237

طبق یافته های یک تحقیق جدید، مقدار کافی و مناسب فعالیت جسمی ، به خصوص پیاده روی و دوچرخه سواری می تواند به طور قابل توجهی سبب کاهش خطر نارسایی قلبی می شود.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

شرکت کنندگان در این تحقیق که سطح فعالیت جسمی آنها در پایین ترین سطح قرار داشت، 47 درصد بیشتر احتمال داشت به نارسایی قلبی مبتلا شوند، و کسانی فعالیت جسمی آنها در بالاترین سطح قرار داشت در مقایسه با افرادی که سطح فعالیت آنها متوسط بود، 51 درصد بیشتر احتمال داشت به نارسایی قلبی مبتلا شوند.در حال بررسی انواع متفاوت فعالیت جسمی، این تحقیق متوجه شد که پیاده روی یا دوچرخه سواری به مدت 20 دقیقه در روز با کاهش خطر بیشتری همراه بود.آندریا بلاویا (از استکهلم) می گوید: ما متوجه شدیم که فعالیت های حال حاضر فرد نسبت به سطح فعالیت جسمی او در گذشته می تواند برای محافظت در برابر نارسایی قلبی مهم تر باشد. همچنین اولین نارسایی قلبی در مردانی که هر روز 20 دقیقه پیاده روی یا دوچرخه سواری می کردند، دیرتر اتفاق افتاده بود.شرکت کنندگان که از دو شهر سوئد انتخاب شده بودند، هنگام ثبت نام پرسشنامه ای را درباره سطح فعالیتشان در محل کار، خانه و پیاده روی و دوچرخه سواری و ورزش هایی که در چندین سال گذشته انجام داده بودند، پر کردند.محققان برای هر نوع فعالیت جسمی و شدت آن نمره ای تعیین کرده و متوجه شدند پیاده روی و دوچرخه سواری برای 20 دقیقه در روز با 21 درصد کاهش خطر نارسایی قلبی همراه بود.آنها دریافتند مردانی که در 30 سالگی فعال بوده اما در زمان ثبت نام در تحقیق فعال نبوده اند، کاهشی هم در خطر ابتلا به نارسایی قلبی نداشتند.فعالیت های شدید جسمی مثل دویدن در مسافت های طولانی و .. ممکن است به بدن فشار آورده و اثرات بدتری روی قلب داشته باشد.این تحقیق با نام نارسایی قلبی در مجله the Journal of the American College of Cardiology منتشر شده است.

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد.