oatmeal-that-can-help-you-live-longer
برخی خوردنی های ساده و بدون مواد افزودنی می توانند به شما در طولانی شدن عمرتان کمک زیادی کنند مواد غذایی حاوی فیبر از این دسته  هستند بد نیست از خاصیت های آن ها بدنتان را بهره مند سازید

محققان دانشگاه هاروارد براساس نتایج یک مطالعه بزرگ اعلام کردند که مصرف غذاهایی حاوی غلات همچون حلیم که از آب و یا شیر و در برخی موارد گوشت نیز در آنها استفاده می شود، خطر مرگ ناشی از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

، این مطالعه یک مرور سیستماتیک روی 12 مطالعه قبلی درباره غلات سبوس دار است که در مجموع روی 786 هزار و 76 نفر انجام شده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، این بررسی نشان داد که مصرف 70 گرم غلات سبوس دار در روز خطر مرگ ناشی از هر علتی را تا 22 درصد کاهش می دهد و به طور خاص مرگ ناشی از ابتلا به سرطان را تا 20 درصد و مرگ ناشی از ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را نیز تا 20 درصد کاهش می دهد.
دکتر کی سان، استادیار بهداشت عمومی در دانشگاه هاروارد گفت: بر اساس مدرک محکم ناشی از این متاآنالیز تصور می کنم که دست اندرکاران مراقبت های بهداشتی باید مصرف غلات سبوس دار را به عموم مردم و نیز بیماران مبتلا به برخی بیماری ها، برای کمک به ارتقای سلامت و احتمالا کاهش مرگ و میرها، توصیه کنند.
خوراکی های سرشار از غلات سبوس دار شامل سبوس و جو دوسر هستند و مواد مغذی فراوانی همچون پروتئین، فیبر، آهن و اسید فولیک دارند.
ایرنا