مشاوره زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی

 

Healthier-fats-elmevarzesh

کلسترول در غذا تنها اثر کمی بر روی کلسترول LDL شما دارد. مخصوصاً زمانی که با افزایش خیلی بیشتری که توسط چربی های ترانس و اشباع شده در غذاها مقایسه می شود.به جای حذف کردن تمام چربی هایی که می خورید، سعی کنید چربی های دارای حلقه های اشباع نشده چندتایی و یک تایی انتخاب کنید و مقدار چربی های ترانس و اشباع شده نا سالم را در غذایتان محدود کنید.

همه  چربی ها بد نیستند ، بلکه چربی ها حتی یک بخش ضروری از خوراک سالم را تشکیل می دهند و بسیار خوب است که مقدار مشخصی از چربی های سالم را مصرف کنید .در این مطلب شما به تفاوت چربی ها و کلسترول پی خواهید برد.

چربی های سالم

چربی های سالم عبارتند از: چربی های اشباع نشده ی (منو و پلی ) ، امگا ۳ و امگا ۶ . این چربی ها نه تنها موجب کاهش کلسترول بد “LDL”  در خون شما، بلکه باعث افزایش کلسترول خوب “HDL”هم می شوند . این چربی های سالم به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی هم کمک می کنند.  مانند روغن زیتون؛ روغن بادام و انواع روغن گیاهی.

 

 
چربی های ناسالم

چربی های ناسالم عبارتند از چربی های اشباع شده و مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده منجر به ساخت مواد چربی می شود که پلاک نامیده می شود، این پلاگ ها هستند که در داخل رگ های خونی جمع می شود و یکی از علل عمده بیماری قلبی را منجر می گردند .این چربی ها می توانند کلسترول بد را در خون افزایش دهند که منجر به تشکیل پلاک بیشتر در عروق خونی می شود . کاهش چربی اشباع شده در رژیم غذایی به کاهش کلسترول LDL کمک خواهد کرد .
مواد غذایی که دارای مقادیر زیادی از چربی های اشباع شده هستند عبارتند از: پنیر های پر چربی، محصولات لبنی پر چربی، خامه، پوست مرغ، چربی در گوشت، گوشت فرآوری شده مانند سوسیس، همبرگر و گوشت گاو خشک شده، شیرینی، غذاهای چرب و سرخ شده ، کیک و بیسکویت بسته بندی شده.

 

 

 

 نکته قلب سالم

تنها یک فنجان کوچک کاپوچینو صبح با شیر پر چرب می تواند تقریبا” یک سوم حداکثر مصرف روزانه چربی های اشباع شده را فراهم آورد. در طول یک سال این مقدار به بیش از یک کیلو چربی اشباع شده می رسد. با تعویض با یک فنجان کاپوچینوی بدون شیر تقریبا” تمام چربی های اشباع شده را از رژیم غذایتان از بین ببرید.

5 1000
ارسال شده در 19 آبان 1392 توسط با موضوع تغذیه
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x