کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر

fitness

ما  میدانیم  که باید بلند پرواز باشیم و آرمانهای بسیاری داشته باشیم.ولی زمانی که  از اهداف ورزشی صحبت می کنیم ما باید واقع گرا باشیم و از گام های کوچک آ؛از کنیم و به  تدریج جلو برویم تا از  آسیب های جسمی و یا خسته شدن از ورزش، پرهیز کنیم. حتماً برای شما هم بارها پیش آمده است که اهداف بزرگ ورزشی برای خود در نظر  گرفته اید تا بتوانید وزن کم کنید. مثلاً تصمیم می گیرید که شش روز در هفته و هر بار یک ساعت کامل رو به ورزش سخت بپردازید. اما هنوز چند روز یا چند هفته از شروع ورزش نگذشته، اون رو رها می کنید. در چنین مواردی چه باید کرد؟

حتی وقتی که بیشترین انگیزه و پشتکار رو برای برداشتن قدم های بزرگ، داشته باشیم، باز هم باید اهداف خودمون رو از روی فکر انتخاب کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم. در غیر این صورت،‌ احتمال شکست و رها کردن ورزش، بسیار زیاد است. همیشه در ابتدای هر تصمیمی، پر از انرژی و انگیزه هستیم. ولی معمولاً این شوق اولیه تا پایان راه با ما باقی نمی ماند.

برای اینکه به چنین مشکلی برخورد نکنیم باید هدف بزرگ خودمون رو بشکنیم و به اهداف کوچکتر تقسیم کنیم. به این ترتیب هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ روحی، توان بیشتری برای ادامه راه خواهیم داشت. این روش به ما کمک می کند تا قابلیت ورزشی ما به آرامی اما با ایمنی و موفقیت بیشتری، افزایش پیدا کند.

ابتدا هدف خودتون رو روی کاغذ بنویسید. سپس این سه سؤال رو از خودتون بپرسید:

۱ –  این هدف چقدر بزرگ است؟ آیا می توان در طی سه ماه به این هدف رسید یا نیاز به زمان بیشتری است؟ اگر هدف انقدر بزرگ است که به بیش از سه ماه وقت نیاز دارد، باید اون رو بشکنید و به هدف های کوچکتری تقسیم کنید تا در نهایت شما رو به اون هدف بزرگتر برسانند. بهتر است که اهداف کوچکتر در حدی باشند که بتوان در طی دو تا شش هفته به اونها دست پیداکرد.

۲ –  زمان برای رسیدن به هدف، چقدر باید باشد؟ به عبارتی، این پرسش به شما می گوید که چند بار در هفته باید ورزش کنید تا به هدف برسید و آیا وقت و توان کافی برای این کار دارید یا ندارید. با خودتون رو راست باشید و ببینید که واقعاً چقدر می توانید برای ورزش در هفته وقت بگذارید و چقدر توان بدنی دارید. رسیدن به انعطاف و توان ورزشی مناسب، زمان می برد و هر قدر که با آرامش بیشتری این مسیر رو طی کنید، احتمال صدمات جسمی ناشی از ورزش هم در شما کمتر می شود. هیچ وقت سنگینی وزنه یا زمان ورزش رو در هفته بعد، بیشتر از ۱۰٪ افزایش ندهید. یعنی هر قدر که در این هفته وزنه زده اید یا هر مدتی که ورزش کرده اید، در هفته بعد فقط تا حداکثر ۱۰٪ بر میزان وزنه و زمان اضافه کنید.

۳ –  آیا خودتون رو در حدی می بینید که به هدف برسید؟ آیا می توانید تصویر رسیدن به اون هدف رو در ذهن خودتون مجسم کنید؟ شما باید برنامه ریزی داشته باشید که بتوانید برای رسیدن به هدف، هفته ها و ماه ها وقت بگذارید، نه اینکه با یک برنامه یک هفته ای به نتیجه برسید. آیا انقدر صبر و حوصله دارید که ماه ها وقت صرف کنید؟ اگر واقعاً می دانید که می توانید، پس اولین قدم رو بردارید. در غیر این صورت، هدف خودتون رو تغییر بدهید تا دست یافتنی تر باشد.

مثلاً فرض کنید که تصمیم گرفته اید، هر روز به باشگاه بروید. دو مشکل در رابطه با این هدف وجود دارد. اول اینکه این یک هدف مشخص و اختصاصی نیست. یعنی شما فقط تصمیم دارید که به باشگاه بروید اما مشخص نکرده اید که چه ورزش هایی انجام خواهید داد یا چقدر زمان رو صرف این کار خواهید کرد. صرف رفتن به باشگاه به این معنی نیست که شما به هدف خواهید رسید بلکه باید واقعاً به خودتان تکان بدهید. دوم اینکه این هدف یک هدف واقع گرایانه نیست. برای بسیاری از افراد، هر روز رو به باشگاه اختصاص دادن، غیر ممکن است. حتی افراد حرفه ای هم یک یا دو روز در هفته رو از رفتن به باشگاه خودداری می کنند. این مسآله حائز اهمیت زیادی است زیرا عضلات ما برای ترمیم و استراحت به یک استراحت یک روزه (یا شاید بیشتر) نیاز دارند.

پس به جای اینکه به حضور هر روزه در باشگاه فکر کنید، هدف رو بر روی حداقل ده دقیقه ورزش در هر روز قرار بدهید. مثلاً تصمیم بگیرید که حداقل ده دقیقه پیاده روی سریع داشته باشید یا حداقل ده دقیقه به دراز و نشست، شنای سوئدی و طناب زدن بپردازید. کلمه “حداقل” خیلی مهم است چون به شما یادآوری می کند که فعالیت شما نباید کمتر از ده دقیقه باشد. به مرور زمان، این مدت رو افزایش داده و کم کم به ۱۵ دقیقه، ۲۰ دقیقه و ۳۰ دقیقه می رسانیم.

فراموش نکنید که به خودتون جایزه بدهید

شاید یکی از مهمترین بخش های انتخاب یک هدف واقع گرایانه این باشد که برای خودتون جایزه تعیین کنید (حتی اگر هدف، یک هدف کوچک باشد). این جایزه می تواند، خرید یک کتاب باشد که مدت هاست تصمیم خرید اون رو دارید و یا حتی یک حمام آرامشبخش و یا خرید یک جفت کفش ورزشی.

همچنین، از اینکه هدف بزرگ خودتون رو بشکنید و به اهداف کوچکتر تبدیل کنید، هراس نداشته باشید. به یاد داشته باشید که کلید موفقیت در این است که واقعیت ها رو ببینید تا بتوانید به تدریج پیش بروید و در نهایت به موفقیتی که در ذهن دارید، برسید. پس از همین حالا، اهداف و برنامه های خودتون رو نوشته و اولین قدم رو بر دارید.

منبع : yeka.ir

ارسال شده در 7 اردیبهشت 1394 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی