مشاوره زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

Sunset over mosque minaret in Cairo Egypt

 کلید شادی داشتن سلامتی است، و آنچه ما می خوریم بر سلامتی تاصیر مستقیمی دارد. اسلام مسلمانان را تشویق می کند تا به فکر سلامتی خود باشند. حضرت محمد (ص) گفت: قبل از بیماری به فکر سلامتی خود باشید. او همچنین مسلمانان را تشویق  میکند تا سبک زندگی سالمی داشته باشند که این سبک زندگی سالم   شامل  رژیم غذایی متعادل، ورزش روح و جسم منظم و تعادل بین نیازهای مادی و معنوی است.ماه رمضان یک فرصت عالی برای تمرکز دوباره  است

هیچ لزومی ندارد  که برنامه غذایی ما در ماه رمضان، تفاوت چشمگیری با روزهای ماه های غیر رمضان داشته باشد. کافیست که همه گروه های اصلی غذایی رو در برنامه خود جای دهیم.

خوردن کربوهیدرات های پیچیده به ما کمک می کند تا ساعات طولانی تری رو سیر بمانیم و احساس گرسنگی دیرتر به سراغ ما بیاید. کربوهیدرات پیچیده در مواد غذایی مثل: جو، گندم، جو دو سر، ارزن، سمولینا، حبوبات، آرد گندم کامل و برنج باسماتی، یافت می شود. مواد غذایی غنی از فیبر، به دلیل هضم طولانی مدتی که دارند، گرسنگی رو به تعویق می اندازند. از جمله این مواد غذایی می توان به سبوس، نان های تهیه شده از آرد گندم سبوس دار، دانه غلات، سیب زمینی همراه با پوست، سبزیجاتی مثل لوبیا سبز، تقریباً تمام میوه ها مثل زردآلو، آلو و انجیر، اشاره کرد.

وعده سحر باید متشکل از مواد غذایی دیرهضم باشد. یعنی باید از پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و سبوس دار و چربی های سالم استفاده کنید. این گروه های غذایی، معده رو دیر تخلیه کرده و انرژی رو به تدریج وارد جریان خون می کنند. پس در طول مدت روزه، انرژی ما حفظ می شود و گرسنگی به تعویق می افتد.

خوردن میوه در وعده سحر به تأمین ویتامین ها و فیبر مورد نیاز بدن،‌ کمک می کند. در ضمن فراموش نکنید که حتماً آب کافی بنوشید.

بهتراست که افطار رو با نوشیدن آب شروع کنیم تا هم آبرسانی به موقع و کافی به بدن صورت بگیرد و هم از پرخوری بی دلیل در دقایق بعد، جلوگیری شود. خرما گزینه بسیار مناسبی برای وعده افطار است که اکثر ما از اون برای باز کردن روزه خود، استفاده می کنیم. اهمیت خرما در انرژی و مواد مغذی ارزشمند اون نهفته است.

اگر در خوردن وعده افطار زیاده روی کنیم، مسلماً نه تنها وزن کم نمی کنیم بلکه در پایان ماه رمضان متوجه اضافه وزن خود نسبت به قبل از این ماه،‌ خواهیم شد. همونطور که تا لحظه افطار،‌ خوایشتن دار بودید و انضباط خاصی رو رعایت می کردید، باید همین نظم رو در ساعاتی هم که مجاز به خوردن و نوشیدن هستید، حفظ کنید. پیام اصلی رمضان، خویشتن داری و مبارزه با نفس است. ما نباید این پیام رو در ساعات بین افطار و سحری روز بعد، به فراموشی بسپاریم.

food

چه مواد غذایی برای ماه رمضان مناسب نیستند؟

دقت کنید که مصرف غذاهای فراوری شده و کارخانه ای که حاوی کربوهیدرات های تصفیه شده (مثل شکر و آرد سفید) هستند رو کاهش بدهید زیرا این خوراکی ها باعث می شوند که خیلی زود،‌ مجدداً و به شدت گرسنه شوید.

تا جایی که می توانید، از نوشیدنی های حاوی کافئین مثل چای،‌ قهوه و کولا، پرهیز کنید یا مصرف اونها رو به حداقل برسانید. زیرا کافئین موجود در این نوشیدنی ها، خاصیت مدر داشته و باعث می شوند که آب بدن، خیلی سریع تر از حالت عادی از طریق ادرار از بدن دفع شده و بدن دچار کم آبی شود.

از خوردن غذاهایی که به شدت سرخ شده اند، اجتناب کنید. سرخ کردن و مصرف روغن زیاد به هیچ وجه در هیچ زمان و به خصوص در ماه رمضان، توصیه نمی شود. روش های صحیح پخت غذا در ماه رمضان که معده برای ساعات طولانی خالی بوده و اندام های بدن در حال بازسازی، ترمیم و استراحت هستند، اهمیت زیادی پیدا می کنند. آب پز کردن، بخار پز کردن، پختن و گریل کردن مواد غذایی نسبت به سرخ کردن اونها در اولویت قرار داشته و سالم ترند. در ضمن، اگر باید غذا رو حتماً سرخ کنید، به جای روغن از اسپری های روغن استفاده کنید.

مراقب اتساع گاز مونو اکسید کربن در حین آشپزی باشید. این گاز نه رنگ دارد و نه بود و استفاده از دیگ های بزرگ و اجاق برای تهیه غذا برای جمعیت زیادی از افراد، در مواردی به تولید این گاز منجر می شود. اگر باید جمعیت زیادی رو غذا بدهید، سعی کنید که از دیگ ها و ظروف کوچکتر در پخت استفاده نموده و از قرار دادن فویل در محل اطراف شعله، پرهیز کنید.

منبع : yeka.ir

5 1000
ارسال شده در 4 تیر 1394 توسط با موضوع تغذیه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x