به گفته دبير انجمن علمي پزشكي خواب ايران، بسياري از داروهاي خواب‌آور تنها مي‌تواند به طور موقت براي افراد ايجاد خواب كند و درمان قطعي بي‌خوابي محسوب نمي‌شود، ضمن آن كه بعد از مصرف طولاني مدت نيز مشكل اعتياد به اين داروها مطرح مي‌شود
به گزارش دکتر سلام: به نقل از ایسنا، دكتر صادق‌نيت در سمينار يكروزه اختلالات خواب و بيماري‌هاي مغز و اعصاب با اعلام اين مطلب گفت: بر اساس آمارهاي موجود، يك سوم افراد جامعه مشكل بي‌خوابي را تجربه كرده‌اند و10 درصد آنها نيز با مشكل بي‌خوابي مزمن مواجهند.

وي، يكي از مهمترين علت‌هاي بي‌خوابي را عدم رعايت بهداشت خواب دانست و گفت: بي‌خوابي مقطعي و عدم رعايت خواب منظم مي‌تواند كيفيت خواب افراد را تحت تاثير قرار دهد. از اين رو نظم در خواب مهمترين عامل در ايجاد خواب خوب است.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

دبيرانجمن علمي پزشكي خواب ايران خاطرنشان كرد: بهتر است افراد تا قبل از احساس خواب به رختخواب نروند و همچنين تنظيم ميزان دماي اتاق مي‌تواند در كيفيت خواب آنها موثر باشد.

دكتر صادق‌نيت با توصيه به افرادي كه دچار بي‌خوابي هستند، گفت: بهتر است علت بي‌خوابي افراد شناخته و درمان شود؛ چرا كه مصرف داروهاي خواب‌آور نمي‌تواند كمكي به درمان بي‌خوابي آنها كند. همچنين مصرف چاي، قهوه و نوشابه قبل از خواب مي‌تواند موجب تشديد بي‌خوابي شود