلب به مدت ده دقیقه پشت سر هم در محدوده کاردیو (حداقل ۶۰٪) باشد، در این صورت می توان گفت که حرکات یوگایی که انجام داده اید، مشابه ورزش هوازی بوده اند. بیشتر حرکات معمولی یوگا، چنین نتیجه ای رو برای ما به دنبال نخواهند داشت اما در حرکات پیشرفته یوگا می توان به این هدف دست پیدا کرد.

این نکات رو به شما نگفتیم که شما رو نسبت به یوگا دلسرد کنیم و یا به شما بگوییم که یوگا بی فایده است. اصلاً چنین نیست. فقط خواستیم به شما یادآوری کنیم که یوگا رو با ورزش های هوازی مقایسه نکنید. این مطلب بدین معنی نیست که یوگا بی ارزش است. یوگا یک ورزش فوق العاده برای افزایش انعطاف پذیری، قدرت و تمرکز ذهن است و به بهبود تعادل و حرکات و ساختار بدن، کمک می کند. همچنین، استرس رو کاهش می دهد.

به خاطر داشته باشید که برای گرفتن بهترین نتیجه باید مجموعه متنوعی از ورزش ها رو انجام بدهیم. هیچ نوع ورزشی به تنهایی نمی تواند همه اهداف ورزشی ما رو پوشش بدهد. ما می توانیم از یوگا در کنار سایر ورزش ها کمک بگیریم.

منبع : yeka.ir

 

5 1000
ارسال شده در 28 فروردین 1394 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x