48484

 افرادی که به عارضه افزایش وزن دچارند بهتر است روزانه وقت مناسبی را برای ورزش کردن وتحرک خود قرار دهند و با انجام فعالیت و پرتحرکی از مبتلاشدن به بیماری های قلبی و عروقی در امان بمانند

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه ورزش فاکتور اصلی پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی به شمار می‌رود، گفت: ورزش‌های هوازی به صورت منظم در کاهش وزن و تنظیم فشار خون موثر است.

 احمد باقری‌مقدم ، اظهار داشت: بیماری شایع قلبی و علت‌های ناشی از آن بیشتر مربوط به گرفتگی عروق کرونل بوده که این مسئله در میان آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر است.

وی افزود: فاکتورهای خطر فراوانی برای ابتلا به بیماری‌های قبلی وجود دارد که بخش عمده‌ای از آنها قابل پیشگیری است. چاقی، کم تحرکی، مصرف سیگار، افزایش چربی خون از جمله علل بروز بیماری‌ها قبلی و عروقی بوده که قابل کنترل است و با ورزش کردن می‌توان این عوامل را به شدت کاهش داد و سلامتی بدن را حفظ کرد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به اینکه ورزش فاکتور اصلی پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی به شمار می‌رود ادامه داد: البته در ورزش کردن باید یکسری از اصول را مدنظر قرار داد تا سلامتی بدن هر چه بهتر حفظ شود.

باقری‌مقدم گفت: افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند باید به صورت منظم ورزش کرده و این مسئله را روزانه به عنوان یک رویه زندگی مدنظر قرار دهند. همچنین ورزش باید ماهیت هوازی داشته باشد و به کاهش وزن کمک کند.

وی افزود: ورزش‌های هوازی به صورت منظم در کاهش وزن و فشار خون موثر است بنابراین توصیه می‌کنیم افراد برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و کاهش فاکتورهای خطر روزانه یک ساعت ورزش هوازی انجام دهند.

متخصص پزشکی ورزشی گفت: ورزش‌های هوازی شامل حرکات تکرار شونده است که از عضلات بزرگ بدن استفاده شده و شدت منظم داشته باشد که راهپیمایی تند، شنا، دوچرخه و دویدن به صورت آرام از جمله ورزش‌های هوازی به شمار می‌رود.

مسئول کلینیک تخصصی آکادمی ورزش اصفهان با اشاره به اینکه افراد دچار اضافه وزن نیاز به یک ساعت ورزش هوازی در طول روز دارند اضافه کرد: کسانی که اضافه وزن نداشته نیز باید نیم ساعت در روز را به ورزش کردن اختصاص دهند چرا که بی‌تحرکی و استفاده بیش از حد از خودرو به تدریج سبب بیماری‌های مختلف همچون مشکلات قلبی در افراد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ورزش‌های هوازی شامل حرکات تکرار شونده است که عضله‌های بزرگ بدن حین ورزش درگیر تحرک شده که باید شدت منظم داشته باشد. راهپیمایی تند، شنا، دوچرخه و دویدن به صورت آرام از جمله ورزش‌های هوازی به شمار می‌رود.