نشانه کم آبی بدن کم آبی درماه رمضان درمان طبیعی کم آبی بدن در ماه رمضان حذف سحری بدن و آب بازکردن افطار احساس تشنگی

شاید فکر  کنید بدن انسان زمانی که روزه می گیرد کم آب نمی شود یا این که کم آبی به علت  روزه گرفتن، با خوردن چند لیوان چای و آب،  از بین می رود ولی این طور نیست. در  حقیقت ضعفی که شما در زمان روزه داری احساس می کنید، بیش از آن که به دلیل گرسنگی باشد،  ومنشاء آن تشنگی است .اگر در ماه رمضان روزه می گیرید، نگران کم آبی نباشید، ما راهکارهایی طبیعی و ساده برای حل این مشکل داریم…

بدن و آب

۶۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل می دهد که برای گردش خون لازم است. بدن انسان به صورت طبیعی روزانه به ۲/۵ لیتر آب نیاز دارد و بی آبی را به مدت سه روز تا یک هفته تحمل می کند.
آب بدن از طریق مواد غذایی، نوشیدنی ها و فعالیت های سلولی تامین می شود و بخشی از آن، از طریق تنفس، تعریق و ادرار از دست می رود.

نشانه ی کم آبی بدن چیست؟

یکی از مهم ترین راه های حفظ سلامتی، تامین آب مورد نیاز بدن است. زمانی که یکی از نشانه های زیر را در خود احساس کردید، دچار کم آبی شده اید و باید به فکر حلّ مشکل کم آبی در بدن تان باشید: سردردهای بی دلیل، تیرگی رنگ ادرار، خستگی و بی حالی، خشکی دهان و پوست، اشتهای زیاد، گرمازدگی و…

درمان طبیعی کم آبی بدن در ماه رمضان

مسلماً در ماه رمضان به علّت فرصت کمی که برای رساندن آب به بدن دارید، دچار مشکل کم آبی خواهید شد. ما برای رفع این مشکل توصیه هایی عملی به شما داریم:

نشانه کم آبی بدن کم آبی درماه رمضان درمان طبیعی کم آبی بدن در ماه رمضان حذف سحری بدن و آب بازکردن افطار احساس تشنگی   نشانه کم آبی بدن کم آبی درماه رمضان درمان طبیعی کم آبی بدن در ماه رمضان حذف سحری بدن و آب بازکردن افطار احساس تشنگی

۱-    بازکردن افطار

شما باید روزه تان را با یک لیوان آب ولرم باز کنید. فراموش نکنید که آب سرد یا گرم سیستم گوارشی شما را تضعیف می کند. پس از آب ولرم، شیر گرم همراه با عسل، هندوانه، انگور، سوپ و شربت خاکشیر و تخم شربتی نیز به جبران کم آبی بدن تان کمک می کنند.

۲-    میان وعده ها

پس از افطار، به مقدار زیاد میوه مصرف کنید. میزان ماندگاری آب موجود در میوه ها در بدن بیشتر است. از خوردن میان وعده های شور نیز بپرهیزید زیرا باعث تشنگی شما می شوند.

۳-    شام

اگر عادت دارید بعد از افطار، شام بخورید، بین این دو وعده حداقل یک ساعت فاصله بیندازید و موقع صرف شام از خوردن غذاهای چرب بپرهیزید.
غذاهای چرب اگرچه انرژی شما را افزایش می دهند، باعث تشنگی شما در طول روز می گردند. بنابراین شامی سبک حاوی مواد پروتئین دار مانند مرغ، ماهی، گوشت، لبنیات و به ویژه ماست بخورید.
از نوشیدنی های گازدار نیز دوری کنید زیرا با وجود این که بخشی از آب مورد نیاز بدن را تامین می کنند، بخش قابل توجهی از آب را از طریق ادرار از بدن خارج می کنند.

۴-    سحری

در هیچ صورتی خوردن سحری را حذف نکنید. حذف سحری باعث افت فشار خون شما می گردد. همراه با غذا، سبزیجات بخورید و مواد قندی مصرف نکنید.
مواد قندی و کربوهیدرات ها، علاوه بر این که باعث احساس تشنگی می شوند، غذا را زودتر هضم کرده و ایجاد احساس گرسنگی می کنند. پس خوردن موادی چون خرما، عسل، مویز و… را به بعد از افطار موکول کنید.

توصیه ی پایانی این که اگر مایل به ورزش کردن در ماه رمضان هستید، آرام پیاده روی کنید زیرا ورزش های سنگینی که بعد از افطار می کنید، باعث تشنگی شما و افزایش نیازتان به غذا می گردد. در نتیجه دچار افزایش وزن خواهید شد.

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 6 تیر 1394 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • چگونه بطور طبیعی مو های ضخیم تری داشته باشیم
  • دانستنی های مهم راجع به مسافرت با هواپیما
  • این رژیم غذایی می تواند افسردگی شما را تا حد زیادی درمان کند
  • اسید فولیک را به جا مصرف کنید
  • نکاتی مهم در رابطه با ابراز علاقه به همسر
  • برای تقویت حافظه چیکار کنیم؟
  • فریز کردن دانه های روغنی ممنوع
  • رژیم 21 روزه لاغری لاغرشو – روز ششم
  • محبوبترین ها

  • پوست سالم با خوردن این میوه ها
  • تاثیرات عمل جراحی بای پس معده بر نوزاد
  • بشقاب رنگی بخت برنده شما برای کاهش وزن و لاغری
  • عادات غذایی که در زمان بارداری باید ترک شود
  • بخور و بخواب های کودک خود را کنترل کنید
  • مراقبت در مصرف پاستیل به این دلایل
  • مصرف روغن ماهی در بارداری راهی من برای جلوگیری آسم در کودکان
  • چند کیلو کاهش وزن در ماه خطر دارد
  • رپورتاژ

  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • لیفتینگ با نخ
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • الو دکتر

    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است