دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت

Stay-Healthy-while-traveling-500x280

چگونه و با چه ترفندها و راههای طبیعی می توانیم سالم تر بمانیم و از سلامتی مان لذت ببریم؟

یکی از بی‌ادعاترین سبزیجات موجود که سرشار از ویتامین A است و خطر سرطان سینه و سرطان ریه را کاهش می‌دهد. در این روزهای خوب خودتان را از مصرف  هویج  و آب هویج محروم نگذارید.

بفرمایید هات‌چاکلت
شکلات داغ یا همان هات‌چاکلت برای سلامتی بسیار مفید است به شرطی که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. چون علاوه بر رساندن پروتئین زیاد به بدن حاوی کالری و چربی زیادی است که اگر حواستان نباشد چاقتان می‌کند.

بفرمایید چای سبز
یک دلیل ویژه برای محبوبیت  چای سبز  وجود دارد: این نوشیدنی فاقد کالری است و در عین حال سرشار از آنتی‌اکسیدان است. بنابراین توصیه می‌کنیم که این چای را وارد برنامه‌ی روزانه‌تان بکنید.

آب زغال‌اخته
اگر فشارخونتان بالا رفته است بهتر است بدانید که  آب زغال‌اخته  به کنترل فشارخون کمک زیادی می‌کند.

بفرمایید چای نعنایی
نوشیدن چای نعنایی بعد از غذا مشکلات گوارشی را از شما دور خواهد کرد. این سبزی معطر آرام‌بخش حاوی ترکیبی به نام مانتول است که برای تسکین گلودرد نیز بسیار موثر است.

بفرمایید بروکلی
بروکلی  منبع فوق‌العاده  ویتامین C  و سرشار از فیبرهای غذایی است که برای تضمین سلامتی بدنتان لازم و ضروری‌اند.

بفرمایید آووکادو
آووکادو  چرب است اما چربی آن جزو انواع سالم و مورد نیاز بدن است. این میوه باعث کاهش خطر بروز سکته‌ی مغز و بیماری‌های قلبی می‌شود و علاوه بر آن به کاهش کلسترول بد خون کمک زیادی می‌کند.

بفرمایید سیر
سیر  که به‌عنوان طعم‌دهنده‌ی غذاها استفاده می‌شود منبع فوق‌العاده‌ی منگنز و ویتامین C محسوب می‌شود. این ماده‌ی غذایی مفید ضدچربی و فشارخون و همچنین ضدسرطان است.

بفرمایید سیب
خوردن روزانه یک عدد سیب  به کاهش کلسترول و پیشگیری از ابتلا به سرطان کولون کمک می‌کند. سیب همچنین خطر ابتلا به آسم را نیز کاهش می‌دهد.

بفرمایید موز
مصرف  موز  قبل از ورزش باعث افزایش انرژی‌تان خواهد شد. این میوه‌ی مفید منبع خوب پتاسیم بوده و برای هضم غذا مفید است.

بفرمایید بذر کتان
بذر کتان  علاوه بر اینکه منبع خوب آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود.

مواد مغذی موجود در بادام باعث تحریک فعالیت مغزی شده و خطر بروز سکته‌ی قلبی را کاهش می‌دهد. بادام برای استخوان‌ها و دندان‌هایتان بسیار مفید است به خاطر اینکه یکی از منابع خوب کلسیم محسوب می‌شود

بفرمایید سیب‌زمینی شیرین
سیب‌زمینی شیرین  در مقایسه با سیب‌زمینی معمولی قند بیشتری دارد. این سبزی نه‌تنها منبع فوق‌العاده‌ی ویتامین A است بلکه میزان بالایی فیبر و پتاسیم را نیز وارد بدن می‌کند.

بفرمایید برنج قهوه‌ای
برنج قهوه‌ای  مغذی‌تر از برنج سفید است. این ماده‌ی غذایی همچنین سرشار از سلنیوم و منگنز می‌باشد که برای سلامتی لازم و ضروری هستند.

بفرمایید کلم کیل
کلم کیل  یک ماده‌ی غذایی فوق‌العاده برای کنترل میزان قند خون است و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. این ماده‌ی غذایی یکی از منابع غذایی کلسیم بوده و برای بهبود سلامت استخوان‌ها مفید است.

بفرمایید ماهی آزاد
ماهی آزاد  منبع خوب و فوق‌العاده‌ی ویتامین B12، ویتامین D و سلنیوم است. این ماده‌ی غذایی منبع خوب نیاسین، اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین‌ها، فسفر و ویتامین B6 است.

بفرمایید مغزها
مغزها خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد. از آنجایی که میزان کالری و چربی این مواد غذایی بالا است. این  مغزهای روغنی  (آجیل‌ها) حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که برای سلامتی مفید است.

بفرمایید کدوحلوایی
کدوحلوایی  یکی از سبزیجات کم‌کالری و سرشار از فیبرها، پتاسیم و ویتامین C بوده و برای سلامتی قلب نازنینتان فوق‌العاده است.

بفرمایید بادام
یک آیتم جداگانه به بادام اختصاص داده‌ایم تا اهمیت آن برایتان مشخص شود.  بادام  نه‌تنها خوشمزه است بلکه یک ماده‌ی غذایی مغذی محسوب می‌شود. مواد مغذی موجود در بادام باعث تحریک فعالیت مغزی شده و خطر بروز سکته‌ی قلبی را کاهش می‌دهد. بادام برای استخوان‌ها و دندان‌هایتان بسیار مفید است به خاطر اینکه یکی از منابع خوب کلسیم محسوب می‌شود.

