5646

چک کردن مرتب ایمیل های دریافتی می تواند بر روح و روان شما تسلط یابد و باعث برهم ریختن اعصاب شما شود بهتر است در این زمینه مدیریت لازم را داشته باشید و سعی کنید سر و سامانی به این امردهید و خود را دائما درگیر این امر نکنید

اگرچه ایمیل به طور باورناپذیری یک ابزار مهم و مفید تلقی می‌شود، اما شمشیر دو لبه است. وقتی تعداد ایمیل‌ها زیاد شود، می‌تواند بر میزان استرس شما تأثیر بگذارد.

با پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر، یکی از روش‌های ارتباطی که بسیار زیاد شده از طریق ایمیل است. اگرچه ایمیل به طور باورناپذیری یک ابزار مهم و مفید تلقی می‌شود، اما شمشیر دو لبه است. وقتی تعداد ایمیل‌ها زیاد شود، می‌تواند بر میزان استرس شما تأثیر بگذارد. ایمیل‌ها می‌تواند در جریان کارهای شما که توأم با فشار بوده اختلال ایجاد کرده، زنجیره‌ی افکار شما را بر هم زده یا حتی بر زندگی شما در خانه تأثیر بگذارد.
توصیه‌هایی برای مدیریت ایمیل‌ها
یک تیم تحقیقاتی، دستورالعمل‌هایی برای متعادل ساختن میزان استرس و فشار ناشی از ایمیل‌ها مطرح کرده است. آنها معتقدند که همیشه یک راهکار پاسخگوی تمام مشکلات نخواهد بود، و عوامل مختلف دیگری هم این وسط دخیل هستند مانند نوع شخصیت فرد، نقش شغل، میزان سالخوردگی و غیره.
افراد
-توصیه می‌شود که افراد تنها زمانی ایمیل خود را چک کنند که به آن نیاز داشته و بعد از انجام کار از آن بیرون بیایند.
-اگر فکر می‌کنید که فشار ناشی از ایمیل‌ها و کار به زندگی شما در خانه کشیده می‌شود، سعی کنید خارج از ساعات کاری ایمیل خود را چک نکنید.
-اگر حجم ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنید شما را تحت فشار قرار می‌دهد سعی کنید ایمیل کمتری بفرستید. یک مکالمه‌ی تلفنی می‌تواند نیاز به فرستادن ایمیل را از بین ببرد.
سازمان‌ها
-تصویر شفاف و روشن از وضعیت ایمیل خود در شرکت درست کنید. سعی کنید حجم کلی ایمیل‌ها را در نظر داشته و به آنها پاسخ دهید چون زمانی که یک تصویر کلی از آن داشته باشید، فعالیت متناسب با آن انجام خواهید داد.
-سعی کنید اَشکال دیگر ارتباطی مانند مسیج دادن فوری، ملاقات حضوری، انجام سمینارهای آنلاین و کنفرانس‌های تلفنی را افزایش دهید.
(منبع: health)