مشاوره زیبایی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی

مواد غذایی مفید برای استرس کم کردن استرس کم شدن استرس داشتن استرس زیاد خوراکی های مفید برای استرس چگونه استرس را کم کنیم

 

اگر شما هم جز آن دسته افراد هستید که استرس دارد 11 ماده غذایی را که سایت دکتر سلام به شما معرفی می کند را امتحان کنید. مواد غذایی مناسب برای کم شدن استرس

 

آواکادو با نان تست

وقتی برای آخر هفته تصمیم گرفته اید بیرون بروید حتما نان تست با آواکادو را انتخاب کنید. این مواد غذایی با چربی های سالم به قلب خدمت کرده و انرژیتان را بالا میبرند. علاوه بر این اسیدهای چرب اشباع نشده در آن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و چربی شکم را کاهش می دهد.

 

کلم کالی

این سبزی فقط هوس های زود گذر را از بین نمی برد، بلکه منبع عالی از آنتی اکسیدان و فیبر است که می تواند انرژی (میزان مولد بودن) را افزایش دهد.

 

جو با انواع توت

اثر کندسوزی جو می تواند به ایجاد ثبات در خلق و خو (و خداحافظی با گرسنگی) کمک کند، چون سرشار از ویتامین B است. و ویتامین C موجود در انواع توت برای دور کردن استرس عالیست.

 

سوشی سالمون

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های چرب مثل سالمون، اسقومری و ساردین به بهبود سلامت مغز کمک می کنند. تا جایی که ممکن است برنج قهوه ای مصرف کنید، چون کربوهیدرات های پیچیده سطح سروتونین در شما را بالا میبرند.

 

چای بابونه

یک تسکین دهنده عالی که همیشه توصیه میشود، بابونه می تواند احساس خوبی در شما ایجاد کند. فقط کافیست یک فنجان آب جوش آماده کرده و دو قاشق چایخوری سرپر بابونه خشک داخل آن بریزین و ده دقیقه صبر کنین. هر شب قبل از خواب یک فنجان چای بابونه بنوشید تا متوجه تغییرات جالبی شوید.

 

گوشت گاو

پرورش گاوهای علف خوار نه تنها به نفع کره زمین است بلکه گوشت آنها سرشار از آنتی اکسیدان بوده و هورمون های اضافی، آنتی بیوتیک و دیگر داروها به این گاوها تزریق نمی شود. داوطلبانی که در تحقیقی این گوشت را مصرف کرده بودند در سطح خونشان ، اسیدهای چرب امگا 3 افزایش و سطح التهابی این اسیدها کاهش پیدا کرده بود.

 

مارچوبه

مارچوبه سرخ کرده یا پخته فرقی نمی کند، آن را به سالادتان اضافه کرده و هر چقد که دوست دارید بخورید. این سبزی فولات زیادی داشته و مثل خیلی دیگر از سبزیجات سبز تیره روحیه را بهبود می دهد. فولات یا اسیدفولیک با جلوگیری از تشکیل بیش از حد هموسیستئین در بدن ، افسردگی را از بین می برد. هموسیستئین می تواند با تولید هورمون های سروتونین و دوپامین خلق و خو را بهبود دهد.

 

بادام هندی

انتخاب عاقلانه تنقلات خوب نه تنها پروتئین و چربی های سالم فراهم می کند، بلکه منبع خوبی هم از زینک در اختیارتان قرار می دهد. سطح پایین زینک با اضطراب و افسردگی مرتبط است. پس بادام هندی را در سالاد ریخته یا در طول روز به عنوان تنقلات مصرف کنید.

 

صدف

این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را قوی کرده و حاوی دز سالمی زینک است. زینک افزایش کورتیزول (عکس العملی که وقتی استرس زیادی دارید رخ می دهد) را مهار می کند.

 

شکلات تلخ

این شکلات رهاسازی اندورفین به مغز را افزایش می دهد. شکلات هایی را انتخاب کنید که حداقل 70 درصد کاکائو داشته باشند تا آنتی اکسیدان بیشتر آنها خلق و خوی شما را بهتر کند.

 

سالاد با برگ اسفناج

برگ اسفناج را به ناهارتان اضافه کنید. این سبزی دز مناسبی پروتئین به شما می دهد. بهتر است به جای نان، سبزی بخورید تا بعد از ظهرها کمتر احساس تنبلی و نفخ کنید.

 

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام ترجمه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع (hiDoctor.ir) مجاز می باشد.

5 1000
ارسال شده در 2 اردیبهشت 1394 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x