بفرمایید نان گندم کامل
نان تهیه‌شده از گندم کامل به کنترل وزن کمک زیادی می‌کند. این نوع نان حاوی میزان زیادی فیبر است به دستگاه گوارش کمک و قند خون را کنترل می‌کند.

روزانه یک عدد سیب به کاهش کلسترول و پیشگیری از ابتلا به سرطان کولون کمک می‌کند. سیب همچنین خطر ابتلا به آسم را نیز کاهش می‌دهد

بفرمایید شیر کم‌چرب
نوشیدن  شیر کم‌چرب  به کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. این شیر همچنین حاوی ویتامین D است که برای سلامتی استخوان‌ها لازم و ضروری است.

بفرمایید اسفناج
اسفناج  ارزش غذایی بالایی دارد و باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان شده و وضعیت سلامتی استخوان‌ها را ارتقا می‌دهد.

بفرمایید عسل
مخلوط کردن  عسل  با آب و آب لیموترش به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند. این نوشیدنی همچنین منبع خوب ویتامین C، کلسیم و آهن است.

بفرمایید میوه‌های ریز
میوه‌های ریز  مانند انواع توت‌ها، تمشک، توت‌فرنگی، بلوبری و غیره منبع خوب فیبر هستند و به کنترل اشتها و وزن کمک زیادی می‌کنند.

بفرمایید روغن‌زیتون
روغن‌زیتون  برای مقابله با سرطان و بیماری‌های قلبی مفید است چون باعث کنترل کلسترول خون می‌شود.

بفرمایید چغندر
چغندر  سرشار از ویتامین C و فیبر است. این سبزی مفید همچنین حاوی مواد معدنی مفیدی مانند پتاسیم و منگنز است.

بفرمایید ماهی
ماهی منبع فوق‌العاده‌ی پروتئین‌ها و ویتامین‌ها است. مصرف ماهی شما را از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی، افسردگی و آرتریت محافظت می‌کند.

صبحانه‌ی سالم
صبحانه‌ی سالم  حاوی پروتئین‌ها مانند تخم‌مرغ و غیره باشد که برای سلامتی مفید هستند.

سلامتی از آن آن‌هایی است که سحرخیزند
افرادی که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند فعال‌تر، شاداب‌تر و با افکار مثبت‌تری هستند. پس سحرخیز باشید تا کامروا شوید.

حرکات کششی انجام دهید
انجام حرکات کششی علاوه بر افزایش انعطاف‌پذیری بدن به کاهش مشکلاتی مانند گرفتگی عضلانی و دردهای بدنی کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید با انجام این حرکات ساده سلامتی‌تان را ارتقا دهید.

آب بنوشید
آب به مرطوب و سالم ماندن بدن کمک می‌کند.  تأمین آب  می‌تواند در بهبود عملکرد کلیه‌ها تأثیر داشته و خطر بروز عفونت‌های ادراری را کاهش دهد.

پله‌ها را در پیش بگیرید
یکی از ساده‌ترین روش‌های کالری‌سوزی استفاده از پله‌ها به‌جای آسانسور و پله‌برقی است. اگر مشکل زانو ندارید در مترو به‌جای پله‌برقی راه‌پله‌ها را در پیش بگیرید.

بدوید
یک دوی صبحگاهی یا عصرگاهی برای حفظ تناسب‌اندام و آرامش روح و روان موثر است. توصیه می‌کنیم روزانه بین 5 تا 10 دقیقه بدوید.

8 ساعت بخوابید
شاید هنوز هم به میزان کافی گفته نشده است که خواب یعنی سلامتی! علاوه بر این  خواب  کافی باعث کاهش روند پیری می‌شود. پس هر شب 8 ساعت بخوابید.

ماشینتان را دورتر از اداره پارک کنید
ماشینتان را با فاصله از محل کار یا تحصیلتان پارک کنید و بقیه مسیر را پیاده بروید. این کار باعث کالری سوزی و تقویت بدن می‌شود.

طناب بزنید
یکی از بهترین ورزش‌ها که باعث بهبود سلامت دستگاه قلب و عروق می‌شود طناب زدن است. این کار ساده به تناسب‌اندامتان کمک زیادی می‌کند. توصیه می‌کنیم روزانه 15 دقیقه طناب بزنید تا بیماری‌های قلبی عروقی از شما دور بماند.

فاطمه مهدی پور
5 1000
ارسال شده در 10 خرداد 1394 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • بروز بیماریهای قلبی و افزایش فشار خون با مصرف زیاد نمک
  • تنفر از صدای خویشتن
  • چه سگی مناسب کودکان است؟
  • مضرات فلفل برای سلامت انسان
  • هر انچه باید درباره کاهش چربی بازوها بدانید
  • رایج ترین خطاها در زندگی زوجین
  • کلاژن چه تاثیری بر پوست، مو و استخوان افراد دارد؟
  • دانستنی هایی در رابطه با هولتر فشار خون
  • محبوبترین ها

  • بر اساس افتادن دندان بیماری های قلب پیش بینی می شود
  • فشار خونتان را کنترل کنید
  • مقابله با افزایش کلسترول در بدن
  • آیا از علت سکته ی قلبی با خبر هستید؟
  • خواب نامناسب مثل سیگار کشیدن مضر است
  • نارسایی دریچه آئورت چه خطراتی را به همراه دارد؟
  • 7 ماده غذایی که منجر به بسته شدن رگ های قلب می شوند
  • مراقبت و نگهداری بیشتر از قلب
  • رپورتاژ

  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • لیفت صورت با نخ روشی نوین برای جوانسازی پوست
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • دکتر ترنگ آقابیگی جراح- دندانپزشک
  • ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی در کلینیک رویال
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی