کاهش خطر سکته مغزی پیشگیری از سکته مغزی با ورزش پیاده روی و پیشگیری از سکته

فعالیت‌های فیزیکی به طور کلی، نه فقط راه رفتن در کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی هم در مردان و هم در زنان نقش مهمی دارد.

محققان می گویند که پیاده روی خطر سکته مغزی در افراد مسن را کاهش می دهد.

محققان انگلیسی دریافتند که چند ساعت پیاده روری در هفته نه در حد سریع برای سلامتی حائز اهمیت است به طوری که ممکن است در مردان مسن خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهد. تحقیقات جدید نشان داد که راه رفتن برای یک یا 2 ساعت ممکن است خطر سکته مغزی را به میزان یک سوم کاهش دهد و راه رفتن برای سه ساعت در روز ممکن است خطر این بیماری را تا دو سوم کاهش دهد.

«باربارا جفریس» پژوهشگر و همکار ارشد پژوهش در بخش مراقبت‌های اولیه و جمعیت سلامت در دانشگاه کالج لندن گفت: سکته مغزی یکی از علل عمده مرگ و ناتوانی است و پیدا کردن راههایی برای جلوگیری از آن بویژه در افراد مسن که بیشتر در معرض خطر ابتلا به آن هستند؛‌ بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: عادت کردن به راه رفتن روزانه حداقل به مدت یک ساعت می‌تواند افراد را در برابر سکته مغزی حفظ کند.

وی اظهار داشت: پیاده‌روی می‌تواند برای حمل و نقل باشد و شامل انجام امور خرید و پیغام رسانی و رفتن به مغازه‌ها و راه رفتن در اطراف خانه و همچنین پیاده روی در پارک‌ها برای اوقات فراقت باشد.

این پژوهشگر و محقق ادامه داد: مهم نیست که پیاده روی با چه سرعتی انجام گیرد و پیاده رفتن بدون در نظر گرفتن سرعت نیز در این امر موثر است.

این گزارش در نسخه آنلاین مجله سکته منتشر شده است.

دکتر «رالف ساکو» رئیس مغز و اعصاب در دانشگاه «میامی میلر» گفت: این یک مطالعه دیگر است که فواید ورزش کردن را در رابطه با پیشگیری از سکته مغزی تایید می‌کند.

 

وی گفت: همه اشکال فعالیت بدنی از جمله پیاده‌روی، می‌تواند به طور مطلوب سلامت [قلب] را ترفیع کند و خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهد. اگر چه این تحقیقات ارتباط بین زمان بیشتر پیاده‌روی در هفته و کاهش خطر سکته مغزی در مردان را نشان می‌دهد اما یک رابطه علت و معلولی را به اثبات نمی‌رساند.

5 1000
ارسال شده در 25 آبان 1392 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • آیا می دانید بوتاکس وارد مغز هم میشود
  • داشتن مدیریت بر خشونت ذاتی
  • محلبی شکلاتی
  • استعمال متیل فنیدات در ورزش
  • اگر آرزومند تحقق تخیلات و آرمان هایتان هستید
  • برای لاغری و کاهش وزن قبل از خوردن غذا آب بنوشید!
  • 13 خاصیت منحصر به فرد خیار
  • از بین بردن رگهای واریسی با درمان هایی طبیعی
  • محبوبترین ها

  • اختلالات ناشی از کاهش روی در بدن
  • شرایط مهم برای تمیز و ضدعفونی کردن زخم
  • با پیاده روی از سکته مغزی پیش گیری کنید
  • مشکلات تیروئیدی را جدی بگیرید
  • روش های آسان و طلایی برای کاهش وزن (بخش دوم)
  • فاکتورهای اصلی مسدود شدن “عروق کرونر” مشخص شد
  • از کنار این 7 درد، ساده گذر نکنید
  • چطوری بافت هایی که با چاپگر سه بعدی پرینت میشوند شامل رگ خونی میگردند
  • رپورتاژ

  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • خدمات جراحی لیزر و عروق دکتر محمدی توفیق
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • خدمات دندانپزشکی دکتر فريال حاجی زاده
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما