ramadan-weightloss
چگونه وزنمان پس از ماه رمضان اضافه می شود چه عواملی در افزایش وزن افراد پس از روزه داری تاثیرگذار هستند با مهمترین خوراکی هایی که در این زمینه نقش دارند آشنا شوید

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: مصرف مقدار زیاد انواع تنقلات و شیرینی‌‌ها بعد از افطار موجب افزایش وزن بعد از ماه رمضان می‌شود.
با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

دکتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه و رژیم غذایی با بیان اینکه مصرف هله هوله بعد از افطار موجب افزایش وزن می‌شود، گفت: مصرف موادی از قبیل آجیل‌های شور، شیرینی‌جات از جمله زولبیا و بامیه، شله زرد، نوشابه، چیپس، پفک، تنقلات و … کالری بسیار زیادی را به بدن می‌رساند که این امر موجب افزایش وزن و چاقی می‌شود.

وی افزود: مصرف انواع نوشابه‌ها مانند نوشابه‌های بدون قند و ماءالعشیر به مقدار زیاد بعد از افطار موجب افزایش وزن در فرد روزه‌دار می‌شود.

مدیر گروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ادامه تصریح کرد: به افراد روزه‌دار توصیه می‌شود بعد از افطار 15 عدد بادام، بادام زمینی و یا پسته مصرف کنند و در صورت تمایل به مصرف تخمه توصیه می‌شود تنها به اندازه یک قاشق تخمه استفاده کنند زیرا بیش از این مقدار فرد را مستعد چاقی می‌کند.

درستی با توجه به افزایش مصرف زولبیا و بامیه در ماه رمضان، عنوان کرد: زولبیا و مخصوصا بامیه جزو شیرینی‌هایی است که دارای مقدار زیادی روغن و آب و شکر است که مصرف بیش از یک عدد آن می‌تواند مضراتی برای بدن به همراه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مصرف هر یک عدد بامیه به اندازه 3 قاشق برنج انرژی وارد بدن می‌کند.

آنا،