دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی

6498992

اگر مایلید کم خوابی تان را درمان کنید بهتر است این راهکارهای مفید را امتحان کنید چون بسیار نتیجه بخش هستند.

اگر نمی‌توانید یک رژیم غذایی را ادامه دهید، شاید دلیلش کمبود اراده نباشد بلکه کمبود خواب داشته باشید.

تحقیقات اخیری که نتایج آن در مجله Health Psychology درج‌شده است بیان می‌دارد که اختلالات خواب بیش از آنکه شمارا خسته و کسل نشان دهد، شما را گرسنه نیز می‌سازد؛ و این مسئله می‌تواند یکی از علل پرخوری در بزرگ‌سالان و کودکان باشد.

محققان در این بررسی دانشگاهی دریافته‌اند که پس از یک‌شب با خواب بد، هورمون‌هایی که اشتها را کنترل می‌کنند با مشکل مواجه شده، استرس احساسی بالاتر رفته و افراد برای برطرف کردن کمبود انرژی خود به سراغ خوراکی‌ها و دریافت انرژی می‌روند. علاوه بر آن افرادی که خواب خوبی ندارند، قلبشان نیز به‌درستی عمل نمی‌کند و ضربان قلب خوبی ندارند. در تحقیقات دیگری که جزئیات آن در کتاب Zero Belly Diet ذکرشده است، دانشمندان دریافتند که خواب ضعیف می‌تواند روند کاهش وزن را تا 55 درصد تضعیف کند.

اگر خواب برایتان یک مسئله شده است، اجازه ندهید که خوراکی‌ها به جنگ شما بیایند. برخی از خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها مانند کافئین می‌توانند خواب شما را از بین برده و برخی دیگر قادرند روند خواب شما را تسریع کنند.

راز شماره هشت: استفاده از تریپتوفان

به‌جای آنکه شب‌ها گوسفندها را بشمارید، گوشت بره یا بوقلمون بخورید. تریپتوفان، یک آمینواسید است که در اکثر گوشت‌ها یافت می‌شود. تحقیقات نشان داده است این ماده می‌تواند خواب خوب را سبب شود. تحقیقات اخیر بر روی افراد بی‌خواب نشان داده است که یک‌چهارم گرم از این ماده (مقداری که در یک‌تکه مرغ یا 3 اونس گوشت بوقلمون یافت می‌شود) می‌تواند خواب عمیقی را برایتان به ارمغان بیاورد و این مسئله نیز به‌راحتی به لاغر شدن شما کمک خواهد کرد.

راز شماره هفت: زمان کار آشپزخانه

بنا بر بررسی‌ها اگر زمان کار آشپزخانه مشخص باشد و سر شب تعطیل شود، می‌تواند به شما کمک کند. این کار علاوه بر آنکه سبب می‌شود تا بتوانید راحت‌تر بخوابید، از افزایش وزن شما نیز جلوگیری می‌کند.

راز شماره شش: نعنا

برخی از اسانس‌ها باعث ترشح بزاق دهان می‌شوند و برخی دیگر نیز می‌توانند اشتهای شما را محدود کنند. تحقیقات نشان داده است که افرادی که هر دو ساعت یک‌بار اسانس نعنا استنشاق می‌کردند حدوداً در یک ماه 5 پوند وزنشان کاهش یافت. موز، سیب سبز و وانیل نیز اثرات مشابهی داشتند. می‌توانید پیش از خواب شمعی با اسانس نعنا روشن کنید یا چند قطره اسانس آن را روی بالشت خود بریزید.

راز شماره پنج: هوای سرد

تحقیقات بسیاری نشان داده است که خوابیدن در مکان‌های خنک به ما کمک خواهد کرد تا در خواب بتوانیم به جنگ چربی‌های شکمی برویم. هرقدر هوا خنک‌تر باشد تأثیر آن بر روی کاهش وزن بیشتر خواهد بود. قرار گرفتن در هوای سرد سبب می‌شود تا بدن برای حفظ دمای خود شروع به سوزاندن چربی کند.

راز شماره چهار: میان وعده‌های مناسب

تحقیقات انجام شد در دانشگاه مرکزی فلوریدا نشان داده است آن دسته از مردانی که در بعدازظهر از میان وعده‌های مناسب و حاوی پروتئین استفاده می‌کنند، در صبح روز بعد متابولیسم فعال‌تری دارند. می‌توانید مقداری پروتئین گیاهی را با میوه‌های چربی سوز ادغام کنید.

راز شماره سه: رنگ آبی

رنگ‌های قرمز و زرد سبب می‌شود تا بیشتر احساس گرسنگی کنیم. تحقیقات نشان داده است افراد در اتاق‌هایی که زرد یا قرمز هستند، اشتهای بیشتری داشته اما در اتاق‌های آبی اشتهایشان کمتر می‌شود. بنابراین بهتر است اتاق‌خواب خود را با رنگ‌های آبی تزئین کنید.

راز شماره دو: عدم استفاده از چراغ‌خواب

قرار گرفتن در معرض نور در شب نه‌تنها خواب شما را با اختلال مواجه می‌سازد بلکه بنا بر تحقیقات انجام‌شده می‌تواند باعث افزایش وزن نیز بشود. این مسئله نیز ریشه در ترشح هورمون‌ها در بدن دارد که با قرار گرفتن در معرض نور فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

راز شماره یک: دوری از تکنولوژی

هرقدر بیشتر از وسایل الکترونیکی در اتاق‌خواب خود استفاده کنیم به همان میزان نیز بیشتر چاق می‌شویم. معمولاً کودکانی که تا دیروقت تلویزیون تماشا می‌کنند و یا با کامپیوتر بازی می‌کنند، خواب کمتری داشته و کمتر استراحت می‌کنند و غالباً سبک زندگی خوبی ندارند.

سایت نیکو

 

5 1000
ارسال شده در 18 خرداد 1394 توسط با موضوع عمومی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی