باید و نبایدهای موثر برای مقابله با خشم

194kgcxybja5qjpg

با چه راه حل هایی می توانیم خشم خود را کنترل کنیم چه راهکارهایی به ما در کنترل خشم و عصبانیتمان کمک می کنند؟توصیه ها و پیشنهادات روانشناسان و مشاورین در این زمینه چیست ؟ بیماری های قلبی و عروقی در افراد خشن بیشتر دیده می شوند پس بهتر است مراقب سلامتی تان باشید .

تحقیقات نشان داده که عصبانیت مداوم می‌تواند به شکل بارزی احتمال پیشرفت بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد و وضعیت فعلی قلب را بدتر کند.

همه ما در مقاطع مختلف زمانی عصبانی می‌شویم. با این حال همواره زمان و مکانی برای بروز ظاهری این احساس وجود دارد. در شرایطی که خشم و عصبانیت نوعی احساس سالم تلقی می‌شود، از طرفی حسی شدید بوده و باید به خوبی آن را مدیریت کرد. تحقیقات نشان داده که عصبانیت مداوم می‌تواند به شکل بارزی احتمال پیشرفت بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد و وضعیت فعلی قلب را بدتر کند. در اینجا به راه‌کارهایی برای تسکین و کنترل خشم اشاره می‌کنیم.
۱.منبع خشم را پیدا کنید
برخی مواقع منبع خشم آن چیزی نیست که فکر میکنید. ممکن است فکر کنید که به این دلیل از دست دوستتان عصبانی هستید که بدون اجازه شما یکی از وسایل‌تان را برداشته است، اما منشأ خشم‌تان در واقع چیز دیگری است. وقتی تا ته هر چیزی می‌روید، تمام تلاش‌تان را میکنید تا مشکل واقعی را مد نظر قرار دهید. سعی کنید وانمود نکنید که همه چیز خوب است. پیش از آنکه مشکل بدتر شود با آن روبه‌رو شوید و آن را حل کنید. افراد عصبانی همواره ظاهر خود را قوی و مستحکم و تا حدی خیره‌سر نشان می‌دهند اما مطمئن باشید زیر این ظاهر، احساس ترس و تنهایی و عدم امنیت وجود دارد.
۲.یک قدم به عقب
وقتی در دل یک اتفاق هستید، هر احساسی که به شما دست دهد با آن همراه خواهید شد. در این مواقع سعی کنید جلوی اقدام بعدی خود را گرفته و چند دقیقه به خود فرصت دهید و افکارتان را جمع و جور کنید. اگر این کار مستلزم ترک اتاق است، پس حتما این کار را بکنید. در صورت امکان، موقعیت را ترک کرده و هروقت به لحاظ ذهنی در آمادگی بهتری بودید برگردید.
۳.یاد بگیرید که دیگران را ببخشید
نبخشیدن دیگران باعث بدتر شدن احساساتتان شده و به مرور زمان آن را تشدید خواهد کرد. در واقع وقتی روی افکار و احساساتی تمرکز می‌کنید که به خیانت فرد دیگری به شما ارتباط پیدا می‌کند، نمی‌توانید زندگی لذت‌بخشی داشته باشید. حقیقت این است که تنها در صورتی می‌توانید پیش بروید که دست از جدال با شرایط بردارید، خودتان را ببخشید، شرایط را واگذار کنید و به این نتیجه برسید که کار به پایان رسیده است.
منبع: الودکتر
© مجله پزشکی و سلامت دکتر سلام | Hidoctor.ir