مهارت های مسئولیت پذیری دانستنهای مسئولیت پذیری چگونه مسئولست پذیر باشیم آموزش مسئولیت پذیری

احساس مسئولیت در زمان های مختلف برای افراد متفاوت است. برخی از  دوران بلوغ از مسئولیت شانه خالی میکنند ولی برخی افراد از زمان کودکی مسئولیت پذیر هستند.فرد مسئولپذیر  بدون راهنمایی یا نظارت کار خود را بخوبی انجام میدهد، چرا که او پاسخگوی رفتار خود است. چنین شخصی می تواند مورد اعتماد دیگران نیز باشد

حقیقت این است که مسئولیت پذیری، به زندگی معنا می بخشد و به ما شخصیت می دهد، رابطه های معنادار ایجاد می کند و زندگی را به خوبی جلو می برد. آن لاک پشت بیچاره را یادتان بیاید که می بایست به او غذا می دادید، اما به دلیل سهل انگاری شما، جان خود را از دست داد. نگذارید دیگر از این اتفاق ها در زندگی تان پیش بیاید. این چگونه را بخوانید و به پرورش مهارت های مسئولیت پذیری در خود اقدام کنید.

1-انضباط فردی داشته باشید. اگر می خواهید مسئولیت پذیر شوید، باید منضبط شوید. انضباط به این معنی است که بدانید یک کار مشخص را باید در چه زمانی و چگونه انجام دهید. برای منضبط شدن، باید اهدافی برای خود تعیین کنید و نگذارید عوامل بیرونی، شما را از رسیدن به آنها دور کنند. کارهای روزانه خود را مدیریت کنید و هر روز کارهای بیشتری را انجام دهید. با بیرون رفتن و تفریح کردن، به خودتان به دلیل انجام کار خوبتان، پاداش بدهید. پایان کار را در نظر بگیرید و از این طریق، انگیزه بگیرید. درست است که خواندن درس زیست شناسی چندان برایتان جالب و خوشایند نیست، اما به این فکر کنید که چه احساس خوبی خواهید داشت، زمانی که نمره خوبی در آن درس بگیرید و چقدر می توانید به هدفتان، یعنی دکتر شدن، نزدیک شوید.

2-یاد بگیرید که چطور می توانید با مشکلات دست و پنجه نرم کنید. برای مسئولیت پذیر شدن، باید یاد بگیرید که چطور می توانید با چالش های زندگی روبرو شوید. این رویارویی با مشکلات، به معنی مدیریت شرایط سخت است. با تمرین و تکرار، می توانید شرایط سخت را مدیریت کنید.

3-باید چند کار را همزمان انجام دهید. مثلا، در یک روز، از کودک خود مراقبت کنید، سر کار بروید، یادتان بماند قرص تان را سر وقت بخورید. البته نمی توانید همه این کارها را همزمان انجام دهید و نباید کاملا یک کار را بخاطر کاری دیگر، نادیده بگیرید. زمانی که چند کار با هم دارید، باید کارهای خود را از نظر اهمیت، رتبه بندی کنید. مثلا مهم تر این است که در یک روز، اول قبوض خود را پرداخت کنید، سپس به آرایشگاه بروید.

4-تعهد داشتن را بیاموزید. تعهد به چیزی، چه کارتان در مجله مدرسه باشد و چه رفتار ورزشی جدیدی که در پیش گرفته اید، به شما کمک می کند تا به چیزی در بیرون از خودتان بپردازید و رفتار و عاداتی سالم را در آن مورد داشته باشید. مطالعات نشان داده که برای مثال، دانش آموزان دبیرستانی ورزشکار، در مدرسه بهتر عمل می کنند. تعهد آنها به ورزش، به آنها کمک می کند تا نسبت به قوانین و مقررات و برنامه های روزانه مدرسه بیشتر پایبند باشند.

5-پول های خود را مدیریت کنید. مدیریت مالی، یکی دیگر از فاکتورهای انسان مسئولیت پذیر است. دخل و خرج خود را یادداشت کرده و با حساب و کتاب عمل کنید. در ماه پولی را پس انداز کنید. آنچه که نیاز دارید بخرید، نه هر چیزی را.

6-ثبات داشته باشید. برای مسئولیت پذیر بودن، باید روندی را در پیش گرفته و به آن پایبند باشید. این طور نباشد که یک روز 10 ساعت درس بخوانید و تا سه هفته آینده، دیگر درس نخوانید؛ بلکه باید روزی حداقل یک تا دو ساعت صرف مطالعه درس های روزمره خود کنید.

7-قابل اعتماد باشید، به طوری که دیگران بتوانند به شما تکیه کنند. وقتی می گویید کاری را انجام می دهید، واقعا آن کار را انجام دهید تا دیگران بتوانند به شما اعتماد کنند.

8-بازخوردها را جدی بگیرید. از نقطه نظرات و انتقادها با روی گشاده، استقبال کنید. به نکاتی که معلم و یا رئیس تان به شما گوشزد می کند، درس بگیرید تا در کار خود پیشرفت کنید.

منبع-http://phow.ir

5 1000
ارسال شده در 8 آذر 1392 توسط با موضوع روانشناسی | 5,813 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • غذا های مناسب برای دوران بیماری
  • اطلاع رسانی درباره بیماری تب کریمه کنگو باید بیشتر شود
  • از بین بردن درد به کمک خوراکی های طبیعی
  • برگزاری کلاس های همگانی آمادگی جسمانی در هشترود
  • عارضه تاثیرگذار روی باروری
  • داروی خوراکی تالاسمی‌ها؛ خیال یا واقعیت
  • استفاده از لیزر در دندانپزشکی
  • اهمیت تشخیص به موقع تنبلی چشم
  • محبوبترین ها

  • درباره انحراف چشم (استرابيسم) بیشتر بدانیم
  • تومورهای بدخیم اوربیت
  • تغذیه و خشکی چشم
  • منحنی زاویه تغییرهای فشار چشم چیست؟
  • چه کسانی مستعد ابتلا به رتینوپاتی می باشند؟
  • این علائم چشمی خبرهای بدی دارند!
  • همه چیز در مورد آب مروارید و تغذیه مناسب آن
  • به خاطر وسایل هوشمند بینایی تان را به خطر می اندازید
  • رپورتاژ

  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما