shutterstock_377621341breathing-hot-flashes-galyna_opener

بروز ناگهانی گرگرفتگی می تواند به طور جدی استرس زا باشد. شواهدی وجود دارد که ماشه ی این علامت ناراحت کننده و رایج را یائسگی می زند. جامعه ی پزشکان زنان در آمریکا می گوید: آن چه ما می دانیم این است که نوسانات ناگهانی و شدید در سطح استروژن باعث گر گرفتگی می شود.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

بروز ناگهانی گرگرفتگی می تواند به طور جدی استرس زا باشد. شواهدی وجود دارد که ماشه ی این علامت ناراحت کننده و رایج را یائسگی می زند. جامعه ی پزشکان زنان در آمریکا می گوید: آن چه ما می دانیم این است که نوسانات ناگهانی و شدید در سطح استروژن باعث گر گرفتگی می شود.

همچنین اعلام کردند که کاهش استرس و عادات افزایش سروتونین مانند تمرین تنفس همراه با گام برداشتن می تواند تسکین دهنده ی این کار باشد.
تمرین های تنفسی باعث تولید واکنش های آرامش زا می شوند که منجر به کاهش سطح هورمون تولید شده توسط استرس می شود.

این مهم است که این واکنش ها نه تنها باعث افزایش دمای بدن می شوند، بلکه باعث محدود کردن دمای منطقه ای خنثی مغز می شوند. (منطقه ای در مغز که شما به وسیله ی آن لرزش و عرق را حس می کنید) و گرگرفتگی در آن قسمت شایع تر است. راه های بیشتری برای زندگی شاد همراه با سلامت پیدا کنید، پیشگیری و درمان با یوگا بسیار مؤثر است. برای جلوگیری از گر گرفتگی سعی کنید یکی از این تمرینات تنفسی ساده را انجام دهید.

تنفس آرام و ثابت:
زبان خود را به سقف دندان بزنید و خط بین دندان و کام را حس کنید. تنفس از طریق بینی و خارج کردن آن توسط دهان انجام می شود. این پر و خالی کردن ریه با هوا ،غیر ممکن است که نتواند استرس شما را کاهش دهد. زیرا باعث نگه داشتن تمرکز می شود و تکنیکی برای ایجاد آرامش است.

تنفس آناپانا:
این نوع روش تنفس که از بوداییان باستان به جا مانده است شامل ۴ تا ۵ دقیقه نفس است. در این تمرین، هدف این است که توجه خود را به منطقه ی کوچک بین بینی و لب بالا متمرکز کنید. احساس تنفس در این قسمت مانند یک کولر عمل می کند و با تکرار حداقل 5 دقیقه، آرامش عمیق به شما دست می دهد.

تنفس گام:
این روش به عنوان یک درمان برای گرگرفتگی زنان یائسه توصیه می شود. این تنفس ریتمیک و عمومی می تواند به تنفس عمیق و پایدار برای یک دوره ی خاص تبدیل شود. هدف از این کار، گرفتن تنفسی کلی برای 6 تا 8 دقیقه است که با صدای بلند همراه است. این کار باید دو، پانزده دقیقه در روز انجام شودکه با گذشت زمان از گرگرفتگی می کاهد.

در این باره بیشتر بخوانید: دلایل مهم گرگرفتگی شبانه