دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا

 reduce_stress-271x300

 با این راهکارهای ساده می توانید به مقدار زیادی از استرستان بکاهید.

 راه های آسانی وجود دارد که با استفاده از آن می توان استرس را کاهش داد و به آرامش رسید. با انجام برخی از این روش ها در روز، استرس به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند.

این روش نیاز به مهارت های زیادی ندارد. تمرین روزانه می تواند در انتقال های عصبی تغییراتی ایجاد و در نتیجه فرد را به استرس مقاوم کند. صاف بنشینید و چشم های خود را ببندید. جمله هایی مانند «احساس آرامش می کنم» را تکرار و آن را با تنفس خود هماهنگ کنید. اگر فکری به ذهن شما می رسد، به آن توجه نکنید.

نفس های عمیق بکشید

به گزارش سایت «Readers Digest»،این روش همانند مدیتیشن عمل می کند. این روش میزان ضربان قلب را کند می کند و فشارخون را نیز پایین می آورد؛ در نتیجه با استرس مقابله می کند. صاف بنشینید و چشم های خود را ببندید. از طریق بینی آرام هوا را به داخل ریه ها بکشید. توجه داشته باشید نفس باید از ناحیه شکم شروع شود بعد به قسمت بالای بدن برسد و سپس خارج شود. برای باز دم این عمل را وارونه انجام دهید.

روی یک موضوع تمرکز کنید

با تمرکز کردن می توانید استرستان را کاهش دهید. ۵ دقیقه روی یک موضوع تمرکز کنید. این تمرکز می تواند روی طعم غذایی باشد که می خورید یا احساس کوبیدن کف پا به زمین هنگام راه رفتن.

با دوستانتان صحبت کنید

یک راه خوب کم کردن استرس این است که در خود فرو نروید. صحبت کردن با دیگران، از نزدیک یا تلفنی می تواند نگرانی شما را کم کند.

به علایم بدن خود توجه کنید

گاهی نمی فهمید استرس و تنش فیزیکی کجای بدن قرار دارد؛ اما با یک اسکن ذهنی می توانید تأثیر روزانه استرس روی مفصل ها، عضله ها و استخوان ها را بفهمید. صاف بنشینید یا به پشت قرار بگیرید. از شست پا شروع کنید و آن قسمت را که شل یا سفت است، حس کنید.

نعمت ها و توانمندی هایتان را به خود یادآوری کنید

یادآوری نعمت هایی که در اختیار دارید، خیلی از نگرانی ها و فکرهای منفی شما را از بین می برد. برای این کار، یک دفترچه تهیه کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا تمامی چیزهایی که به دست آورده اید، افرادی که به آن ها عشق می ورزید و مهارت ها و احساسات خود را به خاطر بسپارید. هنگامی که احساس استرس می کنید، به نوشته های خود مراجعه کنید. این کار به شما کمک می کند تا بفهمید که چه چیزهایی اهمیت دارد.

با ماساژ یا کمپرس بدن را تسکین دهید

به مدت ۱۰ دقیقه گردن، شانه، صورت، قسمت بالای سینه و عضلات پشت را با آب ولرم کمپرس کنید.

بخوانید و بخندید

خندیدن روی خلق و خوی فرد تأثیر می گذارد زیرا میزان کورتیزول را کاهش می دهد و آندروفین را در بدن رها می کند. کورتیزول هورمون استرس و آندروفین ماده شیمیایی است که از طریق مغز برای بهبود خلق و خو تولید می شود.

ورزش کنید

ورزش راه دیگری برای رهایی از استرس است. لازم نیست که ورزش های شدید انجام دهید. فعالیت هایی مانند پیاده روی و یوگا می تواند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

روزنامه خراسان،

 

5 1000
ارسال شده در 18 مرداد 1394 توسط با موضوع روانشناسی
پيلتن شاپ
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x