مشاوره زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه

مقدار مناسب قهوه مقدار مجاز قهوه مضرات قهوه مصرف روزانه قهوه قهوه فوری قهوه دم کرده فواید قهوه

قهوه برای سلامتی انسان  خوب است ولی مثل هر خوراک دیگر، باید در نوشیدن قهوه هم زیاده روی نکرد. بسیاری از طرفداران قهوه، نمی دانند که جه مقدار باید قهوه بنوشند تا ضرر نکند  . آیا شما از مقدار صحیح فنجان های مجاز قهوه، اطلاعی دارید؟

تحقیقات نشان می دهند که محدوده سالم برای مصرف قهوه در افراد بزرگسال در حدود چهار فنجان در روز و حتی در مواردی کمتر از این مقدار است.  خانم های باردار فقط مجاز به مصرف نصف این میزان می باشند. همچنین، اگر علاوه بر قهوه از سایر منابع غذایی کافئین مثل شکلات تیره یا نوشابه های انرژی زا، استفاده می کنید، باید میزان مصرف رو به کمتر از چهار فنجان در روز برسانید.

یک فنجان متوسط قهوه دم کرده، بین ۹۵ تا ۲۰۰ میلی گرم، کافئین دارد. این در حالیست که یک فنجان متوسط قهوه فوری، تنها بین ۲۷ تا ۱۷۳ میلی گرم کافئین دارد. اگر مصرف کافئین از حدی فراتر رود، می تواند به سلامتی ما لطمه بزند. مثلا، اگر در نزدیکی زمان خواب، ۱۰۰ میلی گرم کافئین مصرف کنیم، ممکن است که از زمان خواب ما، کاسته شود. مصرف بیش از این مقدار و به صورت یکجا یا در یک بازه زمانی کوتاه، اضطراب رو به ویژه در بیماران مبتلا به مشکلات روانی، افزایش می دهد.

همچنین، اگر عادت به دریافت کافئین زیاد نداشته باشید، باز هم مصرف مقادیر زیاد کافئین برای تان دردسر ساز می شود و فرقی هم نمی کند که فرد سالمی باشید و یا نباشید. افرادی که به خوردن کافئین زیاد عادت ندارند، در اثر مصرف ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی گرم کافئین در روز، ممکن است که دچار نامنظم بودن ضربان قلب شوند. مصرف ۲۵۰ میلی گرم کافئین به صورت مکرر با فاصله زمانی چهار ساعته می تواند به افزایش فشار خون منجر شود که این بالا رفتن فشار خون تا ۹ الی ۱۲ ساعت بعد از مصرف هم همچنان تداوم خواهد داشت. سایر عوارض جانبی زیاده روی در مصرف کافئین عبارتند از: رشد ناکافی جنین و آسیب سیستم عصبی مرکزی.

گرچه مصرف بیش از حد کافئین با مخاطراتی همراه است اما این بدین معنی نیست که باید مصرف قهوه رو به کلی قطع کنیم. نوشیدن قهوه در مقادیر متعادل نه تنها مضر نیست بلکه مفید هم می باشد. قهوه منبع بسیار خوب آنتی اکسیدان ها می باشد. این ترکیبات، با سموم بدن که در تولید سرطان نقش دارند، مبارزه می کنند. پس قهوه رو ترک نکنید بلکه مقدار مصرف رو به روزانه کمتر از چهار فنجان، محدود کنید.

منبع : yeka.ir

5 1000
ارسال شده در 10 خرداد 1394 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x